Használt és külföldi import autó kereső

 
Autó kereső
Az új Porshe 911 – A kilencedik generáció megérkezett

Az ikonikus elődök vonalvezetését és hagyományait követve megalkották a német mérnökök a „992” kódjelű autójukat.
Az autó az elődök stílusjegyeit hordozza magában, de bizonyos szempontok alapján komoly változásokon esett át. Ilyen például a váz, amelynek az anyaghasználatát tekintve 70% alumíniumból készült, szemben az előző modellel, amely 37% volt. Ez egy teljesen átdolgozott váz szerkezet, amely anyaghasználatából adódóan sokkal modernebb lett és sportosabbá is tette a németek új sport kocsiját.

Kinézet

Elölről nézve az autó igencsak hasonlít elődeire, de ez abszolút érthető és természetes egy ilyen kultikus autó esetében. Arányait tekintve azonban felrázták a kinézetet. A mérnökök szélesítették az autó elejét 40mm-el és a Carrera modellek is nagyban hajaznak a GTS típusra, ami nagyon is jót tettek a kinézetnek.
A másik nagy változás, így első ránézésre, a megdöbbentően nagy kerekek. A Carrera S esetében 21 colos a hátsó és 20 colos az első kerekek mérete.  
A motorháztetőt tekintve a jól megszokott dizájn köszön vissza ránk, azonban a hátsó része az autónak jelentősen a jövőbe mutat.
Az új hátsó lámpa dizájn - amelyet az Audinál is egyre jobban észre vehetünk- a horizontális csíkban elhelyezkedő ledes lámpatestek formájában mutatkozik meg.
 A hátsó lég terelő lamellák is át lettek szabva, amely pozícionálható és egy Led sor is bele lett építve. Egy új formabontó hátsó dizájnról beszélhetünk, amely kívánatossá fogja tenni ezt a remekművet a nagyközönség számára.
Teljes mértékben erőteljes design, amely letisztult és trendi, emellett pedig hű a hagyományokhoz.
Műszaki paramétereit tekintve a legmodernebb Porsche, ami eddig kigurult a gyárból.
Káros anyag kibocsátást tekintve pedig a legtisztább. Emellett pedig piszkosul gyors, ugyanis egy átszabott, soros 6 hengeres 3 literes turbós motor hajtja.

Motor

A motort, az új emissziós normáknak köszönhetően, illetve az egyre növekvő teljesítmény igénynek megfelelően módosították, így erősebb és tisztább, mint bármikor.
Az új motorban átdolgozták a beszívó rendszert, a beömlőt,illetve megszűnt a piezo-injektoros rendszer.
Az intercoolert is át pozícionálták, illetve a turbót is átmódosították.
Mindez azt eredményezte, hogy az új Carrera S teljesítménye 444 lóerőre emelkedett, amely 30 lóerővel több mint az előző generáció motorja, ezzel beérte a jelenleg forgalomban lévő GTS teljesítményét és megegyezik a 997 turbóval.
Az autó súlyát tekintve pontos adatok még nem ismeretesek, azonban körülbelül meg fog egyezni az előző modellel.
A gyorsulást tekintve, a Carrera S modell PDk váltóval felszerelve, front hajtással 3.7 másodperc alatt éri el a 100km/h sebességet. Az összkerék hajtással rendelkező változat pedig 3.6 másodperc alatt éri el ugyan ezt a tempót.
Ezekből az adatokból az derül ki, hogy a mindkét változat 0.4 másodperccel gyorsabb, mint az előző modellek. Sport Chrono modellek esetében pedig tovább szűkíthetjük a gyorsulást további két tized másodperccel.
Végsebesség tekintetében a négy kerék meghajtású modell 305km/h, első kerék hajtással pedig egy picivel több 307km/h a csúcs sebesség.
Kézi váltót egyelőre nem fogunk kapni a megjelenő modellhez. Elméletileg szűk egy éven belül azonban elérhetővé fogják tenni számunkra.

Belső

Belső tér tekintetében igazi technológiai csúcshatásról beszélhetünk. Választhatunk fém berakást egy kis fekete beütéssel a sportos hatásért, illetve egy kis faberakást, bőr bevonatokkal a retro feelingért.
A belső monitor 10.9 colos lett és némileg hasonlóságokat lehet felfedezni a legkorábbi Panamera modellez képest.
A különböző vezetés támogató rendszerek teljes arzenálját vonultatja fel a Porsche számunkra. Elérhetővé tették a nedves, esős környezetre optimalizált Wet-mode beállítást, illetve éjjellátó infra kamerát is beszereltek a kocsiba, nem mellékesen pedig érintő kijelzők segítik a kezelhetőséget.
A modern luxus-autók alapvető kelléke, a kulcs nélküli indítás, az új kezelő szervek és kijelzők, mind a modern luxus-sport élményt hívatottak létrehozni.

Végső konklúzió
Az új modell kétségkívül rendkívül sokféle verzióban lesz majd elérhető. Szinte minden típusú olyan embert meg tud majd szólítani, aki kellő anyagi helyzettel rendelkezik egy ilyen Porsche megvételére. A targa-tetős, a kabrió, az S-változat, Turbó változat és még sorolhatnánk mind-mind olyan Autó módozatok, amelyek igencsak különböznek egymástól, mégis egy típushoz tartoznak.
Egy nagyon szép és egy kezelhető luxus-sport autó, amely kétség kívül képes arra, hogy tovább vigye ezt a legendás nevet az autóiparban.
A technológiai fejlődése, a motor innovatív , erősebb, környezetkímélőbb, hatékonyabb megoldásai, mind a jövőbe mutatnak.
Használhatósága páratlan a tesztek alapján és kijelenthetjük, hogy az új motor, szakítva az eddigi hagyományokkal, jó megoldásnak tűnik a jövőt illetően.

 

Pekker Attila / MAti-Pro

Ha import autó: MatiPro!

Kérdése van? Kipróbálná? Ajánlatot kér?
+36 30 878 8606