Használt és külföldi autó kereső
43 230 autó az adatbázisban
Tekintse meg kínálatunkat, válogasson prémium márkájú, import autóink között!

Eladó Audi A5 autó vásárlás: eladó Audi A5 autó vásárlás

Audi A5 - Szépségek

A négykarikás márka eltérő típusnevet adott az A4-en alapuló kupénak, négyajtós kupénak, illetve a nyitott kivitelnek.
A bajor prémiumgyártó sokat nyert azzal, hogy leválasztotta az A4-ről a különlegesebb változatokat, az A4 pedig megmaradt a hagyományos limuzin és kombi (Avant) karosszériáknál.

Az új modellcsalád esetében a sportosságra és az eleganciára helyezték a hangsúlyt, ezáltal feljebb pozicionálva az A5-öt. Ennek köszönhetően, amikor meghalljuk az Audi A5 nevet, képzeletünkben rögtön megjelenik a típus. Az autóval kapcsolatban igen jók a visszajelzések, az emberek többségének egyáltalán nincs negatív társítása az A5 családdal kapcsolatban. Leginkább a szép vagy a sportos jelző ugrik be róla.

Az elkülönülés mellett, az Audi A5 születése annak a stratégiának köszönhető, hogy a német prémiumgyártók minden apró területet igyekeznek lefedni, illetve olyan új típusokat megálmodni, melyekre vásárlókört lehet teremteni.

Nem csak a méretei, hanem a közös műszaki alapok miatt is szorosan kapcsolódik az A4-hez az A5. Az első generációs A5 modell (2006-2016) a VW csoport B8 elnevezésű padlólemezére épült, a 2016-tól forgalomban lévő második széria pedig a már gazdaságosabban gyártható MLB padlólemezre (B9).

Az A5 elődje az Audi 80-as utolsó generációja, amelyet egészen 1996-ig gyártottak. A ”rokoni” szálat a 80-as kabrió jelenti, amit felfrissítve, rövid ideig készítettek Audi A4 kabrió néven is. Az első A5 kabrió 2009-ben került forgalomba. A típus bemutatójára egyik legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban került sor (New York-i Auto Show).

A típus történetében azonban, ne szaladjunk ennyire előre.

Az Audi biztosra ment a külsőt illetően. 2003-ban mutatták be a Nuvolari névre hallgató kupé tanulmányt, amelyből sok formai megoldást felhasználtak a megvalósuló A5 családnál. Az Audi 2006. május 10-én hozta nyilvánosságra, hogy piacra dobja az A5 modell kupé kivitelét. Ezzel megjelent a harmadik kupé a dél-németek kínálatában: A5 Coupé, TT, R8. Annak érdekében, hogy mindenhova eljusson az Audi A5 színrelépésének híre, a csillogás és a gazdagság autószalonján, Genfben mutatták be. Vele szinte egy időben, 2007. március 6-án, a Melbourne-i Motor Show-n is megmutatta magát az A5 széria első darabja. Ahogy már fentebb említettük, 2009 tavaszán az USA-ban landolt a kabrió kivitel, többféle színben választható vászontetővel.

Az Egyesült Államok és Kanada jó átkötés a négyajtós kupéra, ugyanis a 2009-ben bemutatott autót ebben a két országban nem forgalmazták. A négyajtós kupé modellt a Mercedes-Benz hozta létre az első generációs CLS piacra dobásával (2004). Az Audi A5 is hozta a tőle elvárhatót, a szép formához és a sportossághoz hozzájárultak a keret nélküli ablakok.

A bajorok széles motorválasztékkal dobták piacra az A5 családot, így mindenki megtalálta a pénztárcájának és ízlésének legmegfelelőbb darabot. Az első generációs A5 egész modellciklusa alatt közel húsz különböző teljesítményű motorral került forgalomba.

A belépő modell az Audi A5 1.8 TFSI volt, amely az évek alatt 160/170, illetve 177 lóerővel került forgalomba. Nyomatéka 250 és 320 Nm volt.
Egy lépcsővel feljebb, az Audi A5 2.0 TFSI esetében, már 179/211 lóerőt és 320/350 Nm-t találunk a motoradatoknál. Az igazán finom műszaki megoldásokat felvonultató Audi A5 3.0 TFSI első kivitele 272 lóerőt és 400 Nm-t teljesített, ami a frissítést követően 333 lóerőre és 440 Nm-re emelkedett. A motor különlegessége, hogy feltöltésére nem turbófeltöltőt, hanem az európai gyárak által ritkán alkalmazott kompresszort használtak.

A benzines kínálatban tovább haladva, az igazán nagy vad az Audi A5 4.2 TFSI, melynek motorházában 4.2 literes motor található. Míg az S5-ben a V8-as motor 354 lóerőt és 440 Nm-t produkál, addig a legerősebb Audi A5, az RS5 (szintén V8-as erőművel) főbb adatai: 450 lóerő és 430 Nm.

Most pedig következzenek a dízelek. Az Audi 2.0 TDI feliratú autókban négy teljesítményszintet kínáltak. Indításként a 136 lóerős modell, amely később 143 lóerősre módosult, 320 Nm nyomatékkal. A legerősebb kivitel akkoriban 170, illetve 177 lóerős változatban került beépítésre és a nyomatékértékek már 350 és 380 Nm-t mutattak.

Majd bevetették a V6-os dízelt, ahol 190 lóerőt és 400 Nm-t teljesített a 2.7 literes erőmű. A csúcsot az Audi A5 3.0 TDI jelentette, ahol az első időkben 239 lóerőt tudott a V6-os motor, az utolsó kivitel pedig már 245 lóerővel és 500 Nm-rel hasított.

Mivel kilenc évig volt piacon az A5 család első generációja, két ráncfelvarrást is kapott a típus. Az első beavatkozásnál 10 milliméterrel növekedett a hossza, a lökhárítók és a hűtőrács is változott. A felfrissített kivitel 2011 szeptemberében, a Frankfurti Autószalonon debütált (IAA).
Ezt követően, 2013-ban kapott még egy komolyabb átalakítást, hogy friss maradjon 2016-os leváltásáig.

A második generációról 2016 júniusában láthattunk először adatokat és képeket. Az extralistára felkerült a virtuális műszerfal, a jó felbontású folyadékkristályos (LCD) kijelző választható volt a ma már hagyományosnak mondható, mutatós műszerfal helyett. A motorválaszték kialakítása tisztult és erősödött, összesen hatféle motort tartalmaz a kínálat, amelynek leggyengébb darabja 190 lóerős.

Az Audi A5 2.0 TFSI jelenti a belépő szintet 190 lóerővel. Ez a motor is lágy hibrid rendszert kapott, így az erősebb kivitele már 252 lóerős. Egy szinttel fölötte a sportos S5 modell található, melyet 354 lóerős,  háromliteres, V6-os motor hajt meg. Ám ez az erőmű (éppúgy, mint az S4 esetében), a 2019 végén történt frissítés után már nem kapható Európában. Helyette ott a háromliteres dízel, ami 347 lóerővel és 700 Nm-rel elérhető.

Az RS5 modellben 2.9 literes, hathengeres motor található és hogy a sportos A5 fel tudja venni a harcot konkurenseivel, két turbófeltöltővel szerelték fel. Így viszont már szükséges a négykerék hajtás, mert 450 lóerőt és 600 Nm-t nem könnyű két hajtott kerékkel a talajra átvinni. A dízeleknél háromtagú a csapat. Indulásnak megfelelő az Audi A5 2.0 TDI, amelyet 190 lóerős motor hajt. A háromliteres turbódízel belépő kivitele 218 lóerőt és 400 Nm-t tud, aki viszont többre vágyik, annak ott a 286 lóerőre és 600 Nm-re képes erősebb változat.

Néhány különlegességgel is szolgált az Audi az A5 kategóriában.

A g-tron néven kapható földgázos verzió (CNG) igen környezetbarát.

A 2009-ben bemutatott Alumínium A5 Coupé egy izgalmas kísérlet volt arra, hogy az Audi neckarsulmi fejlesztési osztálya mit tud kihozni az A5 kupéból az alumínium segítségével. Az általuk készített autó 100 kilóval könnyebb, mint a szériaváltozat. Hasonló demonstrációs céllal készült az Ethanol E100 A5 Coupé is (2010). A kétliteres turbómotorral szerelt A5 179 lóerős motorját etanollal táplálták, így tették zöldebbé. Ezt a két különleges A5-öt a Michelin fogyasztási versenyére is benevezte az Audi.

Végezetül, ha valaki igazán ritka A5 kupéra vágyik, annak az Egyesült Államokban kell keresgélnie. A zöld színű S5 orrában 4.2 literes, V8-as motor lapul. A Prestige csomaggal felszerelt S5 különlegessége, hogy mindössze 125 darab készült belőle.

Főoldal az eladó Audi A5 autó vásárlás aloldalról

Ha import autó: MatiPro!