Los Angeles-ben két fiatal srác még 1978-ban saját hátsó kertjükben játszottak. A földet túrva egy autó tetejébe ütköztek. A család kihívta a rendőrséget, akik végül teljesen kiásták az autót. Csak akkor látták, hogy egy Ferrari Dino 246 GTS-t rejtett a föld. A rendőrség megállapította, hogy nagy valószínűséggel lopott járműről van szó, amit így rejtettek el. Az autót végül egy aukció keretében értékesítették, természetesen a befolyt összegből a srácok is kaptak.
Enzo Ferrarinak volt egy törvényes fia, Alfredo, becenevén Alfredino vagy Dino. Enzo fiát Európa legjobb iskoláiban taníttatta, hogy egyszer átadhassa birodalma vezetését. Dino javaslatára egy 1,5 literes DOHC V6-os motort kezdtek el fejleszteni az F2-be még 1955-ben. Kicsit később Alfredot súlyos betegség támadta meg és izomsorvadás jeleivel kórházba került, de még onnan is részt akart venni a fejlesztés folyamataiban. Dino sajnos sosem látta a motort, mert 1956 június 30-án, mindössze 24 évesen elhunyt. Enzo Ferrarit rettentően megrendítette fia halála, így az addig nagyvilági életet élő óriás visszavonult a nyilvánosságtól és gyászolta gyermekét. Némi vígaszt nyújtott számára másik, házasságok kívül született fia Piero. Enzo buzgó katolikusként nem vállalhatta fel nyilvánosan mostohafiát, de rettenetesen büszke volt rá. Piero Lardi ma Enzo egyetlen örököseként a Ferrari birodalom 15%-nak tulajdonosa. A Ferrari által tervezett, de a Fiat által is gyártott V6-os modellt Enzo szeretett fia után nevezte el. A Dino hamar az emberek kedvence lett, illetve méltó ellenfele volt a Porsche 911-nek. Érdekesség, hogy a Dino önálló márkanévként szerepelt, nem kapta meg a Ferrari feliratot sem az ágaskodó lovat. Ennek oka, hogy a kisebb motorral ellátott modell nem homályosíthatta el a nagyteljesítményű autók által viselt Ferrari kultuszt. A Dino egyébként valóban kisautónak számít a maga 4,23 méteres hosszával, azonban nagyon vagány és férfias megjelenést kapott. Az autó maga a megtestesült művészet. A Dino 206 GT Specialét az 1965-ös Párizsi Autószalonon mutatták be. Egy évvel később ismertették a széria következő modelljét a 206 S-t. A hatalmas sikerre való tekintettel Enzo elrendelte a kisméretű sportkupé sorozatgyártását. A sort a 246 GT követte, majd 1972 tavaszán a Genfi Autószalonon debütált a 246 GTS is. Ez az autó napjaink legkeresettebb gyűjtői darabja. Összesen 3761 példányt gyártottak le belőle, amiből 2487 darab kupé és 1274 darab Targa-tetős. A Ferrari számára a Dino öröksége nagyon meghatározó volt, hiszen a korszak egyik legfontosabb modelljét testesítette meg. Néhány jellegzetes vonás még a 2015-ben bemutatott 488-as karosszériáján is felfedezhető.