Használt és külföldi autó kereső
68 022 autó az adatbázisban
Tekintse meg kínálatunkat, válogasson prémium márkájú, import autóink között!

Eladó új és használt Audi Q5 autó vásárlás

Audi Q5 – A legjobb választás?

Az Audi szabadidő-autó kínálatának egyik legkelendőbb darabja a Q5. A közepes nagyságú SUV széles motorválasztékával és jól eltalált méreteivel rengeteg vásárlót vonz.

A négykarikás márka szabadidő-autóinak története a Q7-tel indult, amelyet 2005 őszén mutattak be a Frankfurti Autószalonon. Ezután nem volt megállás, a piacon rendkívül kedveltté váltak a terepjárónak látszó járművek, így az Audi is rákapcsolt e terület fejlesztésére és megjelent a Q5.

A modell sikere annak is köszönhető, hogy méretei az arany középúton helyezkednek el. A 4.6 méter hosszú járművel városban viszonylag könnyű parkolni, mégis tiszteletet parancsol a megjelenése. Motorválasztéka igen széles. Elérhető a takarékos, kétliteres dízel csak elsőkerék-hajtással, de ott a jóval erősebb SQ5, ahol 700 Nm nyomaték hajtja a kerekeket. Ezért is olyan kedvelt a Q5, amelynek már második generációja fut az utakon.
Az első széria gyártását 2008-tól 2017-ig folytatták, majd helyét a szögletesebb vonalaival hódító utód vette át.

A figyelemfelkeltés egy tanulmányautóval kezdődött. Az Audi Cross Cabriolet quattro néven futó koncepciót a Los Angeles Auto Show-n mutatták be. A 2007-es rendezvényen leleplezett kétajtós, nyitható tetejű SUV orrába háromliteres, 240 lóerős és 500 Nm nyomatékú dízelmotort szereltek. Ezzel a különleges modellel húzták el a mézesmadzagot a leendő vásárlók orra előtt. Sokan azt gondolták, hogy az Audi megvalósítja a kaliforniai álmot: a nyitott szabadidő-autót.

Ezt a különleges autó formát a Nissan 2010-ben piacra is dobta, majd követte a Land Rover és mostanság a Volkswagen gyárt nyitott SUV-ot. Az Audinál ez egy elméleti lehetőség maradt, amely sosem valósult meg, viszont felhívta a figyelmet a közelgő Q5 modellre.
A széria Audi Q5 leleplezésére mindössze egy esztendőt kellett várni, a 2008-as Pekingi Autószalonon és az azt követő Los Angeles Auto Show-n hullt le a lepel az Audi második SUV-járól.

Az új modell külső megjelenése Christian Winkelmann formatervezőnek köszönhető. Az első generációs Q5 gyártása öt helyszínen történt. A legfontosabb üzem természetesen Ingolstadt volt, az Audi központi gyára. Ezen kívül Kínában, Malajziában, Oroszországban és Indiában is készült Q5. A leggyorsabb Q7-ből és az S, illetve RS jelzésű Audikból már lehetett sejteni, hogy a Q5-ből is lesz sportosabb kivitel és ezt harangozta be a Q5 Custom Concept. A kerámia- és szénszálas műanyag ”ötvözetéből” készült óriás féktárcsák, a 21 colos kerekek és a dögösebb külső jelentette a sportos részleteket. A motorházban háromliteres, feltöltött erőmű található, melynek teljesítménye 408 lóerő.

Az első széria benzines motorjai a következők: a belépő szintet a 2.0 TFSI jelenti, amelyet 180, 211 és 225 lóerős kivitelben szereltek a járművekbe. A turbómotorokhoz tartozó nyomatékértékek 320 és 350 Nm. Aki viszont a négyhengeresnél erősebb és nagyobb motorra vágyik, annak ott a háromliteres V6-os és annak elődje, a 3.2 literes változat. Az utóbbi 270 lóerőt teljesít, az utód 272 és 354 lóerős változatokban került forgalomba. Nem mondhatjuk rájuk, hogy vérszegények, hiszen 330, 400 és 470 Nm a nyomatékuk.

A takarékos vonalat a dízelek képviselik, élükön a kétliteres motorral. A kisebb teljesítményű kivitel kapta a belépő modell szerepét, mert elérhető volt elsőkerék-hajtással. A műszaki adatok között 143 és 177 lóerőt találunk, 320 és 380 Nm nyomatékkal. Az igazán erőteljes nyomatékok természetesen a háromliteres turbódízeltől várhatóak. Az 500, 580 és 650 Nm-hez 249, 258 és 313 lóerő tartozik.

Aki igazán trendi szeretne lenni, annak a hibrid javasolt, melynél a 211 lóerős, kétliteres benzinmotort házasították össze az 54 lóerős villanymotorral, mely így 245 lóerős összteljesítményt és 480 Nm nyomatékot produkál.

Az erősebb modellek hivatalosan két tonnát tudnak vontatni, s ez a tulajdonság sok vásárlónál plusz pontot jelent. Az első generáció szokatlanul hosszú ideig maradt gyártásban. A ráncfelvarrást 2012-ben végezték, s a változás leginkább az első és a hátsó lámpákon vehető észre. A lemezek alatt viszont mélyebbek a beavatkozások, a motorok közül sok felfrissült. Ekkor búcsúzott a 3.2 literes, benzines V6-os motor és helyére érkezett a háromliteres változat.

A legfürgébb verziót két motorral is kínálták. A dízelnél 313 lóerő és 650 Nm hajtja a kerekeket, aki viszont az SQ5 3.0 TFSI-re szavaz, az a turbós benzinmotor hangját fogja jobban élvezni és az erőre sem lehet panasza, hiszen a hathengeres motor 354 lóerőt és 470 Nm-t produkál. A gyárilag 20 és 21 colos abroncsokkal forgalomba kerülő autóknál nem csak a combos motor és a feltűnő kinézet az érdekes. A hajtáslánc is nyújt különlegességet, mert a nyomaték elosztása a két tengely és a kerekek között jóval kifinomultabban működik, mint a gyengébb motorú változatoknál.

A második generáció az Audi belső kódrendszerében az FY jelzést kapta. Ez a modell (akárcsak elődje) az Audi A4 és A5 család technikáját hordozza a lemezek alatt. Változás az elődhöz képest, hogy ez a kivitel az Audi MLB Evo elnevezésű, könnyebb, szilárdabb és olcsóbban gyártható padlólemezére épült. A színvonalat mutatja, hogy ez a platform az alapja a Porsche Macan személyautónak, amely ugyanerre a technikára épült.

Megmosolyogtató a széria egyik kritikája, miszerint az autó belső kialakítása, apró részletei túlságosan kidolgozottak. Kis túlzással az a ”baj”, hogy a Q5 túl tökéletesre sikerült. Helyhiányra sem lehet panaszkodni, hiszen a 4,663 mm hosszú autó 1,893 mm széles és 1,659 mm magas. A csomagtartó alapállapotában 550 literes, ha pedig a hátsó üléseket is lehajtják, akkor már 1.55 köbméteres a tér a második generációs Q5-ben.

Az első széria méretei: 540 és 1,560 liter. Ennél a változatnál a következőket mutatja a mérőszalag: 4,639 mm hosszúság, 1,880 mm szélesség és 1,650 mm magasság.

Az új számozási rendszernél a motorok teljesítménye és nagysága a következőképpen alakul. A belépési pontot az Audi Q5 35 TDI jelenti, amelyet 163 lóerős, kétliteres, gázolajjal üzemelő motor hajt meg. Az Audi Q5 40 TDI modellnél már a motor 190 és 204 lóerős kivitelét használták. A két dízel nyomatéka 380 és 400 Nm. (A gyengébb kivitel társítható csak a kézi kapcsolású váltóval.) Az igazán erős dízelmotort az Audi Q5 45 TDI típusjelnél találjuk, 231 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal. Ha viszont Audi Q5 50 TDI a felirat, akkor ugyanennek a háromliteres turbódízelnek a 286 lóerős verziója található a motorházban.

A vontatási képességgel nincs gond, mert a 620 Nm segítségével a motorcsónakot cipelő utánfutót is meg lehet mozgatni.
Európában a csúcson a turbódízel motorral piacra bocsátott SQ TDI található, mert ennek a modellnek benzines kivitelét (a szigorú kibocsátási normák miatt) Európában nem forgalmazzák. A tiszta turbódízel motor esetében 347 lóerő mellé kereken 700 Nm nyomaték társul.  
A benzines kínálat az Audi Q5 45 TFSI-vel indul. Ez a jelzés kétliteres turbómotort rejt, amely 245 lóerőt és 370 Nm nyomatékot produkál. Az Audi Q5 50 TFSI e típusnál hasonló a motor, azzal az eltéréssel, hogy itt már 252 lóerő mellé társul a villanymotor ereje.

Végül, az Audi Q5 55 TFSI e típusjel mögött 367 lóerőt és 500 Nm nyomatékot találunk.

 

Ha import autó: MatiPro!