A sorozat kronológiáját azon apropóból szakítottam meg, mert felröppent a hír, hogy a szaúdi királyi család Lamborghini Veneno LP750-4 Roadster matt fekete elegáns méregzsákját áruba bocsájtják februárban. A nagyjából 1,8 milliárd forintot érő bika annyira lenyűgözött, hogy úgy éreztem most Lamborghinin a sor. Szóval lássuk.
Tonino Lamborghini elbeszélése alapján a következő képpen történtek a dolgok. Ferruccio Lamborghini egy olasz traktorgyár tulajdonos volt, aki szenvedélyesen szerette a gyors autókat. Lamborghini két Ferrárival is büszkélkedett és gyakori látogatója volt az akkori gyorsulási versenyeknek. A versenyeken kiütközött probléma a kuplunggal annyira bosszantotta, hogy végül egy traktor kuplungját szerelték be az autóba, amivel aztán tökéletesen működött. Ötletével felkereste Enzo Ferrarit is, de Ő nem fogadta túl jól a kéretlen tanácsot. Ferrari arra a következtetésre jutott, hogy Lamborghini nem vezette megfelelően az autót, ezért ment tönkre folyamatosan a kuplung. Ekkor hangzott el az a bizonyos sértő mondtat, miszerint maradjon Ferruccio csak a traktoroknál. -Más források szerint Lamborghini csupán drágának találta a Ferrari szervízdíjait, így maga kezdte el megjavítani autóját és mivel rájött, hogy a traktorjaiban használt kuplunggal is működik az autó, hasonló üzletbe fogott. - Mindenestre Lamborghini 1962-ben elkezdte megtervezni álomautóját több profi mérnökkel a háta mögött. 1963-ban megalapította az Automobil Ferruccio Lamborghini céget. Márkajelzése az erőt, hatalmat és teljesítményt hivatott szimbolizálni. Tudtátok, hogy Lamborghini a bika jegyében született, így adott volt, hogy védjegye egy támadásra kész bika legyen? Már az 1964-es 350 GTV kísérleti modelljének teljesítményével lenyomta riválisát. Majd minden képzeletet felülmúlva 1966-ban előrukkolt egy 385 lóerős szörnyeteggel. A kocsit Don Eduardo Miuráról – spanyol bikatenyésztő- nevezte el, amivel átlépte a 300 km/h -s álomhatárt. A storyt később vászonra vitték és nagy siker lett belőle. Hogy igaz vagy sem az nem fontos, a légyen, hogy Lamborghini ezzel az autóval alapozta meg a középmotoros utcai sportkocsik kategóriáját. Érdekesség, hogy a legtöbb autójának neve valamilyen formában köthető a bikához. Íme néhány példa (forrás: Totalcar Magazin) Espada - a matadorok által a bikák végső leölésére használt tőr Islero -a Manuel Rodriguez "Manolete" nevű matadort 1947 augusztus 28-án megölő bika neve. Jarama - egy bikatenyészeteiről híres spanyol terület Urraco – bikaborjú Jalpa - egy híres tenyészbika-fajta Murciélago- egy 24 tőrszúrást túlélt bika neve
"Én voltam az első japán az olasz autógyártás történetében. Nem találtam fel semmit, de mindig a legjobbat másoltam le. Amikor nekiálltunk a 350 GT tizenkéthengeresének, megkérdeztem a mérnökeimet: melyik most a legjobb motor? A Ferrarié, mondták. De hogy annál jobbat csináljak, modernebb hengerfejre volt szükségem. Melyik a legjobb hengerfej? Az Alfa-négyhengeresek kétvezértengelyese, tudtam meg. A csapatommal összeraktuk a két dolgot, és előállt a legszebb, legjobb motor a világon." És milyen jól csinálta :)