kérdőív

Segítse munkánkat a kérdőív kitöltésével és nyerjen egy külső-belső autótisztítást
kitöltés
Használt és külföldi autó kereső
141 545 autó az adatbázisban
Tekintse meg kínálatunkat, válogasson prémium márkájú, import autóink között!

Eladó új és használt Audi Q5 autó vásárlás

Audi Q5 – A legjobb választás?

Az Audi szabadidő-autó kínálatának egyik legkelendőbb darabja a Q5. A közepes nagyságú SUV széles motorválasztékával és jól eltalált méreteivel rengeteg vásárlót vonz.

A négykarikás márka szabadidő-autóinak története a Q7-tel indult, amelyet 2005 őszén mutattak be a Frankfurti Autószalonon. Ezután nem volt megállás, a piacon rendkívül kedveltté váltak a terepjárónak látszó járművek, így az Audi is rákapcsolt e terület fejlesztésére és megjelent a Q5.

A modell sikere annak is köszönhető, hogy méretei az arany középúton helyezkednek el. A 4.6 méter hosszú járművel városban viszonylag könnyű parkolni, mégis tiszteletet parancsol a megjelenése. Motorválasztéka igen széles. Elérhető a takarékos, kétliteres dízel csak elsőkerék-hajtással, de ott a jóval erősebb SQ5, ahol 700 Nm nyomaték hajtja a kerekeket. Ezért is olyan kedvelt a Q5, amelynek már második generációja fut az utakon.
Az első széria gyártását 2008-tól 2017-ig folytatták, majd helyét a szögletesebb vonalaival hódító utód vette át.

A figyelemfelkeltés egy tanulmányautóval kezdődött. Az Audi Cross Cabriolet quattro néven futó koncepciót a Los Angeles Auto Show-n mutatták be. A 2007-es rendezvényen leleplezett kétajtós, nyitható tetejű SUV orrába háromliteres, 240 lóerős és 500 Nm nyomatékú dízelmotort szereltek. Ezzel a különleges modellel húzták el a mézesmadzagot a leendő vásárlók orra előtt. Sokan azt gondolták, hogy az Audi megvalósítja a kaliforniai álmot: a nyitott szabadidő-autót.

Ezt a különleges autó formát a Nissan 2010-ben piacra is dobta, majd követte a Land Rover és mostanság a Volkswagen gyárt nyitott SUV-ot. Az Audinál ez egy elméleti lehetőség maradt, amely sosem valósult meg, viszont felhívta a figyelmet a közelgő Q5 modellre.
A széria Audi Q5 leleplezésére mindössze egy esztendőt kellett várni, a 2008-as Pekingi Autószalonon és az azt követő Los Angeles Auto Show-n hullt le a lepel az Audi második SUV-járól.

Az új modell külső megjelenése Christian Winkelmann formatervezőnek köszönhető. Az első generációs Q5 gyártása öt helyszínen történt. A legfontosabb üzem természetesen Ingolstadt volt, az Audi központi gyára. Ezen kívül Kínában, Malajziában, Oroszországban és Indiában is készült Q5. A leggyorsabb Q7-ből és az S, illetve RS jelzésű Audikból már lehetett sejteni, hogy a Q5-ből is lesz sportosabb kivitel és ezt harangozta be a Q5 Custom Concept. A kerámia- és szénszálas műanyag ”ötvözetéből” készült óriás féktárcsák, a 21 colos kerekek és a dögösebb külső jelentette a sportos részleteket. A motorházban háromliteres, feltöltött erőmű található, melynek teljesítménye 408 lóerő.

Az első széria benzines motorjai a következők: a belépő szintet a 2.0 TFSI jelenti, amelyet 180, 211 és 225 lóerős kivitelben szereltek a járművekbe. A turbómotorokhoz tartozó nyomatékértékek 320 és 350 Nm. Aki viszont a négyhengeresnél erősebb és nagyobb motorra vágyik, annak ott a háromliteres V6-os és annak elődje, a 3.2 literes változat. Az utóbbi 270 lóerőt teljesít, az utód 272 és 354 lóerős változatokban került forgalomba. Nem mondhatjuk rájuk, hogy vérszegények, hiszen 330, 400 és 470 Nm a nyomatékuk.

A takarékos vonalat a dízelek képviselik, élükön a kétliteres motorral. A kisebb teljesítményű kivitel kapta a belépő modell szerepét, mert elérhető volt elsőkerék-hajtással. A műszaki adatok között 143 és 177 lóerőt találunk, 320 és 380 Nm nyomatékkal. Az igazán erőteljes nyomatékok természetesen a háromliteres turbódízeltől várhatóak. Az 500, 580 és 650 Nm-hez 249, 258 és 313 lóerő tartozik.

Aki igazán trendi szeretne lenni, annak a hibrid javasolt, melynél a 211 lóerős, kétliteres benzinmotort házasították össze az 54 lóerős villanymotorral, mely így 245 lóerős összteljesítményt és 480 Nm nyomatékot produkál.

Az erősebb modellek hivatalosan két tonnát tudnak vontatni, s ez a tulajdonság sok vásárlónál plusz pontot jelent. Az első generáció szokatlanul hosszú ideig maradt gyártásban. A ráncfelvarrást 2012-ben végezték, s a változás leginkább az első és a hátsó lámpákon vehető észre. A lemezek alatt viszont mélyebbek a beavatkozások, a motorok közül sok felfrissült. Ekkor búcsúzott a 3.2 literes, benzines V6-os motor és helyére érkezett a háromliteres változat.

A legfürgébb verziót két motorral is kínálták. A dízelnél 313 lóerő és 650 Nm hajtja a kerekeket, aki viszont az SQ5 3.0 TFSI-re szavaz, az a turbós benzinmotor hangját fogja jobban élvezni és az erőre sem lehet panasza, hiszen a hathengeres motor 354 lóerőt és 470 Nm-t produkál. A gyárilag 20 és 21 colos abroncsokkal forgalomba kerülő autóknál nem csak a combos motor és a feltűnő kinézet az érdekes. A hajtáslánc is nyújt különlegességet, mert a nyomaték elosztása a két tengely és a kerekek között jóval kifinomultabban működik, mint a gyengébb motorú változatoknál.

A második generáció az Audi belső kódrendszerében az FY jelzést kapta. Ez a modell (akárcsak elődje) az Audi A4 és A5 család technikáját hordozza a lemezek alatt. Változás az elődhöz képest, hogy ez a kivitel az Audi MLB Evo elnevezésű, könnyebb, szilárdabb és olcsóbban gyártható padlólemezére épült. A színvonalat mutatja, hogy ez a platform az alapja a Porsche Macan személyautónak, amely ugyanerre a technikára épült.

Megmosolyogtató a széria egyik kritikája, miszerint az autó belső kialakítása, apró részletei túlságosan kidolgozottak. Kis túlzással az a ”baj”, hogy a Q5 túl tökéletesre sikerült. Helyhiányra sem lehet panaszkodni, hiszen a 4,663 mm hosszú autó 1,893 mm széles és 1,659 mm magas. A csomagtartó alapállapotában 550 literes, ha pedig a hátsó üléseket is lehajtják, akkor már 1.55 köbméteres a tér a második generációs Q5-ben.

Az első széria méretei: 540 és 1,560 liter. Ennél a változatnál a következőket mutatja a mérőszalag: 4,639 mm hosszúság, 1,880 mm szélesség és 1,650 mm magasság.

Az új számozási rendszernél a motorok teljesítménye és nagysága a következőképpen alakul. A belépési pontot az Audi Q5 35 TDI jelenti, amelyet 163 lóerős, kétliteres, gázolajjal üzemelő motor hajt meg. Az Audi Q5 40 TDI modellnél már a motor 190 és 204 lóerős kivitelét használták. A két dízel nyomatéka 380 és 400 Nm. (A gyengébb kivitel társítható csak a kézi kapcsolású váltóval.) Az igazán erős dízelmotort az Audi Q5 45 TDI típusjelnél találjuk, 231 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal. Ha viszont Audi Q5 50 TDI a felirat, akkor ugyanennek a háromliteres turbódízelnek a 286 lóerős verziója található a motorházban.

A vontatási képességgel nincs gond, mert a 620 Nm segítségével a motorcsónakot cipelő utánfutót is meg lehet mozgatni.
Európában a csúcson a turbódízel motorral piacra bocsátott SQ TDI található, mert ennek a modellnek benzines kivitelét (a szigorú kibocsátási normák miatt) Európában nem forgalmazzák. A tiszta turbódízel motor esetében 347 lóerő mellé kereken 700 Nm nyomaték társul.  
A benzines kínálat az Audi Q5 45 TFSI-vel indul. Ez a jelzés kétliteres turbómotort rejt, amely 245 lóerőt és 370 Nm nyomatékot produkál. Az Audi Q5 50 TFSI e típusnál hasonló a motor, azzal az eltéréssel, hogy itt már 252 lóerő mellé társul a villanymotor ereje.

Végül, az Audi Q5 55 TFSI e típusjel mögött 367 lóerőt és 500 Nm nyomatékot találunk.

 

Ha import autó: MatiPro!