Használt és külföldi autó kereső
46 011 autó az adatbázisban
Tekintse meg kínálatunkat, válogasson prémium márkájú, import autóink között!

Eladó új és használt Audi A4

Audi A4 - A sikermodell

A négykarikás márka egyik legkeresettebb típusa, a hajdani Audi 80-as utódja. Ez a széria a BMW hármas sorozatának és a Mercedes-Benz C osztálynak fő ellenfele.

Az első A4-et 1994-ben dobta piacra az Audi. Érdekesség, hogy még két évig együtt készült az elődjével, ugyanis a 80-as nyitott kivitele, illetve különlegesebb verziói egészen 1996-ig gyártásban maradtak. A 80-as típusjelzést közel harminc évig használta a dél-német márka, az első példány ugyanis 1966-ban került forgalomba.

Az Audi 1994-ben változtatta meg autóinak jelölését, az addig használt számokat betű és szám kombinációjára cserélte. Ekkor váltották le a 80-ast a vadonatúj fejlesztésű A4-re. A hajdani 100-as (a BMW ötös szériájának  konkurense) pedig a modellfrissítés alkalmával váltott A6-ra. Az első A4-nek magyar kötődése is akad, hiszen egyik tervezője Imre Hasanić, aki később több más típust is megálmodott.

Jelenleg az A4 ötödik generációja fut az utakon (B9), amely 2015-ben került a piacra. Az érdeklődők először a Frankfurti Autószalonon pillanthatták meg az újdonságot (IAA) 2015 júniusában. Az aktuális A4 külsejének tervezését Frank Rimili felügyelte, a belsőért pedig Rüdiger Müller felelt.

Az A4-et műszaki tartalmáért sosem érhette panasz, hisz mindig remek technikát vonultatott fel. Erre jó példa a jelenleg futó generáció: a felhasznált nagy és ultra nagy szilárdságú acéloknak köszönhetően, az újdonság kb. 120 kilóval könnyebb, mint az elődje.

Ez köszönhető az MLB Evo elnevezésű padlólemeznek is, amely eltér a VW-nél használttól, ugyanis az Audi ragaszkodik tervezési elveihez. Ez azt jelenti, hogy a motort itt hosszában helyezik el, nem pedig keresztben, mint például a VW Golfnál vagy az Audi A3-nál. Ennél a típusnál talán felróható a külseje, amely alig tér el az elődjétől.

Motorok terén hét típus közül lehet választani. A belépő szintet az Audi A4 1.4 TFSI képviseli, amely 1.4 literes turbómotort jelöl. Főbb műszaki adatai: 150 lóerő és 250 Nm. Ez az erő 8.5 másodperces százra gyorsulást és 210 km/órás végsebességet biztosít. Egy lépcsővel fölötte az Audi A4 2.0 TFSI helyezkedik el, ahol már 190 lóerőt és 320 Nm-t találunk. Ennek a négyhengeres turbósnak az erősebb kivitele 252 lóerővel és 730 Nm-rel kapható, de itt már az Audi A4 jelzés után a 45 TFSI felirat következik.

Az igazán sportos kivitelt az S4 jelenti, amelyet háromliteres, hathengeres turbómotor hajt meg. Az Audi S4-et 354 lóerő és 370 Nm jellemzi, a végsebességet pedig gyárilag 250 km/órában korlátozták. Aki ennél is gyorsabb A4-re vágyik, annak az RS4-ben érdemes gondolkodnia. Az igazán sportos Audi orrában már nem V8-as erőmű található. A hajtásról egy 2.9 literes V6-os gondoskodik, amelyet két turbófeltöltő táplál levegővel, ezért teljesítményének utólagos megnövelése nagyon könnyű. A 100 km/órás sebességre 4.1 másodperc alatt gyorsuló sport verziót 450 lóerős, 600 Nm-es motor hajtja.

Ha már a Nm-ek szóba kerültek, akkor ez remek átkötés a nyomatékban gazdag dízelekre. Az Audi A4 3.0 TDI erősebb kivitelben 600 Nm-t tud, amelyhez 272 lóerő tartozik. A polgáribb teljesítményű, háromliteres turbódízelnek 218 lóerőt és 400 Nm-t találni az adatlapján.

Aki viszont szerényebb nyomatékkal is beéri, annak ajánljuk az Audi A4 2.0 TDI típusait. A többes szám természetesen nem véletlen: három teljesítménylépcsőben dobták piacra a számtalan más típusban használt turbódízelt. A belépő szintet a 136 lóerős jelenti, amely fölött még két lépcső található, a 150 és a 190 lovas, melyeknek nyomatéka 320 és 400 Nm.

Az aktuális A4-es immáron túllépett hétéves modellciklusának a felén. Első frissítését 2018-ban kapta annak érdekében, hogy a konkurensekkel tartani tudja a lépést. Elsősorban külsején változtattak.
A következő nagyobb átalakulás 2019-ben érkezett, amikor is a lámpákat és a hűtőrácsot is jól láthatóan átrajzolták. A motoroknál lényeges  előrelépés, hogy megfeleljenek az aktuális környezetvédelmi szabályoknak, így szinte mindegyik megkapta a lágy-hibrid rendszert.

Ahhoz képest, hogy pár éve még mekkora volt az ellenállás, az új S4-be nem benzinmotor került Európában, hanem dízel. A jobb szén-dioxid kibocsátású és takarékosabb motor a háromliteres V6-os, a sport modellben 347 lóerőt és 700 Nm nyomatékot ad a kerekeknek. A kormány mögötti műszerek és a műszerfalon lévő központi kijelző is frissült. Hasonlóan a vezetés-segédek is, amelyek segítenek a balesetek megelőzésében.       

A negyedik generációs Audi A4-ről (B7) is ejtsünk szót. Az első képeket és a főbb műszaki adatokat 2008 augusztusában adta ki az Audi. Az autó premierjére szeptemberben került sor, a helyszín pedig a hazai pályának mondható Frankfurti Autószalon volt. Ez a típus elődjénél 160 milliméterrel nagyobb tengelytávolsággal készült és hosszúsága is nőtt, 117 milliméterrel lépi túl a kifutott modellt. A csomagtartóba is jobban lehet pakolni, hiszen a limuzinban 480 literes a tér, ha pedig még a hátsó üléseket is lehajtjuk, akkor 1,430 liternyi csomaggal utazhatunk.

Mivel minket a frissebb kiadások érdekelnek, ezért mindenképpen a 2011-ben megtörtént ráncfelvarrás utáni modelleket kell megemlítenünk. Ezeket az Audikat megváltozott lámpáikról lehet legkönnyebben megismerni. A másik ismertető jegy pedig a kulcs, amelyet szintén átterveztek, akárcsak a műszerfalat. Persze az autó elektronikai rendszerét is alaposan frissítették.

Akkoriban a dízelmotorok még aranykorukat élték, ezért az Audi A4 2.0 TDI jelzésű autókba 120, 136, 143, 163 és 170 lóerős motorokat építettek. Ezeknek nyomatéka 290, 320 és 380 Nm volt.
Aki nagyobb teljesítményben gondolkodik, annak az Audi A4 3.0 TDI jelenthet megoldást, hisz ez a motor 240 lóerőt és 500 Nm nyomatékot továbbít a váltónak.

A benzinesek között is bőséges a választék: az Audi A4 1.8 TFSI jelzésű modellekben 120, 160 és 170 lóerős motorokat találunk. A nyomaték 230, 250 és 320 Nm között mozog.
Az Audi A4 3.0 TFSI 225 és 272 lóerős teljesítményét ügyesen célozták meg, mert alatta maradt az S4 teljesítményének, amely 333 lóerőt produkál. Az autó hathengeresének különlegessége, hogy feltöltését nem turbófeltöltővel oldották meg, hanem az Egyesült Államokban népszerű kompresszorral. Az A4 kínálatának csúcsán az RS4 található, amelybe 4.2 literes, V8-as motort építettek. A rendkívül jó hangú motor 4.2 másodperc alatt röpíti 100 km/órás sebességre a sport modellt, amely elérhető kombi karosszériával is (Avant).

Az Audi ötvözte a négykerék hajtás által nyújtotta előnyöket és az 1980-as években szerzett ralis tapasztalatait is. Az ötletet az adta, hogy az A6-ból 1999 óta készítenek allroad quattro kivitelt, amely tulajdonképpen egy kombi, kicsit megemelve és megfűszerezve szintszabályzós légrugózással. Hogy jól mutasson a jármű, műanyag sárvédő szélesítésekkel és eltérő hűtőmaszkkal szerelték fel. Ezzel a típussal ügyesen meglovagolják a rendkívül népszerű szabadidő autós hullámot.

Főoldal az eladó új és használt Audi A4 aloldalról

Ha import autó: MatiPro!