Használt és külföldi autó kereső
96 269 autó az adatbázisban
Tekintse meg kínálatunkat, válogasson prémium márkájú, import autóink között!

BMW 6-os sorozat – Kupé a javából!

A dél-német prémium gyártó a hatos sorozattal mutatta meg igazán, hogy milyen remek kupékat képes gyártani. Ezek a szépségek a használt piacon is nagyon kedveltek.

Az Audi, BMW és Mercedes hármasát már jó ideje el akarják ”kapni” a konkurensek. Az igyekezet megvan a részükről és a pénzt sem sajnálják beletenni a német prémium trió legyőzésébe. A munka nehézsége abból is adódik, hogy a németek rendkívül széles modellválasztékkal rendelkeznek. Ennek az elméletnek a bizonyítására tökéletes eszköz a BMW hatos sorozata.

Az első hatos megalapozta a széria jó hírét, ugyanis az 1978 és 1989 között gyártott, cápa orrú autó jó ideje már legenda. A kizárólag hathengeres motorokkal gyártott kupé nem csak a külsejével hódított. Meglepő, de az M635 CSI tarkára festve, bukócsövekkel a belsejében is sikeres volt. Ezt az autót a versenypályákon az első generációs M3-as váltotta.
Érdekesség, hogy mindkét autóval versenyzett az itthon és külföldön is kitűnő eredményeket elérő Cserkúti József. Versenyautóinak különlegessége, hogy ezeket ő maga építette.

Ez a széria az 1980-as, 1990-es években gyártott autókat gyűjtők vagy imádók egyik célpontja. A következő hatosra 14 évet kellett várni, ugyanis 2003-ban debütált az utódja, melynek pályafutása egészen 2010-ig tartott. Ez a modell a BMW belső kódrendszerében az E63/E64 jelzést kapta. A második generáció fontos változást hozott a hatos történetébe: megjelent a nyitott kivitel. A másik lényegi változás pedig a dízel motorok erőteljes fejlődésének köszönhető: a motortérbe bekerült a nyomatékos hathengeres turbódízel. Ezzel a mondattal le is zártuk a múltat, mert minket a fiatalabb generáció érdekel.

A legfrissebb darab a jelenleg futó ötös sorozat alapján készült (G10). Ennek az autónak a műszaki alapjaira épül a 2017 júniusában leleplezett utód, amit a nagyközönség először a Frankfurti Autószalonon (IAA) láthatott. Ez a változat a CLAR elnevezésű padlólemezt használja, akárcsak az ötös vagy a hetes sorozat. Méretben azonban eltér az ötöstől, mert nála 87 milliméterrel hosszabb és 21 milliméterrel alacsonyabb. Súlyban viszont 150 kilóval kevesebbet nyom a mérlegen. Aki sokat utazik a párjával, az díjazni fogja, hogy a csomagtartó 110 literrel nagyobb, mint az ötös limuziné. 610 literes rakterével, ideális utazóautó az aktuális hatos széria.
Fontos megjegyezni, hogy a technikai színvonalat továbbra is magasan tartja a BMW, mert az összes változat légrugózást és a körülményekhez igazodó csillapításszabályozást kapott. Ennek a rendszernek köszönhető, hogy 120 km/órás sebességnél az autó hasmagassága 9.9 millimétert csökken.
Két karosszéria változatot találhatunk a kínálatban: megérkezett a hagyományos kupé mellé a Gran Coupé is, amely a négyajtós kupé karosszéria formát jelenti.      

A hatos széria motorválasztéka a következőképpen alakul: a belépő szintet a 620d jelenti, melynek motorházában kétliteres turbódízel található, 190 lóerővel és 400 Nm-rel. Utána jön a szintén 400 Nm nyomatékú, 258 lóerős benzines. A 630i-nél kétliteres, benzines turbómotor adja a hajtóerőt.
A 630d nyomatéka 620 Nm, a lóerők száma pedig 265. Ezt követi a 640i, ahol a háromliteres hathengeresből már 340 lóerőt és 450 Nm nyomatékot hoztak ki. A csúcson a 640d található, ahol nem véletlen a motorhoz kötelezően párosított 4x4-es technika, mert a hajtásrendszernek 320 lóerőt és 680 Nm-t kell a talajra átvinnie.

Ha esetleg a jelenlegi hatos szériával kapcsolatban hiányérzete támadt, akkor ez nem véletlen. Időközben ugyanis, egy fontos változás történt: megjelent a nyolcas BMW (2018). Ezért, az eddig a választék csúcsán lévő hatos kupé átadta helyét a nyolcasnak. A nyolcas felélesztése okos döntés volt a BMW részéről, mert pazar autó került a piacra.
A csúcsmodell első generációját még kétféle V12-es motorral szerelték fel (1990-1999). Érdekesség, hogy megjelenésekor a hatos szériát váltották le vele, így felfelé pozicionálva az autót.
Ezzel nem ért véget a hatos sorozat ismertetése, mert az egyik legkelendőbb darabról még nem esett szó.

Ez a széria a bajorok belső kódrendszerében három jelöléssel futott. F12 takarta a nyitott kivitelt, F13 a zártat, azaz a három ajtóst rejtette. F06 pedig a Gran Coupét jelölte. Így vált három tagúvá a 2011 és 2018 között készített hatos széria.

A műszaki rokonságot a BMW ötös jelenti, de nem egy az egyben vették át az üzleti limuzin technikáját. Ez a hatos rövidített padlólemezt használt, de hossza így is majdnem eléri az öt métert.

Az újdonság ebben a szériában, hogy megérkezett a kínálatba a négyajtós kupé, azaz a Gran Coupé, amely a BMW válasza a Mercedes CLS (2004) és az Audi A7 (2010) megjelenésére.

A BMW a piaci bevezetéskor is a bevált utat választotta, mert a szériagyártmányhoz nagyon közeli tanulmányautóval harangozta be az újdonságot. A BMW Concept 6 Series néven futó tanulmányautót a 2010-es Párizsi Motor Show-n leplezték le. Az újdonság külsejét Nader Faghihzadeh rajzolta, az utasteréért pedig Christian Bauer volt a felelős.
A szériakivitel leleplezésére nem kellett sokat várni, a 2011-es Detroit-i Auto Show-n (NAIAS) rántották le a leplet a nyitott kivitelről. A kupét pár hónappal később, a New York-i Auto Show-n és a Shanghai-i autó kiállításon mutatták be. Hogy a vásárlók és a sajtó érdeklődését fenntartsák, a Gran Coupét egy évvel később, szintén New Yorkban leplezték le.

Az utóbbi változat nem csak a két plusz ajtóban tér el a testvéreitől, hanem abban is, hogy a tengelytávolsága 117 milliméterrel hosszabb. A tengelytávolság növelése abban segít, hogy a hátsó ülések előtt legyen elegendő hely a lábaknak és a térdeknek. Az utastér kialakítása eltér az ötös szériáétól, mert hátul két teljes értékű ülést találunk, köztük pedig egy rövid távon használható, keskeny, ülésnek nehezen nevezhető felületet. Ezért 2+2 üléses a hatos Gran Coupé, amelyet 2012 márciusától, egészen 2018 szeptemberéig gyártottak. Érdekessége ennek a karosszéria formának, hogy az átlagos fényezésekkel teljesen átlagos BMW-nek tűnik, de ha a különleges ápolást igénylő, gyári matt festést választja a tulajdonos, akkor ezzel teljesen más ligába kerül az autó.
A másik érdekesség a típussal kapcsolatban, hogy csak automata váltókkal szerelték fel. Meglepő módon, egyedül az Egyesült Államokba szállított, M változatok kaphattak kézi kapcsolású váltót, más piacokon ez az opció nem volt elérhető.

Ez a hatos kupé család a 640i-vel indult, amelyben a 320 lóerőt és 450 Nm-t teljesítő hathengeres motor teljesített szolgálatot. A 650i jelentette a következő lépcsőt. Itt kezdetben 408 lóerőt és 600 Nm-t találunk az adatlapon és persze V8-as benzinmotort. Ennek a teljesítménye 2013-tól 449 lóerőre és 650 Nm-re ugrott. Az ”átlagos” kiviteleket a 640d zárta, ahol 313 lóerőt és 630 Nm-t préseltek ki a sorhatos dízelből. Az előbbi átlagos jelző nem véletlen. Az M6 szénszálas tetővel, hatalmas kerekekkel és fékekkel érkezett. Szükséges volt a látványos körítés, mert a motorházba 640 lóerőt és 680 Nm-t tudó motort pakoltak.

A hatos sorozat ezen darabja 2015-ben kapta meg a modell ciklusának közepén érkező szokásos frissítést, azaz ráncfelvarrást. Itt nem csak az első és a hátsó lökhárítók változtak, hanem a LED-es menetfények és a szintén LED-eket tartalmazó lámpák is. Átalakult a motorháztető és új színek jelentek meg a kínálatban.

Főoldal az eladó új és használt BMW 6-os sorozat aloldalról

Ha import autó: MatiPro!