Az Alfa Romeo emblémáját egy olasz mérnök tervezte, aki mindenképpen milánói szimbólumokat szeretett volna felhasználni. A történet szerint éppen a villamosra várt a Pizza Castellón, mikor megpillantotta a Filarete torony tetején ékeskedő embert lenyelő sárkányfejű kígyó képét, ami történetesen a Visconti család címerállata volt. Ezt felhasználva született meg az Alfa Romeo logója, melyben az állat a Milánói város zászlaja, a fehér alapon piros kereszt mellé került. Egyes feltételezések szerint az embert lenyelő állat valójában egy szerpentin, amely próbálja legyőzni az embert, vagyis az Alfa Romeo volánja mögött ülő sofőrt.
A Toyota logójában a márka minden betűje felfedezhető.
Zseniális!
Sokan hisszük, hogy a Hyundai logója szimplán a cég kezdőbetűjét jelöli. Azonban a „H” betű két személy – ügyfél és a cég – kézfogását/ együttműködését szimbolizálja.
Ha eddig azt hitted, hogy a kék és fehér szín egy körben, egy forgó repülőgép propellerét ábrázolja, akkor tévúton jársz. Ugyanis a kék-fehér negyedek a Bajor Szabad Állam színeit jelképezik, csak fordított sorrendben, mert ezt a jelképet illegális használni nemzetközi kereskedelmi tevékenységekben. A hiedelemnek az alapját egyébként egy 1929-es hirdetés adja, amikor ténylegesen egy repülőgép propellerére rajzolták rá a BMW emblémát.
A márka logójába nem kell bele látni semmilyen rejtett utalást, egyszerű és letisztult. A négy gyűrű a négy nagy autógyár egyesülését jelképezi. Audi, Horch, DKW és Wanderer. Társulásukból alakult meg az Audi Union vállalat, mely később, 1985 után már csak Audi néven futott tovább, mely jelenleg a Volkswagen csoport tagja.
Egyesek szerint a négy karika az összkerékhajtásra is utal, de véleményünk szerint ez már csak szimplán utólagos belemagyarázás.
A háromágú csillag története állítólag Gottlieb Daimler nevéhez fűződik, aki feleségének írt levelében egy csillag szimbólummal zárta sorait, arra utalva, hogy ragyogó jövő vár 1890-ben alapított gyárára és közös életükre - 1901-ben dobta piacra Mercedes nevű modelljét és 1926-ban egyesült Karl Benz cégével. Egy másik elmélet szerint a csillag három ága a három őselemet, a földet, a levegőt és a vizet szimbolizálja, mert termékeikkel mindhármat sikerült már meghódítani.
A Bentley Aero eredetileg motorokat gyártott az I. Világháború alatt a katonai repülőgépekbe, ezt szimbolizálják logójában a szárnyak. A B betű pedig nemes egyszerűséggel a cég alapítójának nevére utal, Walter Owen Bentley.
Márkajelzése az erőt, hatalmat és teljesítményt hivatott jelképezni.
Ferruccio Lamborghini a bika jegyében született, így adott volt, hogy védjegye egy támadásra kész bika legyen.
A márka logójának ötlete Ferry Porsche fejéből pattant ki egy étteremben, amit rögvest le is rajzolt egy szalvétára. Később Franz Xaver Reimspieß mérnöke segítségével tökéletesítették azt. Az ágaskodó ló szimbólumát sokan hiszik, hogy a Ferrari logójáról koppintották, azonban ez nem igaz. A ló a cég székhelyére Stuttgartra utal, melyet egykor lótenyésztők alapítottak. Az állat az erőt hivatott szimbolizálni. A város Baden-Württemberg tartományhoz tartozott, melynek színe a vörös és fekete, így adott volt a színvilág. A szarvasagancs motívum sem maradhatott le, hiszen a történelmi tartomány címerállata.
A már kínai tulajdonú svéd autógyártó neve a latin „Volvere” szóból ered, melynek jelentése „gurulni”, a „Volvo” pedig ennek E/1 alakja, vagyis „gurulok”.
Egyesek szerint a szimbólum a férfiasságra és az erőre utal, mások szerint azonban egy római isten, Mars előtt tiszteleg.