Használt és külföldi autó kereső
101 911 autó az adatbázisban
Tekintse meg kínálatunkat, válogasson prémium márkájú, import autóink között!

BMW X3 - A kategóriaelső

A BMW volt az első prémium gyártó, amely közepes méretű szabadidő-autót dobott a piacra. Az X3 óriási divatot indított el, a konkurensek pár év késéssel szegődtek csak a nyomába.

A kék-fehérek persze nem szabadidő-autónak hívták az új jövevényt, hanem megalkották a jobban hangzó Sport Activity Vehicle kifejezést. Ezért a bajorok a ma már a hazai szóhasználatba egész jól beszivárgott SUV kifejezés helyett, a prospektusokban és sajtóanyagokban a SAV rövidítést alkalmazzák. Közepes méretű szabadidő-autójuk igen nagy ötlet volt, ugyanis az X3 megjelenése után csupán öt évvel érkeztek meg a konkurensek. Az Audi Q5 és az igen karakteres Mercedes GLK volt a fő ellenfél, érkezésükig pedig tarolt az X3.
Nem csak a dátumok bizonyítják a bajorok elsőbbségét, hanem a gyártási darabszámok is. Az X3 2003-as indulásától egészen 2018-ig, 1,839,798 példányban kelt el. Ez a jól hangzó adat mutatja igazán, hogy mekkora ötlet volt a BMW-től az X3 piacra dobása.

Lehetett némi bizonytalanság a BMW-nél az első X3 példányszámával kapcsolatban, ugyanis a gyártást nem a mostanság napi 1,500 darab autót készítő, suvokra specializálódott dél-karolinai üzembe telepítették, hanem Grazba. Valószínűleg nem merték elvinni a gyártást az 1994 óta termelő amerikai részlegükbe, mert a Magna-Steyr osztrák bázisa a darabszámok tekintetében jóval rugalmasabb volt. Ezért, ha valami nem úgy alakult volna a kereslettel, akkor ez Ausztriában kevesebb gondot jelentett volna.

Az első generáció 2003 és 2010 között futott, az autó belső gyári kódja pedig az E83 volt. A megszokott ráncfelvarrás 2006-ban érkezett. Az érdekes formájú, első X3-mal mindössze ennyit foglalkozunk, mert kora miatt nem tartozik a profilunkba, hiszen az első generáció legifjabb darabjai is már tíz évesek.

A második generációs X3 annál inkább a MatiPro profiljába vág. Ez a típus 2011-ben került a kereskedésekbe. Itt már eltűnt a furcsaság a külsőből, a második széria vonalai tökéletesen illettek a BMW kínálatába. Az F25-ös belső kódon futó modell fejlődése méretein is jól látható.

Az autók növekedése időnként megdöbbentő. A jelenleg futó VW Polo például, mindössze 21 milliméterrel rövidebb, mint a Golf III és 95 milliméterrel marad csak el a Golf IV hosszától. A ”kiskocsi” csomagtartója pedig 351 literes.
Visszatérve az X3-hoz, a méretugrás itt is jelentős. Ugyanis, az 1999 és 2005 között gyártott, első X5 hosszát megközelítette a második X3-mas. A 4,666 milliméter hosszú X5-től mindössze 14 milliméterrel marad el, de a 2017-ben érkezett aktuális kivitel már túl is lépett rajta, 4,708 milliméterével.

A második szériát 2010-ben, a Párizsi Autószalonon leplezték le, a gyártás pedig szeptember elsején indult. Kétfajta sebességváltót találunk a kínálatban. Az egyik a hatsebességes, kézzel kapcsolható, a másik pedig a ZF által gyártott nyolcsebességes automata, annak is a 8HP típusa. A gyártás átköltözött a tengerentúlra, ahol nemrég egy bordó xDrive X3 35i típussal ünnepelték a kétmilliomodik X3 elkészültét. Ez pazar eredmény, hiszen a félmilliomodik darabot még Graz-ban rajongták körül 2008-ban.
Az újdonság ennél a szériánál (akárcsak az X5-nél), hogy készült belőle hátsóhajtású kivitel. A belépő típust az sDrive jelzésről lehet könnyen felismerni.

A ráncfelvarrás 2014-ben érkezett, melynek során nem csak a megszokott első-hátsó lökhárító átrajzolást végezték el a tervezők. A vékonyabb első lámpákról és az átrajzolt hűtőrácsról könnyű megismerni a ránctalanított változatot. Az első lámpák már elérhetők LED-es fényforrással is. A műszerfal szintén változott és átalakult az első ülések között lévő pohártartó is, elhúzható tetőt kapott. A kínálat bővült új felszereltségi csomagokkal, színekkel és keréktárcsákkal. A felfrissült X3-mat a Genfi Autószalonon mutatták be, majd elvitték a New York Auto Show-ra, hiszen a típus egyik fő piaca az Egyesült Államok.

A benzines változatok motoradatai a követezőképpen festenek. A belépő szintet a BMW X3 xDrive 20i jelenti, melynek motorházában kétliteres turbómotor duruzsol. Ezért 184 lóerő és 270 Nm jut el a kerekekre. Aki többre vágyik, annak ott az X3 xDrive 28i, ahol ebből a motorból már 245 lóerőt és 350 Nm-t préseltek ki.
Az X3 xDrive 35i típusban sorhatos turbómotort találni. Itt 306 lóerő mozgatja az autót, a Nm-ek száma pedig kereken 400. Ez a motor 245 km/órás végsebességet biztosít a szabadidő-autónak.

A dízeleknél vizes aszfalton vagy murvás utakon való mókázásra is alkalmas a belépő modell. Ugyanis, a BMW X3 sDrive 18d csak a hátsó kerekeit hajtja, a 143 lóerő nem teszi szélvésszé, de a 360 Nm nyomaték sokat segít a szórakozásban. Ugyanannak a kétliteres motornak nagyobb teljesítményű kivitele található az X3 xDrive 20d-ben, melynek forgalmijába 184 lóerőt és 380 Nm-t írtak, ami a ráncfelvarrást követően 190 lóerőre módosult.
Nyugodtan nevezhetjük túlmotorizáltnak a háromliteres turbódízelt, mert egy turbóval szerelve 258 lóerő és 560 Nm viszi előre a közepes méretű szabadidő-autót. Ha a 35d típusjelzés található rajta, akkor 313 lóerővel lehet száguldozni, és 630 Nm aranyozza be a mindennapokat.

A jelenleg kapható verzió premierjét 2017 júniusában tartották. A G01-es belső kódú autó 12.5 colos központi kijelzőjén már az iDrive 6.0-ás verziója futott. A ”kötelező” méretnövekedésnek köszönhetően, a BMW közepes méretű suvja már túlszárnyalja minden elődjét. Szerencsére, a nagy és az ultra nagy szilárdságú acéloknak köszönhetően, az újdonság 55 kilóval könnyebb a kifutott modellnél. Ez jól mutatja a Calvin Luk által tervezett autóban történt technológiai ugrást.

Itt is lehet válogatni a használt darabokban. A benzines választék az X3 xDrive 20i-vel indul, ahol 184 lóerő és 290 Nm található az adatlapon. Egy lépcsővel feljebb az X3 xDrive 30i található, melynél a kétliteres erőműből már 252 lóerőt és 350 Nm-t hoztak ki. Ennek a típusnak az érdekessége, hogy elérhető hátsó hajtással is.
Ha már a sportolás és a vezetési élvezet szóba került, akkor nem mehetünk el az M40i mellett, melynél 360 lóerőhöz 500 Nm társul. Aki azonban ennél is gyorsabban szeretne közlekedni, annak az X3 M típus javasolható. Ez a (többi X3-tól kívülről is jól megkülönböztethető) kivitel 480 lóerővel és 600 Nm-rel dicsekedhet. Aki maximalista, annak a Competitione kivitelt javasoljuk, mert az harminc lóerővel még erősebb.

A nyomatékbajnok azonban nem ez, hanem a 620 és 680 Nm-t produkáló X3 xDrive 30d és az M4d. A 265 és a 320 lóerő persze elmarad a legjobb benzines értékétől.
A végére pedig nem maradt más, mint az X3 xDrive 30e, amely természetesen a tölthető hibridet jelöli és 297 lóerővel kapja meg a zöld rendszámot.

Aki igazán különleges darabra vágyik, annak érdemes a borairól is híres bajor tuningcégnél, az Alpinánál keresgélnie. Az Alpina 2018-ban gördítette ki az aktuális BMW X3-mon alapuló modelljét, XD3 típusjelzéssel. Használt autóként rejt némi kockázatot a 260 km/óra végsebességű, 388 lóerőt és 770 Nm-t produkáló dízelmotor. Az óvatosság oka a négy darab turbófeltöltő, amelyek segítségével az Alpina mérnökei kihozták a fenti teljesítményt a háromliteres dízelből.

A legcsendesebb X3 még nem került forgalomba, de pár év elteltével egy izgalmas Tesla Model Y konkurens válhat belőle. A legfrissebb darabot iX3 néven kell keresni. A típusjelzés mutatja, hogy teljesen elektromos az új SUV. Akkumulátorait a padlójában hordja, az előzetesen becsült hatótávja pedig körülbelül 400 kilométer.

Főoldal az eladó új és használt BMW X3 aloldalról

Ha import autó: MatiPro!