Használt és külföldi autó kereső
78 840 autó az adatbázisban
Tekintse meg kínálatunkat, válogasson prémium márkájú, import autóink között!

BMW ötös sorozat – Gentleman expressz

A bajorok limuzinja régóta a kínálat része: közel fél évszázada lépett színre az első ötös. A használt piacon is kedvelt az üzleti körökben rendkívül népszerű autó.

A legelső ötös BMW-t 1972-ben dobta piacra a bajor gyár. Jó ideig csak a klasszikusnak számító, négyajtós limuzin karosszériával árulták, 1991-ben érkezett a praktikusabb kombi. Ez a változat Európában a legnépszerűbb.       

Az ötös széria kedveltségét a számok is alátámasztják. A kék-fehéreknél a hármas széria fogy a legjobban, de szorosan mögötte ott az ötös. Ennél izgalmasabb a profit kérdése, mert ezen a szérián már igen jól keresnek a müncheniek.

Az újkori prémium kategóriákat jellemző magas ár és a néhány éves korban már jól látható értékvesztés miatt, az ötös sorozatot sokan használt autóként vásárolják meg. Így jóval barátibb áron érhető el, mint új korában. Ezért a használt piacon is rendkívül népszerű ez a típus.

Jelenleg a hetedik generációja fut az ötösnek, a G10-es belső kódú kivitelt 2016 októberében leplezték le. A nagyközönség először a Detroiti Motor Show-n láthatta (2017. január). A kombiról nem sokkal később, a tavasszal megrendezett Genfi Autószalonon hullt le a lepel. Az aktuális modellen alapuló M5-öt, az őszi Frankfurti Autószalonon pillanthatták meg a rajongók. A különleges négykerék hajtás alkalmazása nem véletlen: 600 lóerőt és 750 Nm-t kell az útra vinni. Ráadásul a Competitione kivitel túlszárnyalja ezt 25 lóerővel.

Ez a széria, a hatodik generációs, azaz a 2015-ben piacra került hetes BMW-nél használt padlólemezre épül. A CLAR néven futó alappal és a sok közös alkatrész felhasználásával, a dél-német vállalat rengeteg fejlesztési pénzt spórolt.

Az autóipar és a vásárlói szokások változását mutatja, hogy a hagyományos, kézzel kapcsolható sebességváltó már alig található ebben a modellben. A lassan már régimódinak nevezhető alkatrész csak az 520d kiváltsága. A többi változatot - és persze kérésre a belépő szintű dízelt is - a ZF nyolcsebességes automatájával szerelik.

A gázolajjal üzemelő modelleknél az 520d képviseli a belépő szintet. A kétliteres dízelmotor fejlődését jól mutatja, hogy ebben a típusban 190 lóerővel és 400 Nm-rel mozgatja az üzleti autót. Az 525d egy lépcsővel fentebb található, itt már két turbófeltöltő dolgozik a kétliteres motoron. Ezért a műszaki adatok között 231 lóerőt és félezer Nm-t találni.

Külön ligát képviselnek a hathengeres, háromliteres dízel motorral szerelt modellek, melyekből három található a kínálatban: 530d, 540d és az M550d. Teljesítményeik a következőképpen alakulnak: 258, 320 és 400 lóerő. A nyomaték adatokból jól látszik, hogy melyik motort szerelik egy, kettő vagy négy turbófeltöltővel: 620, 680 és 760 Nm. Az értékeket némely áruterítő teherautó is megirigyelhetné.

A szuperkomplikált négy turbós motor rendkívül csábító, igazi mérnöki remekmű, ráadásul igen tiszta üzemű. Egyetlen hátránya, hogy amennyiben a befecskendező vagy a kipufogógáz tisztító rendszerrel, esetleg a turbófeltöltőkkel gond adódik, akkor ezeknek a javítása igen sokba kerül.

A benzines változatok a következő típusokból állnak: 520i, 530i, 530e iPerformance, 540i, M550i. A lóerők 170-től indulnak, amelyet 252, 340 és 530 követ. A nyomatékok: 250, 350, 420, 450 és 750 Nm. A benzines erőművek legizgalmasabb darabja az 530e iPerformance, amely egy tölthető hibrid. A gyári érték 50 kilométeres elektromos hatótávot ad meg, a valós értéket közlő amerikai mérési rendszernél (EPA) azonban, mindössze 26 kilométert teljesített. Ebben az autóban a 184 lóerős, kétliteres, turbós benzinmotort kombinálták a 110 lóerős villanymotorral. Ennek köszönhető a 420 Nm és a 252 lóerő.

A M550i, 4,4 literes, V8-as dupla turbós erőműből hozza ki a 750 Nm-t, ezt a változatot közvetlenül az M5 alá pozicionálták.

A jelenleg forgalomban lévő típus (G10) felfrissítése 2020-ban várható, a változtatások a megszokott utat követik. A motorok korszerűsödnek, esetleg új erőforrás érkezik és a felszereltségi listát kibővítik. A külsőn a változás persze alig észrevehető.

Elődje a G10-nek a 2010 és 2017 között gyártott F10. Ez a széria arról is beazonosítható, hogy ebben is megtalálható a problémás, a teljes autót kigyújtani képes kétliteres dízelmotor. Ha ennek ellenére a kétliteres dízel kivitelre vágyik valaki, akkor a 2011. augusztus és 2017. augusztus között gyártott, N47D20 motorkódú erőművekkel szerelt autókra figyeljen. Ezeknél érdemes utánajárni, hogy a hibát kijavították-e.

A fenti információ valódi kedvcsináló a dízelekhez. A gázolajjal működő modelleket az 518d, 520d, 525d, 530d, 535d és az M550d típusnév alatt kell keresni. Mivel ez a generáció korábbi fejlesztéseknek az eredménye, a lóerők száma még nem olyan, mint az utódoknál. A belépő szint 143-tól indul, amit 150, 184, 194, 204 és 218 lóerő követ. Ezzel le is zártuk az 518d és a 525d közötti négyhengereseket. A kínálat csúcsán a 245, 258, 306, 313 és a 381 lóerős, sorhatos dízelek állnak. A legtöbb nyomatékot persze a 740 Nm-t produkáló BMW M550d hozza. A felsorolt számok tartalmazzák a 2013. júliusától gyártásba került, ráncukat vesztett, felfrissített kivitelek adatait is.       

Benzines fronton is látszik a kor. Ekkor szerencsére már nem létezett az az alapmodell, amin ott díszelgett az 518i típusjelzés. A belépési pontot az 520i jelentette, ezt követte a 523i, 528i, 530i, 535i és az 550i. A típusjelzésekhez tartozó lóerőszámok 170-ről indulnak, 184, 204, 243, 245, 272, 306 és 408 lóerőnél végződnek. A nyomaték adatok az 520i-nél a 250 Nm-ről startolnak, és az 535i-nél 400 Nm-ig tartanak. Az 550i-nél érdemes az xDrive rendszerű kivitelt választani, mert 450 Nm-t ad le a nyolchengeres. Ilyen nagy erőt szerencsésebb négykerék hajtással az útra vinni.       

Az F10-es kódjelű ötösnél elérhető volt a hibrid is, amit ActivHybrid néven lehet megtalálni. A zöld típushoz 340 lóerős teljesítmény és 450 Nm társul.

Az M5 tervezői ebben a generációban ”engedték el” a V10-es szívó motort, amit az F1-es szereplés miatt építettek. Helyére érkezett a 4.4 literes V8-as, a hengerek közé telepített turbófeltöltőkkel, amely 560 lóerővel szaggatta az aszfaltot.

Első pillantásra átláthatatlannak tűnik a belső kódrendszer, de azért áttekinthető. Az F10-es jelzés mögött a limuzin karosszéria formát találni, a kombit pedig az F11 alatt kell keresni. A BMW ezen ötös szériája nem csak ezt a két modellt kínálta. Ezeknél megosztóbb külsővel is előrukkoltak a tervezők, amit GT, azaz Gran Turismo névvel illettek (F07). A nagy túrakocsi, nagy túrázó elnevezés teljesen találó, mert a BMW 7-es sorozatának padlólemezére épült az ötajtós modell. A BMW illetékeseinek az igen megosztó forma miatt folyamatosan magyarázkodniuk kellett a rendezvényeken. Nem véletlen, hogy a GT eltűnt a következő generációból.

Az érdekes formájú autó különlegessége, hogy a csomagtartó ajtaját kétféle módon lehet felnyitni, így a pakolást játszi könnyedséggel lehet megoldani. A csomagtér 439 literes, ami a hátsó ülések lehajtása után már 1,801 literesre bővül. Ezzel az autóval nem gond az Ikeából

hazavinni a lapra szerelt bútorokat.

A limuzin és a kombi belsejét Jacek Fröhlich álmodta meg, a külsőért pedig Jean-Francios Huet felelt.

A menetrendszerű ráncfelvarrás három év elteltével valósult meg. A külsőn alig látszik a változás, az első és a hátsó lámpákon lehet a legjobban észrevenni a frissülést. Érdekes, hogy ekkor került be a kínálatba az 518d, amely a belépő szintet képviselte az üzleti limuzinnál. A modellciklus közepén történő típusfrissítésnek köszönhetően a GT csomagtere megnőtt. A változás jelentős, 60 literes a bővülés. Ha a hátsó üléseken gyárilag szerelt táblagépeket látunk, akkor biztosak lehetünk benne, hogy ez a megújult változat, ugyanis ekkor kerültek fel az extralistára a hátul ülő utasok unaloműzését szolgáló szórakoztató eszközök.

 

Ha import autó: MatiPro!