Autó kereső
Negyven éves a 7-es BMW

Idén ünnepli negyvenedik születésnapját a BMW 7-es sorozata. A márka 1977-ig a kisebb, sportos szedánokról és kupékról volt ismert, akkor léptek a prémium kategória irányába, és azóta ez a széria a BMW cégére: innovációinak, hitvallásának a sűrítménye. Egy kis történeti áttekintés után bemutatjuk a legújabb generáció csúcsmodelljét.

A rivális Mercedes-Benz a hetvenes évek második felében már gyártotta az első, W116-os kódú S osztályt, a BMW viszont sokkal letisztultabb, célszerűbb tervezéssel vágott vissza, ezzel értékváltást is hozva a kategóriában: az luxust nem pazarlásnak tekintették, az elegancia inkább a technológiai megoldásokban jelent meg. “Tömeg helyett mozgékonyság” - szólt a hirdetés. Az új fejlesztéseik azóta is ebben a modellben jelennek meg, a legújabb generációs BMW 7-esekben mindig az autóipar csúcsán lehetünk technológiai szempontból - egyébként már a legújabb modellek is beszerezhetőek import, használt autóként.

Az első, E23-as kódjelű 7-es formaterve Paul Bracq nevéhez fűződik, a védjegynek tekinthető cápaorral. Kiemelkedő felszereltsége volt blokkolásgátlóval, légzsákokkal, diagnosztikai rendszerrel, légkondicionálóval, bőrüléssel, faberakással és automataváltóval, aztán 1986-ban adták ki a második generációt, és rá egy évre mutatták be a V12-es motort. Ez akkor az autógyártás csúcsának számított, az E32 volt az első 12 hengeres szériaautó a német autóiparban, egyben óriási pofon a Mercedesnek.

Az 1994-től induló generáció Boyke Boyer tervezése, amit sokan a legszebbnek tartanak, újdonságként száz százalékig újrafelhasználható anyagokból készültek az autók, a navigációsrendszerrel pedig a BMW megint egy kis előnyre tett szert a fő vetélytársával szemben. Az öt év múlva frissített típusban a csúcsmodellt az 5.4 literes 750i jelentette.

Chris Bangle tervei alapján 2002-re született meg a negyedik generáció, ekkor debütált első ízben a BMW iDrive rendszere. 2006-ban új dizájnt és motort (750i, 4,8 liter, 363 LE) kapott, de a zászlóshajó a 760Li lett, illetve ebben a sorozatban mutatták be a világ első szériaérett üzemanyagcellás autóját. 2009-ben jött ki az ötödik generáció, az F01 és F02 (utóbbi a hosszabb karosszéria), ekkor vezették be az összkerékhajtást és a hibrid technológiát.

2015-ben mutatkozott be a hatodik generáció, a G11 és a G12, amihez egy egész technológiai arzenál tartozik, távirányítóról vezérelhető parkolás-funkció, akár 600 méterre világító lézerdiódás mátrix-lámpatest, gesztusvezérlésű szórakoztató-, információs és kommunikációs rendszer, az ülésben nemcsak masszásfunkció, hanem edzőprogram is, okoskulcsról időzíthető klíma, a hátsó ülés karfájában táblagép a rendszer kezeléséhez, stb. Gyakorlatilag mindent belesűrítettek, amit lehetett, mintegy kétszázféle funkciót.

A parkolási asszisztensek újabb szintje a teljes környezeti képet adó rendszer, amely a legközelebbi veszélyforrások szemszögéből mutatja a távolságokat, a kameraképeket pedig szintén mutogatással lehet váltogatni. A formatervezés a szériához hűen méltóságteljes és hatásos megjelenést ad, a márka sorozatgyártásában ez a valaha készült legnagyobb méretű modell, mégis 130 kilóval könnyebb, mint az elődje, a szénszálas kompozit anyagoknak köszönhetően.

A generáció csúcsának a BMW M760Li számít, már csak azért is, mert eddig sosem készült a 7-es sorozatból semmilyen M-es kivitel, de úgy alakult a világ, hogy igény lett a sportautós teljesítménnyel felszerelt limuzinra. Igazi presztizsmodell, dinamikus és elegáns, ami az Audi S8 és a Mercedes-Benz S AMG modelljeivel rivalizál, ráadásul új motort fejlesztettek hozzá: a BMW M Performance TwinPower Turbo technológiával dolgozó V12-es benzinmotor 6.6 liter hengerűrtartalmú, 610 lóerő és 800 Nm leadására képes. Ez azt jelenti, hogy alacsony fordulaton még nyomatékosabb, mint az elődje, így a limuzin mindössze 3,7 másodperc alatt gyorsul száz km/h-ra, és ezzel most megint átvette a vezetést a csúcskategóriában a Mercedestől, hogy az idővel újfent felülmúlja valamivel. A végsebessége 250 km/h-ra van korlátozva, de az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető M Driver's Package-ben ez 305 km/h.

A futómű-szabályzást módosítani kellett, hogy a 7-es BMW-től elvárt komfortot is nyújtani tudja, de megfeleljen az M-es modelltől elvárt lendületes vezetési élménynek is. Változatos karaktere lett, az aktív kilengés-kiegyenlítő minimálisra csökkenti a karosszéria oldalirányú mozgását, a 20 colos felnivel felszerelt gumiabroncsok veszteség nélkül továbbítják az aszfaltra a V12-es erejét, kategóriaelső menetdinamikát adva. Az alapbeállítás szerint hátsókerék-meghajtásra orientált  xDrive rendszer a vezetési szituáció igényei szerint osztja el a teljesítményt és forgatónyomatékot a négy kerék között. Alapfelszereltség az aktív hátsókerék-kormányzás, ami a stabilitást, illetve a manőverező képességet is javítja, segítve a hosszú autóval szűk helyekre történő beállást is.

A negyvenéves évfordulóra limitált szériás különmodellt ad ki a BMW, amit a Frankfurti Autószalonon láthat a nagyközönség, szeptemberben. Mindössze kétszáz darab készül a 40 Jahre változatból, M-csomaggal és alkalomhoz illő emblémákkal felszerelve.


 

Tekintse meg import autó ajánlatainkat
BMW 520dA Touring Navi-Prof  Leder  Xenon (Klima)
BMW 520dA Touring...
Ár: 9 846 000 Ft
BMW 435xi
BMW 435xi
Ár: 12 412 000 Ft
BMW X3 xDrive30d Spurwarng. Navi Bus. Tempomat Shz
BMW X3 xDrive30d...
Ár: 9 187 000 Ft
BMW 735i V8 M Sport Editon - Liebhaber Fahrzeug!!!
BMW 735i V8 M...
Ár: 6 053 000 Ft
BMW X5 M50d Standheizung Panorama Head Up
BMW X5 M50d...
Ár: 18 430 000 Ft
BMW 116i Advantage Sitzhzg PDC M-Lenkrad Bluetooth
BMW 116i...
Ár: 6 254 000 Ft
BMW 420 Gran Coupe dA Sport Line Navi.Xenon.HiFi.FSE
BMW 420 Gran...
Ár: 11 122 000 Ft
BMW 5 Lim. 530d M-Sportfahrwerk Sportsitze
BMW 5 Lim. 530d...
Ár: 11 182 000 Ft
BMW 116i Sport Line Xenon Harman Kardon
BMW 116i Sport...
Ár: 6 032 000 Ft
BMW 420 Gran Coupé dA Sport Navi ACC GSD HUD HiFi18
BMW 420 Gran...
Ár: 11 791 000 Ft
BMW X5 3.0d Leder Xenon Navi AHK 7 Sitze PDC Automat
BMW X5 3.0d Leder...
Ár: 6 880 000 Ft
BMW 318 318D EXECUTIVE NAVI/XEN/PANO/17INCH/ECC
BMW 318 318D...
Ár: 9 760 000 Ft
Ha import autó: MatiPro!

Kérdése van? Kipróbálná? Ajánlatot kér?
+36 30 245 7569