Az évtized végéig akár 19.3 millió elektromos autó járhatja Európa útjait – a vásárlók megbarátkoztak az új technológiával, mert az előrejelzések szerint 2020-ra évi 150 ezer autóra nőhetnek az európai elektromosautó-eladások. A teljesen elektromos autók piacán a BMW megverte például a Mercedest is a nagyvárosok közlekedéséhez fejlesztett i3-as modelljével, amellyel
– a technológiát előkészítő csaknem ötven évnyi kutatást és fejlesztést követően –2011-ben rukkoltak elő.
A mérnökök nem ismertek kompromisszumot a gyorsaság tekintetében: aki azt gondolta volna eddig, hogy a villanyautó a mazsolák játékszere, annak a BMW i3 az élő bizonyíték arra, hogy alacsony sebességről, de akár álló helyzetből indulva is felvillanyozó a gyorsulása (6,9 s). Nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátora garantálja, hogy miután kilőttünk a parkolóból, akár 280 kilométert is megtehetünk a következő töltésig: az autó 45 perc alatt 80 százalékosra tölthető fel. Az ECO PRO mód pedig növeli a hatótávot és mérsékli a villamosenergia-fogyasztást. A sebességet akár 160 km/h -ra is felpörgethetjük – természetesen mindenki tisztában van a magyarországi lehetőségekkel.
Ez a három tényező ritkán szokott kéz a kézben járni, valamelyik mindig felülkerekedik. Kivétel ez alól a BMW i3, amely már az első pillantásra egyfajta sportos eleganciát sugároz, a kéttónusú felületek és a rövid élek pedig a modern dizájn iskolapéldái. Az ajtók egymásnak ellentétesen nyílnak: ha mindet kitárjuk, meglepődve tapasztalhatjuk, hogy milyen tágas belső tér áll a rendelkezésünkre, a B-oszlop hiánya pedig lehetővé teszi a ki- és beszállás, valamint a pakolás maximális kényelmét, s mielőtt kétségeink merülnének fel: a BMW mindenkit biztosít arról, hogy az ajtók zárt állapotban tökéletesen átveszik a kiemelt oszlop védelmi funkcióit.
A BMW i3 digitális szolgáltatásaival és segítő rendszerével a szegmens legfejlettebb hálózati kapcsolatokkal rendelkező járművének számít. A Send To Car funkció egy mobiltelefonnal is kommunikáló navigációs rendszert rejt, amely természetesen feltünteti a menet közben elérhető töltőállomásokat is. Az eDrive az információ, a szórakoztatás és a szervizszolgáltatások széles választékát kínálja, a Driving Assistant Plus pedig a biztonságot szolgálja: figyelmeztet az ütközésveszélyre, a gyalogosokra, tartalmaz többek között egy kameralapú sebességtartó automatikát és rendelkezik parkolás-, valamint torlódásasszisztenssel is.
A fentieken és azon kívül, hogy a károsanyag-kibocsátása nulla, a tudatos vásárló számára a BMW i3 a fenntarthatóság mintaképe. A gyártásához felhasznált karbonszálakat teljes egészében vízenergiából származó elektromos árammal készítik, a jármű gyártási folyamata szélenergián alapul – mindezeknek köszönhetően egy autó előállítása feleannyi energiába kerül, mint egy másik BMW-modell legyártása De itt még nincs vége: a BMW i3 95%-ban újrahasznosítható!
2016 óta a Los Angeles-i rendőrség is használja a BMW i3-at – igaz, nem járőrözésre, hanem más rendőrségi feladatokra. A kiválasztás során a Tesla Model S-t is tesztelték, de a BMW modellje mellett döntöttek.2017-ben a BMW i3 modell a második legnépszerűbb elektromos autó volt Európában: összesen 20 855 darabot adtak el belőle, ami 7 százalékos emelkedést mutat az előző évhez képest.
Vigyázat! Az autó gyors és gyakorlatilag hang nélkül közlekedik: erősen meglephetjük a közlekedésben részt vevő autóstársakat!
Forrás: