Használt és külföldi autó kereső
82 959 autó az adatbázisban
Tekintse meg kínálatunkat, válogasson prémium márkájú, import autóink között!

Mercedes B-osztály (Széria)

Minden modell tesztekkel, műszaki adatokkal, árakkal és költségekkel

A Mercedes B-osztályt a 2005. márciusi genfi autókiállításon mutatták be, és nem sokkal később már forgalomba is került. A 4,27 méter hosszú modellel az autógyártó a nagyon sikeres kompakt osztályt célozta meg. A T245 átvette az A-osztály ún. „szendvics-koncepcióját”, amelyben a motor és a sebességváltó frontális ütközés esetén becsúszik az utastér alá. A 2011-ben megjelenő W246 utódnál már elhagyták ezt a „duplapadlós” koncepciót. A 4,36 méteresre nyújtott modell az új Mercedes jegyében több bordával és éllel rendelkezik, valamint laposabb fényszórókkal, de megtartja a furgon-szerű alapformát.  A belsőégésű motorok széles választéka mellett 2014-ben megjelenik az Electric Drive (W242), egy elektromos változat, és egy földgáz-üzemmódú verzió is elérhetővé válik. 2014-ben a Daimler B-modellje egy kisebb ráncfelvarráson esett át.

Műszaki adatok

Teljesítmény spektruma a 90 lóerős B160d-től a 211 lóerős B 250-ig terjed. Elérhető még továbbá két dízel- és benzinmotor összkerék-meghajtású modell. Hiányzik még egy igazi sportverzió, de az AMG Line kedvező irányt jelez. A kettős üzemmódú földgázváltozaton (12 literes benzin/20 kg CNG-tartály) kívül a 250e az első akkumulátoros elektromos nagyszériás modell a Mercedestől (W242). A B250e földgáz változatú modell moduláris karosszéria-koncepcióval rendelkezik (Energy Space építési móddal), a hátsó ülések alatt több rekeszt alakítottak ki az üzemanyagnak.

Az elektromos erőátviteli szerkezet a Teslától származik. Az elméletileg 200 kilométer távolság a gyakorlatban 150 kilométerre csökken, ez az eredmény pedig korántsem lenyűgöző, főleg mivel nincs gyorstöltő funkció. 900 euró extra költségért elérhető a Range Plus csomag (Range Plus-Paket), amely a gyártó szerint további 30 kilométerre elegendő.

• Széles választékú benzin- és dízel üzemű modellek 90 és 211LE között
• Gyári négykerék-meghajtású változatok hétsebességes, kettős tengelykapcsolóval
• Alternatív üzemű modellek (földgáz/ NG és akkumulátor-elektromos üzemű)

Teszt

A B-osztály második generációját a tágas belső tér, a kényelmes ülések, a kiváló minőségű anyagok és a nagy csomagtér jellemzi. A B-osztálynál extra költségért rendelhető az opcionális Easy-Vario-Plus rendszer (Easy-Vario-Plus-System), így a B-osztály is lépést tart a versenytársakkal, a BMW 2 Active Tourerrel és a Golf Sportsvannal. Ez a rendszer lehetővé teszi a hátsó ülés hosszirányú mozgatását 1/3: 2/3 arányban és az első utasülés háttámlájának lehajtását. A B180 típusokat ajánljuk benzinesként és dízelként is, valamint opcionálisan a praktikus és kereken 2000 euróba kerülő duplatengelykapcsoló-váltót és a 670 eurós Easy Vario Plus rendszert. A földgáztartályokat és a tartalék üzemanyagtartályokat, valamint egyedülálló módon az akkumulátort a hátsó ülés alatt helyezték el, hogy a csomagtér ne veszítsen a méretéből.

• tágas, belső terek, komfortos ülések
• kiváló minőségű alapanyagok és kellemes vezetési élmény
• rossz panoráma és nem különösen dinamikus futómű

Árak

Az alapverzió mellett a Daimler a B-osztályt a következő modellekben kínálja: Style Line, Urban és AMG Line. Ez utóbbi extra 2730 euróért többek között a következőket kínálja: közvetlen kormányzás, adaptív futómű, 18 hüvelykes felni, részleges bőrkárpitozás és sportos bőrkormánykerék. Az összes B-osztály gyárilag hét légzsákkal, ütközés-figyelmeztetéssel, fényérzékelővel, fáradtság-figyelmeztetéssel, osztott hátsó üléssel és start-stop rendszerrel (Start-Stopp-System) rendelkezik.
A legkedvezőbb benzinüzemű modell 26600 euróért lehet a miénk, a legolcsóbb dízelmotoros változat pedig 28400 euróért.  A 156 lóerős földgázüzemű modell ára 33420 euró, az elektromos változaté pedig 39150 euró. A Golf Sportsvan alig 20000 euróról indul; másrészt a BMW 2 Active Tourer modellje szinte azonos árszínvonallal tartja a lépést - mintha összebeszéltek volna.

• A kezdő árak mintegy 7000 euróval magasabbak a VW Golf Sportsvan árainál
• Benzin- és dízelüzemű modellek széles választéka, plusz négykerék-meghajtású változatok
• A földgázüzemű változat csaknem 4000 euróval drágább, mint a benzinüzemű

Szérialeírás

Az 1,60 méteres magassággal a Mercedes első, Sports Tourerként bemutatott B-osztályú modellje, olyan színvonallal rendelkezik, mint a kompakt modellek közül a Ford Focus C-MAX, az Opel Zafira vagy a Renault Scénic. A Golf Plus magassága szintén felfelé „bővül”.

A B-osztály belső térkoncepciója különösen népszerű az idősebb korosztály körében, hiszen nagy mozgásszabadságot kínál: a 4,47 méter hosszon kialakítottak öt teljes értékű ülést és egy 544 literes csomagtért. Ha a vezető melletti első ülést lehajtják (és a hátsó ülést is lehajtják), akár 2245 literre is bővíthető a belső tér - nagyobb, mint például az Opel Zafira vagy a VW Touran, de ez utóbbi modellek előnye, hogy opcionálisan hét ülésesre is kiegészíthetők.

A Mercedes a B-osztályt ugyanazokkal a motorokkal kínálja, mint amelyek az A-osztályú modellekbe vannak beépítve. B150 (95 LE), B170 (116 LE), B200 (136 LE), B200 Turbo (193 LE), valamint B180 CDI és B200 CDI Diesel, 109 LE, illetve 140 LE -vel. A legolcsóbb változat 95 lóerős és 21800 euróért lehet a miénk, a belépő szintű dízelt 25310 euróért értékesítik, de a részecskeszűrőknek további 545 euró az ára.

A B170NGT földgázüzemű modellváltozat 2008-ban került a piacra, amelybe az 54 literes benzintartály mellett egy 16 kg-os földgáztartályt is beépítettek. Az üzemanyagcellás változatát (F-Cell) szintén bemutatták, de nem értékesítették.

2008 júniusában a B-osztály ráncfelvarráson és további modellmódosításon esett át. Az elülső részen a változások érintették a hűtőrácsot, amely három króm keresztlamellát kapott, valamint a motorháztető és a lökhárító is határozottabb lett.  A hátsó részén a lámpák feltűnőbbek lettek, és a csomagtérajtó végre egy praktikus markolatot kapott. Az igen népszerű B150 és B170 modell rendelkezik egy ún. Start-Stopp-Automatikával (Start-Stopp- Automatik), amely a motort a piros lámpánál leállítja. Szintén új a modellben a parkolási asszisztens.

A 2009 és 2011 közötti évekre a B150 és 170 modell B160 és B180 típusokká változott - még mindig 95 LE és 116 LE teljesítményű motorokkal, de a BlueEFFICIENCY- Version csökkentett fogyasztást és károsanyag kibocsátást tudhatott magáénak. A földgázüzemű modellek is új nevet kaptak: B180NGT BlueEFFICIENCY.

A Rastatt üzemében gyártott több mint 700 000 modellnek az egyharmada német piacra került - az első B osztály 2011 júniusában futott ki. Tökéletesen betöltette a szerepét és új vevőket vonzott. Nem mutatott valódi gyengeségeket: kiegyensúlyozott kezelhetőség, kiváló minőségű kivitel és kiváló belső térelosztás jellemzi – és természetesen jelen van a tipikus „Mercedeses” megjelenés.

A második B-generáció 2011-ben debütált az IAA-n

A Daimler a 2011-es frankfurti IAA-n mutatta be a B-osztály második generációját, amely belsőleg a W246 maradt. A gyártás szeptember 27-én kezdődött, piacra dobása pedig 2011. november 19-én következett be.

 Tengelytávja (2699 mm) némiképp rövidebb, mint elődjéé (2778 mm). Ennek ellenére az új modell hosszúsága 4,27 méterről 4,36 méterre nőtt. Szinte azonos szélességgel az új modell magassága 1,60-ról 1,56 méterre csökkent, ugyanúgy, mint az A-osztályban - a most már elhagyott „szendvics-padló” eredményeként.

Az alapforma még az elődjére emlékeztet, de a peremeket hátrafelé haladó bordák tagolják. A hűtőrács felső része már nem épül be a motorháztetőbe, meredekebb és teljesen különálló elemként van kialakítva. A mandulaalakú fényszórók kívánságra LED-es nappali helyzetjelző lámpákkal egészíthetők ki, és az üzemanyagsapka – nem tipikus Mercedeses módon – baloldalra került.
A belső terek jelentősen továbbfejlesztett környezettel ragyognak - többek között öt nagy szellőzőfúvókával és – mint az A-osztály modelljeinél – magasan álló központi kijelzővel, iPad megjelenéssel.
Az első, de csak nagyon diszkrét ráncfelvarrás 2014 novemberében történt. Kismértékben módosították a lökhárítókat és a kívánságra megrendelhető teljes LED-es (Voll-LED) fényszórókat. A LED-es nappali helyzetjelző lámpákat hosszú fénycsíkok formájában integrálják a fényszórókba, az elülső kötény oldalsó bemenetei helyett. Hátul viszont megújult a lökhárító, amelybe beépítették a kipufogócsöveket.

Ha import autó: MatiPro!