Kezdjük a sort Karl Benz német mérnökkel, akinek a nevéhez az első benzinmotoros gépkocsi fűződik. 1884-ben Manheimben rakta össze első három kerékű kocsiját, melyet a négyütemű Otto-féle motor hajtott. - Nikolaus August Otto fejlesztette ki a világon először az alacsony fordulatszámú, belső égésű motort egy korábbi francia tanulmány alapján. - 1886 január 29. az automobil születésnapja, ugyanis ezen a napon szabadalmaztatta a Benz Patent- Motorwagen nevet viselő gépjárművet, amit a világ első autójának tekintenek. Ez volt az első szárazföldi jármű, amit egyhengeres, belső égésű motorral és automobilhoz illő karosszériával terveztek meg. Az első változatot 25 példányban értékesítettek 1886 és 1894 között. Érdekesség, hogy a helyi rendőrség nem igazán örült a találmánynak, emiatt a járművet csak Mannheim városán belül volt szabad használnia. Sok más kritikusa is volt az autónak, de minden kétely szerte foszlott, mikor Benz fiai (más források szerint felesége) elkötötte a járművet és az autós történelem során először megtették az első távolsági utat vele (kb. 180 km). Az út során tapasztaltak alapján Benz tovább fejlesztette a gépkocsit és az eredmény pedig egy négykerekű tengelykormányzású gépkocsi megszületése lett.
Folytassuk az Otto motorok legnagyobb konkurensével, a belsőégésű motor feltalálójával Rudolf Diesel német mérnökkel. A Párizsban született, bajor származású műszaki zseni fejéből 1892-ben pattant ki az ötlet, hogy a benzinmotorral ellentétben nem a robbanókeveréket, hanem a levegőt sűríti nagy nyomásra, ezután a bespriccelt gázolaj gyújtószerkezet nélkül öngyulladással tud berobbanni, ami mozgatja a munkahengert. 1897 február 17-én a Müncheni Műszaki Főiskola mutatta be az első 5 lóerős négyütemű, egy függőleges hengerű dízelmotorját. Kezdetben csak a hajóknál és a vasúti vonatoknál terjedtek el a dízelmotorok. Diesel sajnos nem érhette meg a napot, amikor gépkocsikban is alkalmazzák felfedezését, ugyanis azelőtt 10 évvel 1919 szeptember 29-én nyoma veszett a La Manche csatornán egy postagőzös fedélzetéről. Holtteste sosem került elő. A hivatalos verzió szerint idegösszeomlást kapott a munka nyomása alatt, illetve anyagi gondjai sem könnyítették dolgát, így öngyilkosságot követett el. Más források szerint, bár sosem tudták igazolni, a gazdag olajvállalatok ölették meg, hogy ne fejleszthesse tovább a benzinmotoroknál kevesebb üzemanyagot fogyasztó motorját. Említésre méltó, hogy a dízel motoros személyautók úttörője a Peugeot volt. A Párizs- Bordeux 1500 km-es távolságon óránként 48 km/h-val hajtott és 100 km-en csupán 16 kg „nehéz olajat” fogyasztott. Az első dízelmotoros szériagyártásra szánt személyautót pedig Daimler-Benz készítette el 1936-ban.
„Többet tenni a világért, mint amennyit a világ tesz érted - ez siker.” – Henry Ford Már gyerekként is érdeklődött a műszaki dolgok iránt. Az apjától kapott zsebórát is számtalanszor szedte szét és tette össze. Az autóipar egyik legnagyobb óriása a saját maga által felszerelt kis gépműhelyben töltötte minden szabad idejét. Első járműve előtt sokat dolgozott tanoncként, vagy épp egy gyárban vállalt alkalmi munkát. "Akár abban hiszel, hogy meg tudod csinálni, akár abban, hogy nem, az élet mindig igazolni fog." - Ford első autója a négy lóerős Quadrocycle-t fészerében eszkábálta össze, de nem fért ki az ajtón. Pályafutása az ajtó szétverésével indult. A Ford Motor Company-t 1903. június 10-én jegyezték be. Mindenki nála akart dolgozni. Még európából is tömegével érkeztek az alkotni vágyók. Ford életének legnagyobb sikere vitathatatlanul a T-Modell megalkotása jelentette. Rekordot döntve, 1908 és 1927 között több mint 15 millió darabot adtak el belőle. Magyar vonatkozásban igen nagy szerepe volt Galamb Józsefnek a T- Modell megálmodásában. Ez volt az első igazi futószalagra gyártott autó. Hamar amerika kedvence lett. Olcsó, megbízható, könnyen vezethető és javítható volt, egy igazi népautó. Ford amilyen géniusz volt a műszaki és gazdasági területeken, sajnos a politikához nem sokat konyított. Támogatta – a háború kitörésének évében is - a Német–Amerikai Baráti Társaságot. Ford volt az első amerikai állampolgár, akit Hitler kitüntetett a Porosz Feketesas Érdemrend Nagy Keresztjével. Pearl Harbor után Ford nyilvánosan mondott le antiszemita nézeteiről. Ford élete maga volt az amerikai álom, hiszen egy szegény farmerifiúból, saját erejének köszönhetően a csúcsra küzdötte magát, lábát vetve a történelem könyveiben.