Használt és külföldi autó kereső
2 955 autó az adatbázisban
Tekintse meg kínálatunkat, válogasson prémium márkájú, import autóink között!

Audi A6: Tesztvezetés és törésteszt

Audi A6: premier, műszaki adatok, árak 

Az új Audi A6 modern technológiával hasít, és meghatározó szerepet kaphat a felsőosztályban a BMW 7-es és a Mercedes S-osztály között. Tesztvezetés és Euro NCAP törésteszt eredményei. Műszaki adatok és árak

• Az Audi az A6 modelljét egy határozottan sokoldalú „Business Class” verziónak tekinti
• Lényegesen tágasabb, mint elődjei
• Az Euro NCAP törési teszt eredménye: mindenre öt csillag (kiváló)

 

A design (formatervezés) és a belső terek kialakítása prémium színvonalúak


Első benyomás: Az új A6 laposabb hűtőráccsal és a jellegzetesebb oldalvonallal, valamint a hangsúlyozott doblemezzel sokkal sportosabbnak tűnik, mint elődje, de mégis nagyon elegáns - mintha az A8-ból és az A7-ből „gyúrták” volna.  Hossza csupán 7 mm-rel, szélessége pedig 12 mm-rel nőtt. Annál meglepőbb, hogy ez az Audi milyen tágas belső terekkel rendelkezik, ami az utasok számára is egyből feltűnhet: az első helyek térbeli kialakítása elsőosztályú, a hátsó ülésrészben is bőven van hely a fejnek, a könyöknek és ami a legfontosabb, a lábaknak. 

A Bundestag nagyobb kompromisszumok nélkül helyettesíthetné az A8-at az A6 modellel. A meglehetősen átlagos térfogatú csomagtartó (530 liter) a mindennapi protokoll-megjelenések alkalmával nem játszik jelentős szerepet.
Az átlagfelhasználók (úrvezetők) ezt másképp látják: a vásárlók majdnem 90 százaléka az A6 Avant modellt választja.

Az egyértelműen strukturált belső terek kialakítása, finom burkolatú anyagokkal (fa vagy alumínium megjelenéssel) az Audira jellemző. A tipikus Audi olykor kissé unalmas (is) lehet – de nem az A6-ban.  Az Audi ennél a modellnél is átvette az A7 és A8 virtuális pilótafülke-architektúráját (Cockpitarchitektura), felül két érintőképernyővel (navigáció és infotainment) és alul egy továbbival (légkondicionáló), amelyek kiválóan beleillenek a fekete lakkozású elegáns környezetbe. A képernyők érintéskor visszajelzést adnak, amelynek intenzitását személyre szabottan beállíthatjuk. A műszerfal harmadik képernyője, amely személyes ízlés szerint konfigurálható, csak felár ellenében érhető el.

Motorok: négy- és hathenger

A luxusosztály „lehengerlő” határozottsággal és a csúcsmodellekre jellemző erős hathengeres motorokkal rendelkeznek: két nagynyomatékú, olajozottan működő V6-dízelmotorral 231 LE (45 TDI quattro) és 286 LE (50 TDI quattro), valamint benzinmotorral, 340 LE (55 TFSI quattro) - mindegyik alapkivitelben automatikus. Azt, hogy a 7-sebességes kettős tengelykapcsoló-sebességváltó s-tronic vagy a 8-sebességes automatikus konverter tiptronic beszerelése valósul-e meg, a nyomaték dönti el: 500 newtonméter (Nm) erőnél mindig az automatikus megoldást részesítik előnyben. 

Ha pénzt kíván megtakarítani, nézze meg a négyhengeres modellt. Például a 35 TDI-t (163 LE, 47 500 eurótól) vagy a 40 TDI-t (204 LE, 49 800 eurótól). Tesztvezetésünk alkalmával ez utóbbi állt rendelkezésünkre. 

A motor 400 newtonméter (Nm) erővel gyorsul nyomatékkal, és meggyőző teljesítményre képes.  Aki azonban előzőleg automata váltós típust vezetett (Wandlerautomaten), annak a 40 TDI nem olyan elegáns kettős tengelykapcsolós sebességváltója kevésbé tűnik majd meggyőzőnek. 

Igazán meggyőző a rendkívül alacsony zajszint, amely a Limousine-t hosszú távon is nagyon szerethetővé teszi. Ennek oka a kiváló 0,24 Cd-Wert, a kiegészítő tömítések, valamint az hangszigetelt üvegezés (felárért). 

Benzinmegtakarítás a Cruisennél. Az A6 modellek mindegyike hibrid jármű! A csomagtartó alatt lítium-ion akkumulátor található, amely egy 12- (4-hengeres) vagy 48 voltos (6-hengeres) indítógenerátort táplál. Ez a könnyed hibrid (Mild-Hybrid) rendszer más rendszerekkel ellentétben nem a motort támogatja, csupán a fedélzeti elektromos rendszert látja el energiával. 

Audi A6 – plug-in-hybrid

Az Audi A6 plug-in hibridként is elérhető. Az A6 55 TFSI e 270 kW / 367 lóerővel rendelkezik, összkerék-meghajtású és 68 850 euróba kerül.

A Limousine 5,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km / h sebességre, a maximális sebesség 250 km / h.  135 km / h sebességig tisztán elektromos vezetés valósul meg. Átlagos fogyasztás: Az Audi szerint átlagosan 1,9–2,1 liter - feltéve, ha mindig rendesen feltöltjük az akkumulátort. Az akkumulátor 14,1 kWh energiát tárol, és a WLTP szabvány alapján akár 53 kilométeres „elektromos távolságot” is lehetővé tesz.

Összkerék-meghajtás az alvázon

Az új A6 sokkal agilisabb, mint elődje, mivel az összes beépített komponens kiválóan és harmonikusan együttműködik. A progresszív kormányzás kellemes, a gördülési és a zajkomfort még az opcionális 21 hüvelykes kerekekkel is kiváló, és az alváz személyre szabottan különböző szintekre állítható be. Függetlenül attól, hogy a hagyományos felfüggesztést választjuk-e lengéscsillapítóval és anélkül, vagy a légrugózás mellett döntünk: Mindhárom lehetőség tökéletesen működik.

Igény szerint az Audi dinamikus összkerék-kormányzással (Dynamik-Allradlenkung ) gyártja az A6 modelljét. amely a középkategória esetében már bizonyítottan jó fordulékonyságot biztosítja. A versenytársak számára egyedülálló módon az Audi-kormánymű a hátsó kerekeket akár 5 fokkal is elfordíthatja. Legfeljebb 60 km / h sebességnél a kormánymű az első kerekekhez viszonyítva „ellenkormányoz”, ami akár egy méterrel is csökkentheti a fordulási kör ívét. Nagyobb sebességnél a kormánymű hatására a kerekek ugyanabba az irányba hatnak - ami növeli a menetstabilitást. A támogatási rendszer (Assistance system) az A6 az A7 és az A8 megújított három csomagjával (város, túra, parkolás) felár ellenében érhető el, csakúgy, mint a hardver és szoftver terén. A LED-fény a szokásos standard maradt, de felárért kérhető a mátrix-funkció.

És ezzel eljutottunk a kiinduló kérdésünk megválaszolásához: Az Audi terve, hogy az új A6-tal a luxusosztály méltó tagja lehessen, akár sikeres is lehet. Végül is, aki egy jól felszerelt A6 modellben élvezheti a magas szintű komfortot, a tágas, nagy tereket, a gördülékenyen működő szuper motorokat, a jó információs és asszisztencia rendszert (Assistance system), abban alig fog felmerülni olyan ok, amiért a lényegesen drágább A8-at vagy annak versenytársait választaná. Az így megtakarított összegből pedig akár meg is vásárolhatja az Audi A1-t, a család másodautójának. 

Technikai adatok (gyártói adatok) Audi A6 50 TDI Quattro Tiptronic

Motor    V6-Turbodiesel 48-Volt-Mild-Hybrid motorral, 2967 cm³

Teljesítmény    210 kW/286 LE, 620 Nm (2250 fordulat/perc)

Üzem / alváz összkerék-meghajtás, 8 -fokozatú automatikus átalakító

Gyorsulási és vezetési teljesítmény 5,5 s 100 km / h, 250 km / h sebesség

Fogyasztás    5,5 l Diesel/100 km, 142 g CO₂/km

Összsúly (üresen)    1900 kg

Méretek: hossz 4,94 / szélesség 1,89 / magasság 1,46 m

Csomagtér     530 l

Ár 58.700 €, széria-sorozat 47.500 € -tól 35 TDI (163 LE)

Tetszett: nagyon jó kivitelezés, nagy teljesítményű, simán futó, erőteljes 6 hengeres TDI, kényelmes alváz, közvetlen kormányzás, kellemes zajszint, a hátul ülő utasok számára is tágas belső tér.

Nem tetszett: Nehezen érthető felár: pl. DAB + rádió 430 €, közlekedésitábla-felismerés 200 €, visszapillantó kamera 470 €, virtuális pilótafülke/Cockpit (csomagban 2200 €)

Audi A6 az Euro NCAP töréstesztjén: 5 csillagos csúcsteljesítmény

Az Audi A6 mindenben 5 csillagot ért el. A jármű fel van szerelve öv-erőcsillapítóval, övfeszítőkkel, fejlégzsákokkal, valamint az elülső és a hátsó részen megjelenő vizuális és akusztikus öv-figyelmeztetés rendszerrel. Az első ülésekhez további oldalsó légzsákok is tartoznak (a második üléssornál ez opcionális). Az utasvédelem jó, a felnőttek és a gyermekek sérülésének kockázata általában alacsony vagy nagyon alacsony.

Hátulra ISOFIX tartók vannak felszerelve, amely a vezető melletti üléshez opcionálisan elérhető.  A vezető melletti utasülésnél a légzsák inaktiválható. Az A6 alapkivitelben átfogó segédcsomaggal rendelkezik, automatikus vészfékezés-segédprogrammal és aktív sávtartó-rendszerrel.

Ha import autó: MatiPro!