Használt és külföldi import autó kereső

 
Autó kereső
Az új Mercedes-Benz GLC Kupé és GLC

Az új Mercedes-Benz GLC Kupé és GLC

GLC Kupé

Az előző cikkeimben említettem már azt a tényt, hogy az SUV-k piaca igazán izgalmas és érdekes képet mutat, amolyan pénzgyárrá vált a gyártók számára és valljuk be őszintén kellemes azt látni nekünk, felhasználóknak, hogy versenyeznek a kegyeinkért. Egyre több, egyre innovatívabb formák jelennek meg a sportosság jegyében, de mégis emészthető formában akár családok részére is. Ezt a trendet követve mutatta be a Mercedes az új GLC Kupét.

Küllemét tekintve a GLC követi a sportos SUV-k irányvonalát, ami leginkább a motorháztetőben illetve a C oszlop íveiben mutatkozik meg. Ahogy a többi frissen bemutatásra került SUV-k esetében, úgy a GLC Kupé esetében is a sportosságot, a dinamizmust és a felhasználóbarát kialakítást rakták előtérbe a készítők. A lefelé ívelő motorháztető, a kisebb, keskenyebb A oszlop, illetve a kissé szűkebb szélvédő mind ezt az új trendet hívatott tükrözni. Az ú GLC eleje a szokásos Merci stílusjegyekkel lett felruházva egy kis extra króm beütéssel, ezen felül némiképpen átalakult a gyémánt mintázatú grillrács és a lámpa búrák is enyhén át lettek szabva.

Az új GLC Kupé belseje nagyjából a Mercedes megszokott dizájnjára épül, ami a legújabb verziójú MBUX rendszerrel üzemel. A 10,25 colos érintőkijelzős közép konzol felvonultat majd némi változást, illetve a 12.3 colos műszerfal egység is impozáns, azonban a teljes nagykijelzős virtuális konzolok beszerelésére még várnunk kell.

Vezetéstámogató illetve biztonsági rendszerek tekintetében megszokott felsőkategóriás autóhoz mérten sok opciót választhatunk. Nagy újdonság nem lesz, de ezek a rendszerek folyamatosan fejlesztve vannak, így a legkorszerűbb távolságtartó, ütközést elkerülő asszisztensek kérhetők az autóhoz, nem beszélve a már említésre került MBUX rendszer is jelen lesz, ami párosul a kézmozdulatok által vezérelt informatív segédrendszerrel, illetve a tovább fejlesztett hang felismerő szoftverrel.

Motorválaszték tekintetében összesen öt féle erőforrást választhatunk majd. Két benzinest és 3 dízel módozatot. Az összkerék hajtás alap felszereltség lesz mindkét motor tekintetében.

Az első kiadásra kerülő motorok a következők:

  • 2.0 literes Benzines Turbó Motor 2 fajta lesz /GLC 200 4Matic- 197LE (320nm) / GLC 300 4Matic-258LE (370nm)
  • 2.0 literes Dízel Turbó Motor 3 fajta lesz, amiről jelenleg annyit lehet tudni, hogy 163-245LE között lesz választható és 360-500NM es nyomaték között fog mozogni

 

Mindkét benzines motor 48V-os hybrid segéd villanymotort kap majd a jobb fogyasztás és a még tisztább működés érdekében.

 

GLC

A Mercedes lerántotta a leplet a GLC ráncfelvarrott modelljéről, amely változásokat tekintve leginkább a technológiai újításokban fog változást hozni az elődhöz képest. A külső tekintetben nem lesz eget rengető változás, csak apróbb módosításokat végeztek a mérnökök.

Külső tekintetében kapott az autó néhány extra króm rögzítő elemeket, illetve a grillrács és a lámpa is némi módon át lett alakítva az elődhöz képest. Összességét tekintve az autó még sportosabban és erőteljesebben néz ki. Újra gondolt hátsó lámpatestek kerültek az autóra, amellyel megmutatja nekünk a Mercedes, mire is számíthatunk majd az új modellek dizájnja tekintetében. Egy agresszívabb kinézetet elől-hátul, nem mellékesen megjegyezve, hogy ezután a GLC 17”-19” –os felnikkel fog majd gurulni.

Belső tér tekintetében nem túl nagy a változás az elődhöz képest, kicsit talán mondhatjuk azt is, hogy már-már elavult, főleg ha az új A-osztály belsőjét vesszük figyelembe, azonban szembetűnhet az új Mercedes MBUX rendszere, amely már beszerelésre került, felvonultatva lassan a teljes palettára ezt az innovatív, beszéd által vezérelt, informatív segédrendszert. A rendszer tartalmazza a folyamatos fejlődésben lévő, kézmozdulatok által vezérelt úgynevezett Gesture Control elnevezésű extrát, ami egyre jobban kezdi kizárni a menet közben néha akár kényelmetlenné is válható nyomkodást az érintőkijelzőn. Belül a középkonzol nem nagyon változott dizájn tekintetében. A ledes hangulatvilágítás immár teljes színárnyalatot képes felvonultatni. A monitor tekintetében maradtak a már megszokottnál, egyelőre még nem rakták be a mérnökök az A-classban már beszerelésre került teljes digitális virtuális kijelzőket. Valószínű, hogy ezt majd az új modell bevezetésénél fogják eszközölni.

Vezetés támogató rendszerek tekintetében a már megszokott extrákat tudjuk választani az autóhoz. A távolságtartó és sávtartó asszisztensek mellett olyan biztonsági extrákat i választhatunk majd, mint az ütközés elkerülő rendszer, sávelhagyás figyelmeztető, és különböző sebességtartó asszisztensek.

Motorválaszték tekintetében frissített motorok közül is választhatunk, ami nem mellékesen tartalmaz hybrid rásegítésű erőforrásokat a trendnek megfelelően. Ezek a hybrid rásegítések a benzines motorokhoz járnak majd a jobb teljesítmény, illetve az alacsonyabb fogyasztás érdekében. A teljesítmény növelése és az emissziós értékek csökkentése ugyan úgy igaz a dízel motorok esetében is.

A választható motorok a következők lesznek:

Benzin

  • GLC 200 4Matic - 2.0 literes 4 hengeres Benzines Turbó Motor - 197LE
  • GLC 300 4Matic - 2.0 literes 4 hengeres Benzines Turbó Motor - 258LE

Gázolaj

  • GLC 200d 4Matic - 2.0 literes 4 hengeres Dízel Turbó Motor – 163LE
  • GLC 220d 4Matic - 2.0 literes 4 hengeres Dízel Turbó Motor – 194LE
  • GLC 300d 4Matic – 2.0 literes 4 hengeres Dízel Turbó Motor – 245LE

Az árakról egyelőre még keveset tudunk, de nemsokára közzé fogja tenni számunkra a Mercedes.

 

Pekker Attila / Matipro

Ha import autó: MatiPro!

Kérdése van? Kipróbálná? Ajánlatot kér?
+36 30 878 8606