Az Audi 100/5000 volt az Audi gépkocsi-katalógusának zászlóshajója és az első modellje, miután az anyavállalat, a Volkswagen a hatvanas évek közepén úgy döntött, hogy újraéleszti a vállalatot. Az eredeti modell az Egyesült Államokban volt kapható, de az Audi csak a második, az államokban Audi 5000 néven ismert modell után kezdett el tarolni a piacon: a modellből 133 512 darabot adtak el, és ez a siker töretlen volt egészen 1982-ig, a harmadik generáció megjelenéséig.
1985-86-ban az amerikai Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Igazgatóság vizsgálatsorozatot indított az összes jelentős gépjármű-modellel szemben. Röviddel ezután a CBS News leadott egy riportot, amelyben hat ember nyilatkozott arról, hogy pert indítottak az Audi ellen, a vád hirtelen, nem szándékos gyorsulás volt. Mindösszesen 700 panasz, köztük 271 sérüléssel és 5 halálesettel járó baleset után az Audi, bár bizonyítékokkal reagált az ellene felhozott vádakra, visszavonulót fújt, és visszahívott 250 ezer autót. A PR-rémálomnak köszönhetően az elkövetkező öt évben az Audi 5000 modellek eladása bezuhant, s noha korrigálták a pedálok távolságát, hogy senki se léphessen a gázra a fék helyett (ez Amerika, ha nem írod ki a mikrohullámú sütőre, hogy macskát tilos szárítani benne, akkor te vagy a hibás, ha valaki mégis megteszi), ez alig változtatott az Audi eladásain, 1993-ban még mindig a gödörben voltak. Később állítólag az is kiderült, hogy a CBS riportját meghamisították, de addigra a kár már felbecsülhetetlen, pontosabban: dollárban igenis felbecsülhető volt.
Mivel a hisztéria elsősorban kommunikációs alapokon nyugodott, a szakemberek úgy gondolták, hogy nem a márkát, hanem csak a besározódott, negatív felhangokkal alaposan megterhelt nevet kell végképp eltörölni és kiradírozni a köztudatból: a válság orvoslására az Audi 1994-ben az egész vállalatra kiterjedő márkanév-változtatást hajtott végre, kicserélve a számot alfanumerikus elnevezésre, és létrehozták az azóta is szabványosított Audi A sorozatokat. 1994-ben az Audi 100 sorozat negyedik generációja új arculatot kapott, és A6-ként született újjá. Az A6 modellt alig tekintették többnek, mint két generáció közötti ütközésnek és sokan kritizálták is, az Audi azonban az ezredfordulón a forma újjáéledése felé tartott, amelynek az volt a nyeresége, hogy visszatér korábbi dicsőség, például a 90-es években több csapást is mértek a rivális BMW-re, 2005-ben pedig az Audi A6 elnyerte a „World Car Of The Year” elismerést. 20 év kemény munkája beérett, és a gyümölcsét azóta is betakarítják.
Az autógyártók manapság a hibrid és a tisztán elektromos autók felé fordultak, s nem történik ez másképpen az Audinál sem. A hibridek kínálatában az Audi A6 TFSI e quattro a legújabb modell. Az autó álló helyzetből 5,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, s egészen 250 km/h-ig tudják felpörgetni a számlálót ott, ahol ez lehetséges... Persze, ez az Audi A6 tisztán villanyhajtásban maximum 135 km/h sebességre és egy töltéssel 53 kilométerre képes teljesen elektromos üzemmódban. Hogy népautó lesz-e belőle, azt nem mernénk állítani, hiszen Németországban 68. 850 euróról indul az ára (kb. 22,7 millió forint), de az egész ívet nézve – az 1980-as évektől napjainkig – csak elismeréssel lehet az Audira tekinteni. Tanulság: ne add fel, nevezd át!