Amikor valaki kiejti a Dodge márkanevet három dolog juthat az ember eszébe. Al Bundy rettegett csettegője (,ami valójában egy Plymouth Duster volt), a hatalmas pickup, amit a RAM testesít meg, és a 70-es évekbeli pony car, ami nem más, mint a Dodge Challanger. Az első szériás ikonikus modellek 1969-től 1974-ig gördültek le a gyártósorról, majd a Chrysler beszüntette a gyártását. A 70-es évek izomautója nem vallott kudarcot. A V8-as 340-es (5570 ccm) 275 lóerős motortól kezdve a 426-os (7000 ccm) 425 lóerős motorig terjedt a motorpaletta. Mai szemmel nézve „átlagosnak” számít, de ne felejtsük el, hogy ez 50 éve volt.
2008-ban, amikor az izomautók kultusza ismét lángolni kezdett, a Dodge se nézhette tétlenül, így csatába küldte a híres Dodge Challanger szériát, hogy felvegye a kesztyűt a Mustang és a Camaro ellen.
Az új generáció külsőben és belsőben magában hordozta a régi kor izomautó szellemét modern külsőbe csomagolva. Jellegzetes formavilágát sikerült megőrizni, elég csak a süllyesztett, morcos eleső fényszórókra gondolni, vagy a motorháztetőn található jellegzetes légbeömlőre. Motorpalettát tekintve megjelent a 3,5 V6 250 lóerős változat is, ám a csúcsot az SRT V8 6,1 literes 425 lóerős Hemi motor jelentette. Az elkövetkező években az eladási számok rohamléptekben nőttek, hisz a Dodge Challanger tényleg vissza tudta hozni azt, amit 74-ben a Chrysler abbahagyott. Nyers erő, egy rendkívül jó futómű, és hát nem más, mint a V8.
A Dodge 2015-ben olyat tett, ami másnak nem volt. Létrehozta a Dodge Challanger SRT Hellcat névre hallgató fenevadat. A 6,2-es V8-as Hemi blokk 707 lóerőre és 881 Nm-s nyomatékra volt képes. Ezzel létrehozta a legerősebb utcai izomautót, amit kereskedelmi forgalomban kapni lehetett. Az autó hatalmas sikert aratott, amit jól mutat az eladási szám.
Az alap modell a 303 lóerős V6-os SXT. Automata 8 sebességes váltóval. Extraként kérhető az összkerékhajtás. A 18”-os könnyűfém felni szépen kitölti a kerékjárati ívet, így a kisebb felnivel sem nyújt csalódást. Az alapfelszereltségbe beletartozik, a 7”-os érintőképernyő, ám a vásárolható extrák tárháza szinte kimeríthetetlen, amelynek egy részét külön csomagokba raktak össze.
A következő modell a GT, ahol a motor és a hajtáslánc ugyanaz, mint az SXT, ám itt sok olyan dolgot alapfelszereltségként megkapunk, amelyet az alap modellnél extraként vásárolhatunk.
A valódi Challanger az R/T-nél kezdődik. Itt jön képbe az 5,7 L-es V8-as Hemi VVT motorblokk, amelyet kézi 6 sebességes váltóval is rendelhetünk a megszokott 8 sebességes automata helyett. Ahogy az előző modelleknél, itt is a választható extrák tárháza szinte kimeríthetetlen, és itt is választhatunk extraként Body kittet, amely tartalmazza a hatalmas beömlő nyílást, vagy a 20”-os könnyűfém felniket.
Akinek ez nem lenne elég, annak ott a Scat Pack/Scat pack Wideboy, ami magában hordozhatja a Dodge Bee sajátosságait. Itt a motor egy 392-es (6,4L) V8-as blokk és itt alapfelszereltség a manuális 6 sebességes váltó. A szett 475 lóerő és 646 Nm leadására képes. Itt számos exkluzív kiegészítőből lehet választani, amely az előbbi modellekhez nem érhető el.
A végén elérkeztünk a fenevadhoz, ami nem más, mint a Dodge Challanger SRT Hellcat.
A Dodge négy különböző modellt nyújt a számunkra, amely az SRT Hellcat, SRT Hellcat Wideboy, SRT Hellcat Redeye, és végül a csúcs, ami nem más, mint az SRT Hellcat Redeye Wideboy.
Az alap egy 6,2-s SRT V8 Hemi 717 lóerős 892 Nm-es szörnyeteg, ám a csúcsragadozó a 797 lóerős 961 Nm-s Redeye Wideboy. Míg az előbbinél alap a manuális 6 fokozatú váltó, úgy az utóbbinál csak a 8 sebességes automata érhető el. Közös tulajdonságuk, ahogy az előbbi modelleknél is kiegészítők tárháza vásárolható hozzá, hiszen ez a csúcsmodell. De kit érdekel egy újabb karboncsík a küszöbön, amikor felcseng az üvöltő V8? Lehet, hogy van ennél sportosabb, kanyarvadász szuperautó, ám ha valaki az amerikai álmot kergeti, nem mehet el mellette szó nélkül. Gyerekként biztosra veszem, hogy mind álmodoztunk egy ilyen fenevadról, itt a lehetőség, tessék megvalósítani!
Kép forrása: www.thecarconnection.com