A sportban és sportműsorokban jártasok számára ismerősnek csenghet a neves sportriporter neve: Kaplár F. József, aki a magyar televíziózás és sportélet megkérdőjelezhetetlen egyénisége. Kellemes hangtónusát, mértékletes stílusát sokan kedvelték. Ma már egyre kevesebbet ül a mikrofon előtt, de annál többet a volán mögött. Nemrégiben új autóra tett szeret a MatiPro-nál, és vásárláskor el is csíptük egy villáminterjúra.
Alig vártam, hogy megszerezzem a vezetői engedélyem. Sajnos akkoriban nem volt túl nagy választék az autómárkák között. Javarészt a KGST-piac megszokott járműveit hajtottam, de nagy jelentőséggel bírt, amikor beülhettem egy Opel Kadettbe. A rendszerváltás viszont igazi „pálfordulatnak” számított az autóiparban is. Nagy lendületet kapott az iparág és a hazai kereskedelem is. Első „igazi” nyugati autóm egy Mercedes E volt, majd a svédek kiválóságát, a Volvót próbáltam ki. Nekem nagyon bejött ez a skandináv stílus, így hosszú évekig hűséges maradtam a Volvóhoz. Az utóbbi időben pedig egy Lexus CT200 kényelmét élveztem, amit nemrég a lányom örökölt meg tőlem.
Az ilyen nagy horderejű döntéseket nem kizárólag én, egyedül hozom meg, hanem ilyen esetekben bevonom az egész családot. Nekik is határozott elképzelésük és véleményük van az autókról. A feleségemtől a lányomon át az unokámig mindenki elmondhatta a véleményét és érveit. Így közös döntést hoztunk. Jómagam mindig is környezet- és egészségtudatos életmódot folytattam, és fontosnak tartom, hogy milyen állapotban hagyjuk hátra a Földet a felnövekvő generációk számára. Így nem volt kérdés – ha már léteznek jó minőségű elektromos autók – akkor ilyen típusú modell mellett döntsünk. Az is számba vettük, hogy a nagyvárosi közlekedésben és parkolásban külön előnyt jelent a kisebb méret, ehhez pedig a BMW i3 az egyik legjobb választás.
A MatiPro autókereskedésben pedig mindenki kedves volt, hasznos információval látottak el, így igazi élményt jelentett a vásárlás.
Már a BMW i3 előtt is elektromos töltésű autóval rendelkezett. Milyen tapasztalatokat szerzett és milyen különbségeket fedezett fel a két autó között?
Ahogy említette, a BMW i3 előtt is elektromos autót használtam, ami egy Lexus volt, így már megfelelő tapasztalattal rendelkeztem az elektromos autók terén. Az „átállás” gyakorlatilag gördülékenyen ment. Számomra megnyugtató érzés, hogy a BMW i3 jól viselkedik városi forgalomban és hosszabb távon is.
A városban is nagyon szerethető, és ha például Tihanyba megyünk, vagy vidéki szülővárosomba, akkor sincs vele semmi gond. A BMW i3 jól bizonyít a hosszabb vidéki távokon is, nem kell azért izgulni, hogy lemerül a töltöttségi szint. Kifejezettén örülök annak, hogy otthon van lehetőségem tölteni az autót, így a városi közlekedés is maximálisan megoldott. Az is megnyugtató tendencia, hogy a magyarországi töltőállomások száma lineárisan növekszik, így nem jelenthet problémát a távoli úti célok elérése sem.
Amennyiben pedig országon kívüli, hosszabb desztinációkra utazunk, a lányom Lexusa mindig kéznél van.