Használt és külföldi autó kereső
100 397 autó az adatbázisban
Tekintse meg kínálatunkat, válogasson prémium márkájú, import autóink között!

Eladó új és használt Audi Q7, Audi Q7 ár, autó vásárlás

Audi Q7 – A legnagyobb Audi

Hazánkban sokak vágyálma az Audi legnagyobb szabadidő-autója. A komoly technikával szerelt SUV használtan még jobb vétel.
Sok dolog csak viszonyítás kérdése. Az Audi Q7 második generációjának tengelytávja 2,994 mm. Ez akkora távolság, amelynél kb. 80 centiméterrel nagyobb az aktuális Suzuki Swift. Az Audi Q7 5,052 milliméter hosszú, szélessége 1,968 milliméter, magassága pedig 1,741 milliméter. Kiviteltől függően 1,910 és 2,445 kg között mozog a tömege. A fenti méretekkel rendelkező SUV-ra mondják az Egyesült Államokban, hogy közepes méretű luxus szabadidő-autó.

A nagyobb modelleket az amerikai konkurensek, a BMW X7 és a Mercedes GLS jelenti. Ezért dolgozik gőzerővel a négykarikás márka a Q9-en, amely 5.2 méteres, hétüléses óriás. A csúcs Audi érkezése 2020 év végén várható.

A dél-német vállalat első SUV-ja a Q7 volt (2005). Ez a modell kereken tíz évig volt forgalomban. Első szériájára így nem igazán fordítunk figyelmet, hisz az ilyen idős autók már nem tartoznak a MatiPro profiljába.

Az első szériánál sem panaszkodhatott az Audi vezetősége arra, hogy gazdaságtalan a Q7 gyártása. Padlólemezét és technikáját ugyanis, felhasználták a Porsche Cayenne-nél és a Volkswagen Tuaregnél is. A 2015-től gyártásba került kivitelnél igencsak felpörgették a költségcsökkentést, mert a Volkswagen csoport által kifejlesztett MLB Evo padlólemezt használták. Így, az említett testvérmodellek mellé csatlakozott a Bentley Bentayga és a Lamborghini Urus is. Ezek után nem nehéz rájönni arra, hogy bizony jól jövedelmező üzlet az ultraluxus és a prémium autók gyártása.

A második szériás Q7 formájáért Wolfgang Egger felelt. A SUV gyártása három helyen történik. A Volkswagen csoport pozsonyi üzeme a főszereplő, ahol kékvérű testvéreinek karosszériája is készül. Innen utaznak például az Egyesült Királyságba is. Pozsony mellett, az indiai Aurangabadban és az oroszországi Belugában gyártanak még Audi Q7-et.

Az Audi Q7 második szériájának premierje az Egyesült Államokban volt, az első szériát is ott láthatta először a nagyközönség, hiszen a típus eladásainak jó része az Egyesült Államokban történik.

A modell ráncfelvarrása 2019-ben történt és a frissített SUV jól megkülönböztethető az elődjétől. A legfőbb változás a hűtőrácson vehető észre. Átalakultak továbbá a karosszéria könnyen, olcsón gyártható műanyag elemei is: a küszöbök, a sárvédő szélesítések és a lökhárítók. Az első lámpák technikája is igen magas szintű: alapnak ott a LED Matrix fényszóró, de ezen is túltesz a LED Matrix HD. Aki pedig igazán meg akarja mutatni, hogy nem sajnálja a pénzt az extrákra, az a lézer lámpára adja le a voksát. Újdonság még a ráncfelvarrásnál, hogy az összes kivitelt légrugózással szerelték és az autók megkapták az

Audi aktív borulásgátló rendszerét.

A másik fontos változás, hogy a szigorodó környezetvédelmi szabályoknak köszönhetően, megérkeztek a kínálatba a lágy- és a tölthető hibridek is. A lágyhibrideknél az önindító és a generátor szerepét ellátó szerkezet (ISG) gondoskodik a fogyasztás és a szennyezőanyag kibocsátás csökkentéséről. Ezek az aktuális, nemsokára a MatiPro kínálatába is megérkező, felfrissített Q7 főbb érdekességei és változásai.

Az Audi Q7 kínálatába belépési pontot a 2.0 TFSI motor jelent. A kétliteres, benzines turbómotor 252 lóerőt és 370 Nm nyomatékot teljesít. Ez a négyhengeres hajtja a tölthető hibrid Q7 modellt is, melynek különlegessége, hogy direkt az ázsiai piacra készült.

Ha Audi Q7 3.0 TFSI típusjelzés található a forgalmiban, akkor háromliteres, feltöltött benzinmotorral szerelték a bajor szabadidő-autót. Ennek a V6-osnak az első időkben 333 lóerő volt a teljesítménye, amely később 340 és 370 lóerőre emelkedett. A nyomatékra sem lehet panasz, hisz a feltöltős motor 440 és 450 Nm-t küld a kerekre. Az Audi Q7 55 TFSI e felirat már az új jelölési korszakot jelzi. Itt 381 lóerő és 600 Nm található a műszaki adatok között. Ha az Audi Q7 60 TFSI e kivitelt látja valaki, azzal sem érdemes leállnia versenyezni, mert ezt a típust 456 lóerő és 700 Nm nyomaték viszi előre. Az e betűvel jelölt autók érdekessége, hogy tölthető hibridek, melyekben a háromliteres, V6-os benzinmotort és a villanymotort keresztezték.

Ha valaki sportkocsijával versenyre hívná az SQ7-et, nem biztos, hogy győztesként kerülne ki a csatából. Az SQ7 a Q7-es széria sportkivitele, ahol a gumikat 500 lóerő és 770 Nm nyomaték forgatja. A 100 km/órára történő gyorsulás 4.3 másodpercet vesz igénybe.

A teljesítmény pazar, miközben két tonna fölötti tömegű szabadidő-autóról beszélünk.                  

A dízelüzemű Audi Q7-esek kínálata is bőséges. Kezdésnek ott az Audi Q7 3.0 TDI Ultra, ahol 272 lóerőt és 600 Nm-t mutatnak az adatok. Aki a ráncfelvarrás előtti időkből származó Audi Q7 TDI-re vágyik, annak az autóját 218 lóerős és 500 Nm nyomatékú turbódízel motor fogja hajtani. Az új típusjelzés bevezetése után, az Audi Q7 45 TDI név alatt futó háromliteres, gázolajos modellnek a teljesítménye már 231 lóerő, a nyomaték nagysága pedig kereken fél ezer Nm. Eggyel nagyobb változat az Audi Q7 50 TDI. Ez 286 lóerős motort jelöl, amely 600 Nm-t teljesít. A csúcsot jó ideje nem a V12-es turbódízel motor jelenti, amit az első generációs Audi Q7-ben használtak. Aki szupererős gázolajost akar, annak ott az Audi SQ7 TDI.
Erőtől nem szenved hiányt az SQ7, mert négyliteres turbódízel motor dolgozik benne. A nyolchengeres erőmű, a nyolcsebességes automata váltón keresztül, 900 Nm-t küld a kerekre. A műszaki adatok között 435 lóerőt találunk.

Aki követi a trendeket és tudja is tölteni árammal az autóját, annak érdemes váltania a tölthető hibridre. Az Audi ezért is, de leginkább a márka szén-dioxid átlagának csökkentése miatt dobta piacra az Audi Q7 e-tron TFSI modellt. Ezt a típust a 2015-ös Sanghaji Autószalonon mutatták be. A zöld Q7 motorházába kétliteres, turbós benzinmotort építettek, amihez villanymotort csatoltak. Az Audi Q7 e-tronnak szintén része a 17.3 kWh-ás, lítium-ion akkumulátor. Az ebben tárolt elektromos energia kb. 55 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosít a testes luxus szabadidő-autónak. Elektromos üzemmódban a végsebesség maximum 135 km/óra, ha minden energiát bevet a sofőr, akkor a 250 km/óráig lehet hajtani a ”zöld” Q7-et. Ez a kivitel azonban csak Ázsia néhány országában érhető el, felénk a fent említett háromliteres motor alapú, erősebb kivitel kapható, két verzióban is.

A Q7 e-tron teljesítménye 367 lóerő és 700 Nm nyomaték. Az efféle ”zöld” autó a mai környezetvédelmi szabályok terméke.
Az Audi belső kódrendszerében az első szériás Q7, a 4L jelzés alatt futott. Ez a sorozat büszkélkedhetett a világ legelső V12-es turbódízel motorjával, amelyet személyautóba szereltek. A négykarikás márka azonban ennél nagyobb szenzációval is szolgált: ezt a motort előtte sportkocsi versenyeken használták. A Le Mans-i  24 órás versenyt nyert Audi R10 TDI versenyautó erőműve alapján fejlesztették ki a Q7-be kerülő széria V12-est. Az 500 lóerőt és 1,000 Nm nyomatékot tudó erőmű 5,934 köbcentis és duplaturbós.

Főoldal az eladó Audi Q7 aloldalról

Ha import autó: MatiPro!