Használt és külföldi import autó kereső

 
Autó kereső
Tapadj az ülésbe!

Hiába adott el a Porsche és Lohner már a századfordulón elektromos meghajtású kocsikat – amelyek már akkor nyolcvan kilométert tettek meg egy töltéssel –, hiába fut az utakon rengeteg villanyautó már Magyarországon is, sok ember még mindig úgy gondol rájuk, hogy legfeljebb negyvennel tötyögnek és a harmadik sarokig bírják szusszal, aztán hívhatjuk a trailert. Ha pedig mégis képesek többre, akkor titokban van bennük egy benzintank valahol. Miért jó az elektromos kocsi? Elmondjuk.

Egy autó esetében rögtön a sebesség az első kardinális kérdés. A kétkedőknek van egy jó hírünk: simán el lehet lenni a sztrádán az elektromos autókkal, és ami a bónusz, hogy a gyorsulást tekintve kevés benzines kocsi veheti fel a versenyt bármelyik egyszerű kis villanyjárgánnyal. Mindenki ezt élvezi a legjobban, hogy minden alkalommal, amikor zöldre vált a lámpa, beletapadhat az ülés háttámlájába, és leszólhat mindenkit maga körül gondolatban vagy hangosan. Még a kiskocsik is úgy mennek az emelkedőkön, mint a rakéták, így a kis mérethez sem feltétlen a női bevásárlókocsi érzete, hanem a fürgeségé társul, stramm autók ezek, érezni bennük az erőt. Ugyanakkor nem lehet ész nélkül gyorsítgatni: rettenetesen meríti az akksit, pár meggondolatlan padlógáz, és felére csökken a hatótáv.

Az elektromosak között nem véletlenül sok a városi kiskocsi, a legpraktikusabban arra lehet őket használni, hogy a család második autójaként napi szinten furikázzon velük az ember. Persze, mindenkinek az a legnagyobb félelme, hogy lemerül az aksi és trailert kell hívni. Ez azonban pont annyira nem jellemző, mint a benzines kocsik esetében, a műszerfalon ugyanúgy látható, mennyi van hátra, a jobbakon az is, hogy adott terhelés mellett még hány kilométert tehetünk meg. És a legtöbb villanyautóban egyébként is van egy gát: ha elszámítottuk magunkat, egy ponton túl elhallgat a rádió, kikapcsol a fűtés, csak a legszükségesebb berendezések működnek, viszont marad pluszenergia a hazaútra. Sőt, a teljes kimerülés után is van még néhány tartalék kilométer az autóban.

Ma már számos európai nagyvárosban előfordul, hogy a csomagokat szállító cégek elektromos kisfurgonokat használnak, Budapesten ülhetünk villanytaxiba is, és akkor még nem szóltunk Kínáról, ahol mindenféle elektromos járgány van az utcákon a biciklitől a motoron át az autókig, tehát nyilván működik ez a megoldás. Persze azok, akik preferálják, valamilyen szinten kiszámítható életet élnek: éjszaka töltik az autót, és ha nagyon muszáj, mert például agglomerációban élnek, akkor a munkahelyükön is (hosszabbítóval) vagy igénybe vesznek egy töltőálllomást, mielőtt hazamennek. De általában nincs szükség napközbeni töltésre, hiszen a legtöbb elektromos autó legalább 100 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik, a középkategóriás kocsik általában 150 kilométer felettivel, egy BMW i3 már kétszázat bír.

A használt elektromos autók esetében jó hír, hogy a motorban nincsenek cserélendő alkatrészek, nincs szükség szűrő-, olaj- vagy ékszíjcserére, nincsenek olyan, tipikusan meghibásodó, drága alkatrészek, mint a kettős tömegű lendkerék, a turbó, a magasnyomású befecskendező vagy az EGR szelep. Kevésbé kopik a fék, ugyanis az energia-visszatáplálási rendszerek alkalmazása miatt erősebb a motorfék. Viszont az akkumulátorok állapotára oda kell figyelni a vételkor.

A piacon van választék, ugyanis a kilencvenes évek közepétől fogva már sokféle, kis és nagy márka is gyártott elektromos meghajtású, de ismeretlen szériákat, a kétezres években pedig már olyan, pompás kocsik is kijöttek, amelyek közbeszéd tárgyává, mondhatni tömegautóvá váltak, mint a Nissan Leaf.

Ha import autó: MatiPro!

Kérdése van? Kipróbálná? Ajánlatot kér?
+36 30 425 5370