Használt és külföldi autó kereső
82 959 autó az adatbázisban
Tekintse meg kínálatunkat, válogasson prémium márkájú, import autóink között!

Audi A6: Tesztvezetés és törésteszt

Audi A6: premier, műszaki adatok, árak 

Az új Audi A6 modern technológiával hasít, és meghatározó szerepet kaphat a felsőosztályban a BMW 7-es és a Mercedes S-osztály között. Tesztvezetés és Euro NCAP törésteszt eredményei. Műszaki adatok és árak

• Az Audi az A6 modelljét egy határozottan sokoldalú „Business Class” verziónak tekinti
• Lényegesen tágasabb, mint elődjei
• Az Euro NCAP törési teszt eredménye: mindenre öt csillag (kiváló)

 

A design (formatervezés) és a belső terek kialakítása prémium színvonalúak


Első benyomás: Az új A6 laposabb hűtőráccsal és a jellegzetesebb oldalvonallal, valamint a hangsúlyozott doblemezzel sokkal sportosabbnak tűnik, mint elődje, de mégis nagyon elegáns - mintha az A8-ból és az A7-ből „gyúrták” volna.  Hossza csupán 7 mm-rel, szélessége pedig 12 mm-rel nőtt. Annál meglepőbb, hogy ez az Audi milyen tágas belső terekkel rendelkezik, ami az utasok számára is egyből feltűnhet: az első helyek térbeli kialakítása elsőosztályú, a hátsó ülésrészben is bőven van hely a fejnek, a könyöknek és ami a legfontosabb, a lábaknak. 

A Bundestag nagyobb kompromisszumok nélkül helyettesíthetné az A8-at az A6 modellel. A meglehetősen átlagos térfogatú csomagtartó (530 liter) a mindennapi protokoll-megjelenések alkalmával nem játszik jelentős szerepet.
Az átlagfelhasználók (úrvezetők) ezt másképp látják: a vásárlók majdnem 90 százaléka az A6 Avant modellt választja.

Az egyértelműen strukturált belső terek kialakítása, finom burkolatú anyagokkal (fa vagy alumínium megjelenéssel) az Audira jellemző. A tipikus Audi olykor kissé unalmas (is) lehet – de nem az A6-ban.  Az Audi ennél a modellnél is átvette az A7 és A8 virtuális pilótafülke-architektúráját (Cockpitarchitektura), felül két érintőképernyővel (navigáció és infotainment) és alul egy továbbival (légkondicionáló), amelyek kiválóan beleillenek a fekete lakkozású elegáns környezetbe. A képernyők érintéskor visszajelzést adnak, amelynek intenzitását személyre szabottan beállíthatjuk. A műszerfal harmadik képernyője, amely személyes ízlés szerint konfigurálható, csak felár ellenében érhető el.

Motorok: négy- és hathenger

A luxusosztály „lehengerlő” határozottsággal és a csúcsmodellekre jellemző erős hathengeres motorokkal rendelkeznek: két nagynyomatékú, olajozottan működő V6-dízelmotorral 231 LE (45 TDI quattro) és 286 LE (50 TDI quattro), valamint benzinmotorral, 340 LE (55 TFSI quattro) - mindegyik alapkivitelben automatikus. Azt, hogy a 7-sebességes kettős tengelykapcsoló-sebességváltó s-tronic vagy a 8-sebességes automatikus konverter tiptronic beszerelése valósul-e meg, a nyomaték dönti el: 500 newtonméter (Nm) erőnél mindig az automatikus megoldást részesítik előnyben. 

Ha pénzt kíván megtakarítani, nézze meg a négyhengeres modellt. Például a 35 TDI-t (163 LE, 47 500 eurótól) vagy a 40 TDI-t (204 LE, 49 800 eurótól). Tesztvezetésünk alkalmával ez utóbbi állt rendelkezésünkre. 

A motor 400 newtonméter (Nm) erővel gyorsul nyomatékkal, és meggyőző teljesítményre képes.  Aki azonban előzőleg automata váltós típust vezetett (Wandlerautomaten), annak a 40 TDI nem olyan elegáns kettős tengelykapcsolós sebességváltója kevésbé tűnik majd meggyőzőnek. 

Igazán meggyőző a rendkívül alacsony zajszint, amely a Limousine-t hosszú távon is nagyon szerethetővé teszi. Ennek oka a kiváló 0,24 Cd-Wert, a kiegészítő tömítések, valamint az hangszigetelt üvegezés (felárért). 

Benzinmegtakarítás a Cruisennél. Az A6 modellek mindegyike hibrid jármű! A csomagtartó alatt lítium-ion akkumulátor található, amely egy 12- (4-hengeres) vagy 48 voltos (6-hengeres) indítógenerátort táplál. Ez a könnyed hibrid (Mild-Hybrid) rendszer más rendszerekkel ellentétben nem a motort támogatja, csupán a fedélzeti elektromos rendszert látja el energiával. 

Audi A6 – plug-in-hybrid

Az Audi A6 plug-in hibridként is elérhető. Az A6 55 TFSI e 270 kW / 367 lóerővel rendelkezik, összkerék-meghajtású és 68 850 euróba kerül.

A Limousine 5,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km / h sebességre, a maximális sebesség 250 km / h.  135 km / h sebességig tisztán elektromos vezetés valósul meg. Átlagos fogyasztás: Az Audi szerint átlagosan 1,9–2,1 liter - feltéve, ha mindig rendesen feltöltjük az akkumulátort. Az akkumulátor 14,1 kWh energiát tárol, és a WLTP szabvány alapján akár 53 kilométeres „elektromos távolságot” is lehetővé tesz.

Összkerék-meghajtás az alvázon

Az új A6 sokkal agilisabb, mint elődje, mivel az összes beépített komponens kiválóan és harmonikusan együttműködik. A progresszív kormányzás kellemes, a gördülési és a zajkomfort még az opcionális 21 hüvelykes kerekekkel is kiváló, és az alváz személyre szabottan különböző szintekre állítható be. Függetlenül attól, hogy a hagyományos felfüggesztést választjuk-e lengéscsillapítóval és anélkül, vagy a légrugózás mellett döntünk: Mindhárom lehetőség tökéletesen működik.

Igény szerint az Audi dinamikus összkerék-kormányzással (Dynamik-Allradlenkung ) gyártja az A6 modelljét. amely a középkategória esetében már bizonyítottan jó fordulékonyságot biztosítja. A versenytársak számára egyedülálló módon az Audi-kormánymű a hátsó kerekeket akár 5 fokkal is elfordíthatja. Legfeljebb 60 km / h sebességnél a kormánymű az első kerekekhez viszonyítva „ellenkormányoz”, ami akár egy méterrel is csökkentheti a fordulási kör ívét. Nagyobb sebességnél a kormánymű hatására a kerekek ugyanabba az irányba hatnak - ami növeli a menetstabilitást. A támogatási rendszer (Assistance system) az A6 az A7 és az A8 megújított három csomagjával (város, túra, parkolás) felár ellenében érhető el, csakúgy, mint a hardver és szoftver terén. A LED-fény a szokásos standard maradt, de felárért kérhető a mátrix-funkció.

És ezzel eljutottunk a kiinduló kérdésünk megválaszolásához: Az Audi terve, hogy az új A6-tal a luxusosztály méltó tagja lehessen, akár sikeres is lehet. Végül is, aki egy jól felszerelt A6 modellben élvezheti a magas szintű komfortot, a tágas, nagy tereket, a gördülékenyen működő szuper motorokat, a jó információs és asszisztencia rendszert (Assistance system), abban alig fog felmerülni olyan ok, amiért a lényegesen drágább A8-at vagy annak versenytársait választaná. Az így megtakarított összegből pedig akár meg is vásárolhatja az Audi A1-t, a család másodautójának. 

Technikai adatok (gyártói adatok) Audi A6 50 TDI Quattro Tiptronic

Motor    V6-Turbodiesel 48-Volt-Mild-Hybrid motorral, 2967 cm³

Teljesítmény    210 kW/286 LE, 620 Nm (2250 fordulat/perc)

Üzem / alváz összkerék-meghajtás, 8 -fokozatú automatikus átalakító

Gyorsulási és vezetési teljesítmény 5,5 s 100 km / h, 250 km / h sebesség

Fogyasztás    5,5 l Diesel/100 km, 142 g CO₂/km

Összsúly (üresen)    1900 kg

Méretek: hossz 4,94 / szélesség 1,89 / magasság 1,46 m

Csomagtér     530 l

Ár 58.700 €, széria-sorozat 47.500 € -tól 35 TDI (163 LE)

Tetszett: nagyon jó kivitelezés, nagy teljesítményű, simán futó, erőteljes 6 hengeres TDI, kényelmes alváz, közvetlen kormányzás, kellemes zajszint, a hátul ülő utasok számára is tágas belső tér.

Nem tetszett: Nehezen érthető felár: pl. DAB + rádió 430 €, közlekedésitábla-felismerés 200 €, visszapillantó kamera 470 €, virtuális pilótafülke/Cockpit (csomagban 2200 €)

Audi A6 az Euro NCAP töréstesztjén: 5 csillagos csúcsteljesítmény

Az Audi A6 mindenben 5 csillagot ért el. A jármű fel van szerelve öv-erőcsillapítóval, övfeszítőkkel, fejlégzsákokkal, valamint az elülső és a hátsó részen megjelenő vizuális és akusztikus öv-figyelmeztetés rendszerrel. Az első ülésekhez további oldalsó légzsákok is tartoznak (a második üléssornál ez opcionális). Az utasvédelem jó, a felnőttek és a gyermekek sérülésének kockázata általában alacsony vagy nagyon alacsony. 

Hátulra ISOFIX tartók vannak felszerelve, amely a vezető melletti üléshez opcionálisan elérhető.  A vezető melletti utasülésnél a légzsák inaktiválható. Az A6 alapkivitelben átfogó segédcsomaggal rendelkezik, automatikus vészfékezés-segédprogrammal és aktív sávtartó-rendszerrel.

Audi A6 - Üdv az űrkorszakban!

A Volkswagen cégcsoporthoz tartozó Audi 1969-ben dobta piacra az első Audi 100-ast, amely az üzleti autó, az A6 elődjének tekinthető. A négykarikás márka már akkortájt komoly versenyzőnek számított a karosszéria változatok terén, ugyanis a négyajtós limuzint két ajtóval is kínálta. A vásárlói igények kielégítése érdekében, az első Audi 100-ast gyártották kupéként is, Coupé S elnevezéssel.
Az Audi 100 család talán legérdekesebb, legnagyobb áttörést jelentő darabja az 1982 és 1991 között készült, C3 belső kódú változat volt. Ez a generáció a ”szivar” becenevet kapta, a különlegesen kicsi légellenállást produkáló (akkoriban űrhajónak tűnő) karosszéria miatt. A fogyasztásra jótékony hatással lévő kialakítás mellett, a 2.5 literes, öthengeres turbódízel motor megjelenése tette különlegessé ezt a változatot.

A legendás típus után a 100-as jelölést nem sokáig használta a márka, az ezt követő változat csupán három évig volt forgalomban. 1994-ben váltottak a ma használatos típusjelzésekre. Búcsút vettek a V8, a 80-as és a 100-as jelzésektől, helyükre érkezett az A8, az A4 és az A6.

A C betű-szám gyári kódrendszer kombinációt megtartották az A6-nál is, így jelenleg a C8-as generáció kapható a kereskedésekben. Ezt a típust 2018-as megjelenésekor kiemelkedő technikával küldték csatába a Mercedes E osztály és a BMW 5-ös sorozata ellen. Valamennyi modell megkapta a 48 voltos lágy-hibrid rendszert, amely segít mérsékelni az autók fogyasztását. Elektronika és önvezető rendszerek terén is meglehetősen erős a jelenlegi Audi A6. A single frame elnevezésű hűtőrács mögött két darab nagyobb hatótávú radart, 12 ultrahangos érzékelőt és az infravörös tartományban dolgozó kamerát rejtettek el.

A legjobban felszerelt modellek 24 érzékelőt kaptak, a sofőr munkáját pedig 39 darab vezető asszisztens segíti. Az acél karosszéria tömegét alumíniumból készült ajtókkal tették könnyebbé, illetve az összes kivitelt automata váltóval szerelték fel. Mivel 2018-ban került piacra az aktuális Audi A6, a MatiPro kínálatában is elérhetőek már az első darabok.

Fontos megjegyeznünk, hogy az Audi A6 generációnál történt a korábbi motorjelölési rendszer leváltása. Így a rajongóknak érdemes tanulmányozni, hogy az új jelzések milyen motorral rendelkező, milyen teljesítményű autót rejtenek.

A belépő szintet a csak elsőhajtással elérhető Audi A6 40 TDI jelenti, melynek orrában kétliteres turbódízel található, teljesítménye 201 lóerő,  nyomatéka pedig 400 Nm. Egy lépcsővel feljebb a háromliteres V6-os motor, mely elérhető 231 és 285 lóerővel is, 500 és 620 Nm nyomatékkal. Aki benzines modellekben gondolkodik, annak a belépési pontot a kétliteres turbómotor jelenti. Az Audi A6 a 2.0 TFSI erőművel 204 lóerőt teljesít, az erősebb verzió pedig 231-et.

A környezetvédelmi előírások szigorításával megérkezett az Audi A6 kínálatába a tölthető hibrid modell is. A hajtásrendszer tartalmaz egy kétliteres, turbós benzinmotort, amely mindössze 143 lóerős. Ezt kapcsolták össze egy ugyanekkora teljesítményű villanymotorral, ami komoly nyomatékot biztosít. Ennek köszönhetően az összteljesítmény 367 lóerőre emelkedett. A konnektorból érkező vagy az autó fékezésekor megtermelt áramot 14.1 kWh-ás lítium-ion akkumulátorban tárolják. Ez a technika az Audi A6 tölthető hibridet 53 kilométeres elektromos hatótávolsággal ruházza fel. Így a közel ötméteres autó jogosult a zöld rendszám használatára.

Mivel a C8-as generáció érkezésekor jelentősen estek a korábbi Audi A6-osok árai, ezért célkeresztbe került a C7-es széria, melyet a típust jobban ismerők Typ G4-nek is hívnak.

A 2011-ben megjelent autón 2006 óta dolgoztak, a felvonultatott karosszéria tervek közül Jürgen Loffler munkáját fogadta el a döntőbizottság. Elődjéhez képest az autó tengelytávja 76 milliméterrel nőtt, szélességben pedig 69 milliméter a grátisz. Az 1982-ben debütált szivar Audi 100-as légellenállási együtthatója (Cd érték) 0.30 volt, a C7-es kivitelnél ez az érték 0.25.

Az idő és a technika változását mutatja, hogy a 2012 és 2014 között piacra dobott hibridből mindössze 4,000 darabot értékesítettek, így be is szüntették a nem túl acélos tulajdonságokkal rendelkező zöld modell gyártását. A fő hajtóerőt a 211 lóerőt teljesítő kétliteres benzinmotor jelentette, ehhez kapcsolták a 45 lóerős villanymotort és a minimális mennyiségű energia tárolására alkalmas, 1.3 kWh-ás akkumulátort. A kudarc érthető: 60 km/órás sebességet tartva, mindössze 3 kilométert tudott megtenni az Audi A6 hibrid.

Az üzletemberek körében nagyon kedvelt autó igen széles motorválasztékkal került forgalomba. A legolcsóbb kivitel az Audi A6 2.0 TFSI, melynél a kétliteres, turbós benzinmotor 180 és 211 lóerős teljesítményt, illetve 320/350 Nm nyomatékot biztosít. Egy lépcsővel feljebb az Audi A6 2.8 TFI található, melynél a hathengeres motor 220 lóerővel és 280 Nm nyomatékkal indítja a járművet. Ha az autón Audi A6 2.5 FSI típusjelzés látható, akkor ehhez 190 lóerőt és 250 Nm-t teljesítő, 2.5 literes benzines erőmű társul.
Az Audi A6 3.0 FSI-nél 300/310 lóerőre és 440 Nm-re lehet számítani. Az S6 sportmodell elejébe a háromliteres motor 420 lóerőt és 550 Nm nyomatékot biztosító kivitele került. A sort pedig az igazán pazar Audi RS6 zárja 560 lóerős és 700 Nm nyomatékú motorral.

Aki pedig dízelmotorban gondolkodik és viszonylag olcsón szeretné megúszni a közlekedést, annak ajánljuk a 177 lóerőt és 380 Nm-t teljesítő Audi A6 2.0 TDI modellt. Aki kicsivel több tankolással több erőre vágyik, annak a háromliteres V6-os dízelt érdemes választania, mely az évek alatt 204, 245 és 313 lóerős kivitelben került be az Audi A6 szériába. A nyomaték értékek jóval változatosabbak: 400, 450, 500, 580 és 650 Nm is szerepelhet a műszaki adatok között.

Végezetül, ejtsünk néhány szót a 2012-es Genfi Autószalonon bemutatott Audi A6 allroad quattro modellről, mely igazi mindenes autóként vonult be a márka történetébe. Első darabja 1999-ben debütált, ezzel válaszolt a dél-német márka a Subaru Outback és a Volvo XC70 által támasztott igényekre.
Az Audi magas színvonalú technikáját tükrözi az A6 allroad quattroba szerelt szintszabályzós légrugózást. Viszonylag jelentős az eltérés az alapmodellnek tekintett Audi A6 Avanttól, ugyanis 1,100-nál több változtatást végeztek a kombi A6 modellen, hogy megkaphassa az allroad quattro feliratot. Az emelt hasmagasságú terepkombi annyira bevállt az Audinak, hogy az A4 Avantból is készített emelt magasságú allroad quattro változatot.
A légrugózásnak köszönhetően az A6 allroad quattro hasmagassága 142 és 208 milliméter között változik. A vérszegénység nem mondható el a terepkombiról, mert 310 és 313 lóerős benzinmotorokkal került forgalomba. A dízeleknél a 204 és a 245 lóerős változatok közül lehet választani.

 

Ha import autó: MatiPro!