fiókom
Használt és külföldi autó kereső
56 621 autó az adatbázisban
Tekintse meg kínálatunkat, válogasson prémium márkájú, import autóink között!

Eladó új és használt Audi Q8 ár, Q8 autó vásárlás:

Eladó új és használt Audi Q8 ár, Q8 autó vásárlás

Az egyedülálló Audi Q8

Az Audi elkésett a Q8-cal. 2008-ban a BMW lefektette a SUV-Kupé szekció alapjait az X6-tal. 2015-ben a Mercedes előállt a GLE Kupéval. És az Audi? Híre sincs a SUV-Kupénak — egészen mostanáig! Körülbelül tíz évvel az X6 után, 2018 augusztusa óta kapható az eddigi legdrágább Q modell.

Az első vizuális benyomás: Micsoda bomba kinézet!

A 4,99 méteres hossz és a kétméteres szélesség nagy szó, ám ebben az osztályban természetes. A praktikusabb Q7-el szemben a Q8 6,6 centiméterrel rövidebb, 2,7 centiméterrel szélesebb és három centiméterrel alacsonyabb. Az elejét egy robusztus, nyolcszögletű hűtőrács dominálja - ami innentől az összes Q-modell sajátossága.

A fényszórókat kimondottan laposra tervezték. Ez annak köszönhető, hogy a reflektort alulra helyezték.

A Q7-hez képest jól látható a Q8 kupé-szerű tetőszerkezete, de nem annyira hangsúlyos, mint a hasonló platformon létező Lamborghini Urus esetében. Az Audi különösen büszke a keretnélküli oldalsó ablakokra - a saját elmondásuk szerint ez a SUV-szekció egyik egyedi eladási ütőkártyája. De ez nem igaz, mivel a Maserati Levante és a Lamborghini Urus szintén nem rendelkezik ablakkerettel. A Q8 hátul egy folytonos fénycsíkot visel, amelyet a legjobb modelleknek tartanak fenn. Marc Lichte tervező szerint az A7, A8 és Q8 modelleket egy éven belül tervezték. Az álkipufogók továbbra sem prémium kellékek. Mindazonáltal Lichte biztosít arról, az Audi továbbra is valódi kipufogókat akar használni a sportos S-/RS-modellekhez. Némi időbe telik, mire a Q8 megérkezik.

Belső tér: Tényleg tágas az Audi Q8

Ha nem tudnám, azt hihetném, hogy egy A8-ban ülök. A különbségek kimerülnek olyan részletekben, mint a kormánykerék és a légkondicionáló. A klímarendszer nagyon elegáns módon épül be, és első ránézésre folytonosnak tűnik. Mind tudjuk, hogy néz ki egy letisztult vezérlőpult: virtuális, 10,1 inches fő monitor, benne a 8,6 inches kijelző, karok és gombok nélkül, érintőfelület nélkül.

A gombok nélküli, érintés vezérelt felület számos módon beállítható, és kevés ismerkedést igényel. A csúcsmodell az csúcsmodell, legyen az szedán vagy SUV. A térelosztás és térérzet remek, az ülések szuperkényelmesek — elvégre ezeket is a Q8-hoz tervezték, és négy különböző változatban elérhetők. A bőrrel bevont műszerfal nem szériatartozék, külön megvásárolható.

Audi Q8   

Meglepetés hátul: A lejtős tetővezetés dacára az Audi Q8 belső tere több, mint kielégítő.

Ez a hátsó sorban kezd érdekes lenni, hiszen a kupéknak gyakran nincs kényelmes belmagasságuk. Elég kinyitni a keret nélküli hátsó ajtót, és beszállni. Elhajlás nélkül működik, a belépési hely elég tág, és a fejet sem kell behúzni. Ezután következik az újabb meglepetés: A Q8 hátulja emellett nagyon kényelmes, 1.83 méternél is sok levegő marad. Két felnőtt bőven elfér hátul a 1,90 méterrel. A maximális kényelem érdekében a két külső hátsó ülést masszázsfunkcióval is el lehet látni.

Mellesleg a Q8 csak ötüléses változatban kapható, külön ülés nem szerepel az ajánlatban. Emiatt a hátsó üléssor hossza állítható. Ez megmagyarázza a 605 literes csomagtartó-kapacitást. Ezáltal a csomagtér nagyobb, mint az A6 Avant (565 liter) esetében. Ha a hátsó üléseket lehajtjuk, a Q8 kapacitása 1755 literre duzzad.

Vezetés: A Q8 oldaldinamikája meggyőző

Az erényeiről sikerült meggyőződnünk az első próbautunkon. A Q8 tűpontossággal kanyarodik még fékezés közben is, azonnal megállítja a készülő alulkormányozottságot, lazán veszi egyik bukkanót a másik után, és nagy lendülettel gyorsul ki a kanyarból. A kanyarodás egyre közvetlenebbé válik a szög növekedésével, és furcsán szintetikusnak tűnik középállásban. A szabványos acéllemezek folyamatosan irányítás alatt tartják a 286 lóerős változatot; a karbon kerámiadugóknál nem is lehetett volna jobbat választani a megterhelő utazáshoz.

Ezen kívül az ötméteres négy kerék meghajtású autózásnak aligha volt gyenge pontja. Az Audi suhan a hosszú egyenesen, a gyors kanyarokon, ritmikus bukkanókkal és állandóan változó görbületekkel tarkított utakon, mindezt gyomorforgató mozgások nélkül. A mátrixfény szó szerint éjt nappallá tesz — és a LED-ujjai megőrjítik a szembejövőket.

Sajnos a Q8 motorizálása nem sikerült kifejezetten jól. A 3,0 literes TDI 286 lóerőt és 600 Nm forgatónyomatékot mozgat - elegendőt ahhoz, hogy 6,3 másodperc alatt 0-ról 100 km/órára gyorsuljon, 245 km/óra csúcssebességgel. Ugyanakkor a motor és a sebességváltó összehangolatlan koordinációja miatt a sokszor erősen késedelmes reakció, és a hathengeres motor - amely fordulatszáma elérheti az 5000-et - fekete-fehér jellege hagy némi kívánnivalót maga után. A sebességfokozat minősége lassútól a keményig változik. Az indítási/fékezési funkció már 22 km/óránál hatékony, a szinte csendes gurulás a kikapcsolt belső égésű motorral ideális esetben 40 másodpercig tart, a céltudatosan haladó tesztautó tíz litert fogyaszt száz kilométeren!

Felszereltség: A SUV-Kupé remekül felszerelt

Audi Q8   

Az S alakú belső csomagtér felismerhető a gyémántmintáról és a feliratról.

Az Audi Q8 felszereltsége megfelelő. LED fényszórók, négy kerék meghajtás, adaptív futóművek, 19 inches felni, valamint kétzónás automata légkondicionálás mindig a fedélzeten. Egy újabb tipikus csúcsmodellhez méltó vonás a felárak különösen hosszú listája, és ez alól a SUV kupé sem kivétel. A vásárlók tizenkét különböző külső szín közül választhatnak. A legújabb változatok a „sárkánynarancs” és a „galaxiskék”, amiket láthatóan csak a vásárlók egy töredéke választ. Igény szerint az Audi 22 inches modelleket is kínál, ami egy Q8 esetében robusztusan néz ki. Ahogy az egy ilyen méretű SUV esetében illik, a legnagyobb Q-modell is négy kerék meghajtással rendelkezik középdifferenciállal, 40/60 százalék elosztással az első, illetve a hátsó tengelyek között.

Az összkerékmeghajtású kormányzás hozzáadott extra, ami segíthet akár egy méterrel csökkenteni a kanyarodási ívet. Az inglostadti székhelyű vállalat háromféle futóművet kínál a Q8-hoz: Az alap az adaptív futómű, amely felett légrugó található, melyet a felhasználó igénye szerint lehet kényelmesre vagy sportosra állítani. Az ügyfelek négy felszereltségi változat közül választhatnak (alap modell, két tervezői válogatás, és az S alakú). Az S alakú külső felismerhető például a mattszürke bővítményekről, mint az egyvázas szerkezet, az oldalsó szoknyalemezek egy része vagy a fúvóka. A Q8 alapfelszerelését képezi az elektromos hátsó ajtó és LED-fényszórók, amelyhez felárért lehet igényelni mátrix LED-fényszórókat 24 különálló LED-fénnyel.

Az MMI-navigáció plusz az Audi Q8 alapfelszerelése. Számos belső kényelmi funkció választható. Az Audi négy különböző első ülés variációval rendelkezik a SUV kupéhoz, és az első és a hátsó sor egyaránt felszerelhető igény szerint masszázsfunkcióval. A hatalmas Bang&Olufsen hangrendszer 23 hangszóróval feláras. A hangszigetelés különösen fontos, ezért az inglostadti cég gyáraiban duplán üvegezik a szélvédőt. Extra költségért az oldalsó ablakokat is fel lehet szerelni hangszigeteléssel.

Csatlakozás: A Q8 elindítható okostelefonról

Oldalról látható, hogy a Lamborghini Urus tetővezetése lényegesen jobban lejt.

Az új Q8 az MIB 2+ infotainment készletet használja. A számos Audi-modellből ismert érintőképernyők (8,6 inch, illetve 10,1 inch) mellett a legújabb generációs virtuális vezérlő (12,3 inch, full HD felbontás), LTE és egy tanítható navigációs rendszer is a felszerelés része.

A beszédfelismerés képes megtanulni, elemezni a vezető utasításait, és összehasonlítani az utasításokat a saját tapasztalatokkal és eredményekkel a felhőben. Ha szükséges, a rendszer kérdéseket tesz fel a vezetőnek és lehetőségeket ajánl. Mivel a hagyományos MMI már a múlté, a 8,6 inches érintőképernyő képes egész szavakat felismerni, és azonnal leírni őket. Az útvonaltervezés - amely valós időben térképezi fel a forgalmat. Az utcai parkoló szolgáltatás, ami érzékeli és jelenti a szabad parkolóhelyeket, 2018 után elérhető. Az úgynevezett myAudi alkalmazás használható a különböző fényfunkciók használatához okostelefonon. Aki megrendeli az opcionális összekötő-kulcsot, az távirányítással is beindíthatja a járművet Android-okostelefonról. Segédrendszerek tekintetében az Audi igény szerint a legtöbb, az A8-ból ismert segítőt felajánlja a Q8-hoz. A rendszerek négy csomagba vannak csoportosítva, és tartalmazzák az adaptív vezetősegédet, a kereszteződési segédet, a keresztforgalmi segédet és számos egyebet.

Motor és ár: A Q8 73,00 eurónál kezdődik

Az Audi három motort kínál a Q8-hoz: Két dízel, illetve egy V6 benzines.

A belépés a Q8 világába a belépő szintű Q8 45 TDI dízellel történik, 231 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal. A legjobb dízel a Q8 50 TDI, 286 lóerővel és 600 Nm forgatónyomatékkal. A SUV kupé 6,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára a nagy dízellel, csúcssebessége 232 km/óra. Az egyetlen benzinmotor és az előzetes csúcsmodell a Q8 55 TFSI 340 lóerővel. A V6 500 Nm-rel erővel száguld az úton, így 5,9 másodperc alatt meghaladja az autópályán elérhető maximális sebességet. Minden motornál nyolcfokozatú automata átalakító végzi a sebességváltást, minden modellhez tartozik négy kerék meghajtás és 48 voltos elektromos rendszer is.

Egyelőre nem biztos, hogy a várhatóan 600 lóerő felett teljesítő RS Q8 csúcsmodell mikor érkezik. A Q8 73 300 eurónál kezdődik, míg a Q8 55 TFSI csúcsmodell, mint az 50 TDI, legalább 76 300 euróba kerül.

Főoldal az Eladó új és használt Audi Q8 ár, Q8 autó vásárlás aloldalról

Ha import autó: MatiPro!