Használt és külföldi autó kereső
96 269 autó az adatbázisban
Tekintse meg kínálatunkat, válogasson prémium márkájú, import autóink között!

Eladó Audi Q3 autó vásárlás

Audi Q3 – Egy csöppnyi luxus

A prémium szabadidő-autó gyártás igen jó üzlet. Tudják ezt az Audinál is, hiszen teljes modellcsaládot kínálnak a vásárlóknak.

Amikor az Audi első szabadidő-autóját 2005-ben piacra dobta, valószínűleg még nem sejtették, mennyire divatos lesz ez a ”terepes” stílus. Az Audi Q7 megjelenése után három évvel megérkezett a Q5, a BMW X3 legnagyobb ellenfele. Ekkor azonban már javában dolgoztak egy még kisebb modellen.
A négykarikás márka a 2007-es Sanghaji Motor Show-n mutatta be a Cross Coupé quattro koncepciót. Ezt a jövőautót Julian Hoenig álmodta meg és munkája annyira jól sikerült, hogy csupán minimális változtatásokkal került utcára a belőle készült szériaváltozat.

Az első generációs Q3 modellt 2011 és 2018 között gyártották, majd a legnagyobb ráncfelvarrást 2014-ben végezték a 4,385 milliméteres kompakt szabadidő-autón. A MatiPronál is ezeket a fiatalabb prémium kategóriás modelleket forgalmazzuk.

A következő széria gyári belső kódja F3, ez a generáció 2018-ban került az autókereskedésekbe. Az Audi közben annyira belejött a suvos stílusba, hogy a kompakt Q3-nak is elkészítette a sportváltozatát, melynek nem a Q4 nevet adta, hanem Sportback elnevezéssel illette.      

Az első generációs Audi Q3 sok típussal áll műszaki kapcsolatban és ez az autóiparban teljesen elfogadott. A ”rokonság” a körültekintő tervezésnek köszönhető. Az első szériás Q3 a PQ35 elnevezésű VW padlólemezre épült és szintén ez az alapja az ötödik generációs VW Golfnak, a VW Tiguánnak az Audi A3-nak és a Škoda Yetinek. Mielőtt felháborodna az olvasó, az autóipar jó ideje így működik. A lemezek alatt sok autó azonos, mert a gazdaságos gyártás csak így megoldható. E téren a VW csoport a legnagyobb újító.

Az Audinál tanulmányautóból sosem elég. 2012 elején mutatták be az Egyesült Államokban, a Sziklás hegységben található Vail városról elnevezett koncepciót. A Q3 Vail-ben az volt az extra, hogy belerakták az RS3-ban használt, 2.5 literes turbómotort, amely 314 lóerőt teljesített. A sportos suv tanulmányt egy másik gyors suv követte: a pekingi autószalonon mutattak be egy olyan Q3 modellt, melyben 360 lóerős, öthengeres motor dübörgött.

Az Audi Q3 kínálatának legizgalmasabb darabja az RS Q3, amelyet a 2013-as Genfi Autószalonon mutattak be. Az első időkben 310 lóerő és 400 Nm repítette a kompakt luxus suvot. A 100 km/órára történő gyorsulása kiemelkedő, 5.5 másodperc alatt éri el ezt a sebességet.
A 2015-ben történt ráncfelvarrás után a motor teljesítménye emelkedett, ekkor már 340 lóerőt és 440 Nm-t találunk a műszaki adatoknál. Akinek ez sem volt elég, annak mindössze egy évet kellett várnia és megjelent a Performance kivitel, ahol 367 lóerő és 465 Nm biztosította a száguldást.  

Az első generációs Q3 bőséges motor- és sebességváltó választékkal nyűgözte le a vásárlókat. Az azonos motorból kihozott többféle teljesítménynek az az oka, hogy a 2014-es ráncfelvarrásnál és a 2015-ös kisebb frissítésnél változtak az adatok. A frissített modellt legkönnyebben megváltozott hűtőrácsáról lehet megismerni. Mivel a sportváltozat, az
RS Q3, később érkezett a piacra, nála az átalakítás 2016-ban történt meg.

Benzines modelleknél a belépő szintet az 1.4 TFSI erőművel felszerelt Audi Q3 jelentette, mely 150 lóerőt és 250 Nm-t teljesített. Egy lépcsővel feljebb az Audi Q3 2.0 TFSI, amely az első generációs Q3 pályafutása alatt 170, 180, 200, 211 és 220 lóerős kivitelekben volt elérhető. A nyomatékadatok pedig a következőképpen alakultak: 280, 300, 320 és 350 Nm.

Dízelmotorok tekintetében viszonylag egysíkú a választék, hiszen csupán a kétliteres turbódízelt használták. Ez az a motor, amelynél mindenki megtalálhatta a kedvére való változatot, az induló 120 lóerőtől a 140, 150, 177, 184 lóerős kivitelig. A nyomatékértékeknél négy adatot találunk: 290, 320, 340 és 380 Nm.
Váltók terén is bőséges a kínálat. A hatsebességes kézi kapcsolású váltó mellett hat- és hétsebességes automata váltók jöhetnek szóba, a márkánál megszokott S-Tronic név alatt.

Az első generációs Audi Q3 gyártása Európában a Seat spanyolországi üzemében (Martorell) történt, a másik gyártóüzem pedig Kínában volt.
A második széria a 2018-as Genfi Autószalonon debütált. Itt még jobban fókuszáltak a gazdaságos gyártásra, hiszen a friss Q3 alapját a VW csoport MQB padlólemeze képezte (MQB B27A2).

A gyártóhelyek megemlítése nem a véletlen műve, hiszen a második szériás Audi Q3 Magyarországon is készül. A kínai üzem mellett ugyanis, a győri Audi gyár látja el Európát és a világ más részeit. A prémium szabadidő-autó méretei: 4,485 mm hosszú, 1,856 mm széles és 1,585 mm magas. A méretnövekedés jót tett a csomagtartónak, az előd 460 literes tere az új kiadásban 675 literre emelkedett. A hátsó ülések ledöntésével 1,325 literesre változik a pakolóhely az első kiadásban. Ez a jelenleg kapható kivitelnél 1,585 liter, így tehát kifogástalanul lehet pakolni a kétszemélyes változatban.

Az Audi megalkotta a sportosabb, fiatalosabb Sportback változatot is, mely a BMW X2-nek, azaz a sportosabb X1-nek a konkurenciája.

Ezeken az autókon már a pár éve bevezetett új jelzésrendszer található. Ebből nem könnyű kitalálni, hogy mekkora teljesítményű és milyen típusú motor található a kocsiban.
A legerősebb benzines kivitelt természetesen az RS jelenti. Ezzel az autóval nem érdemes versenyezni, mert az RS Q3 400 lóereje és 480 Nm nyomatéka 4.5 másodperc alatt gyorsítja százra a bajor prémium kompakt szabadidő-autót. A világ és az autóipar változását jól mutatja, hogy 15-20 évvel ezelőtt ez az érték még a jobb sportautóknak is becsületére vált volna, most pedig egy sportos, VW Golf méretű szabadidő-autó tud ennyit.    

A benzines változatoknál az Audi Q3 45 TFSI 2.0 az egyik választási lehetőség. Ennél a modellnél a kétliteres, benzines turbómotorból 230 lóerőt hoztak ki, a nyomatékérték pedig 350 Nm. Ugyanez a motor Audi Q3 40 TFSI 2.0 jelzéssel már 190 lóerőt és 320 Nm-t produkál. A belépő szintet az Audi Q3 35 TFSI 1.5 jelenti, ez a friss fejlesztésű turbós, négyhengeres motor 150 lóerőt és 250 Nm-t teljesít.

Két típusú dízelautót találunk a pár éve piacon lévő második generációs Audi Q3 kínálatában. A Q3 35 TDI jelzésű autóban 150 lóerővel és 340 Nm nyomatékkal rendelkező motor került beszerelésre. Aki az Audi Q3 40 TDI típust választja, ott a turbódízel motor már 190 lóerővel és 400 Nm-rel mozgatja meg a prémium kompakt szabadidő-autót. Természetesen, az Audi Q3 elérhető csak első kerék meghajtással, de a legtöbb motorváltozatnál négykerék hajtás is kérhető. Ennek jelölése (az Audi quattro 1980-as megjelenése óta) quattro, amely olaszul négyet jelent.   

Főoldal az eladó Audi Q3 autó vásárlás aloldalról

Ha import autó: MatiPro!