Használt és külföldi autó kereső
78 840 autó az adatbázisban
Tekintse meg kínálatunkat, válogasson prémium márkájú, import autóink között!

Mercedes C-osztály (Széria)

Minden modell tesztekkel, műszaki adatokkal, árakkal és költségekkel

A Mercedes C-osztály a középosztály legdrágább kategóriája. De a stuttgarti modell igen meggyőző jó kivitelezésének, példaértékű biztonsági felszereltségének és hatékony üzemmódú motorjainak köszönhetően.

Műszaki adatok

Míg az eredeti 190-es modell, a 1980-as évekből csupán limuzinként (Limousine) volt elérhető, addig a mai C-osztály vásárlói négy karosszériastílus közül választhatnak. A különböző üzemű motorok köre szintén extrém módon gazdagodott. Akár a 129 LE, hátsókerék-meghajtású, kézi (manuális) sebességváltós modell, vagy a 333 LE összkerék-meghajtású, automata kilencsebességű -  számos lehetőség közül választhatunk. Különösen akkor, ha a rendkívül nagy teljesítményű és drága AMG modellekkel, valamint a két hibrid változattal is számolunk.

• Modern és gazdaságos üzemmód
• Sokrétű biztonsági felszereltség
• Rendkívül nagy teljesítményű AMG modellek

Teszt

A stuttgarti modell negyedik generációja nagy elismerést váltott ki a szakmailag elismert tesztvezetők körében. A minőség önmagáért beszél, a felszereltség nem kérdés a Mercedesnél, és az opcionális légrugózásnak köszönhetően a felfüggesztés a C-osztálynál eddig soha nem tapasztalt minőségi szintre jutott. A különböző üzemű motorok többsége, különösen az automata váltós modell, rendkívül gazdaságosnak bizonyul. A C-osztály nagyon sportos tud lenni.

• Kiváló kivitelezés
• Gazdaságos üzemű motorok
• Sportos és kényelmes vezetés

Árak

A C-osztály ára a dél-német prémium konkurensekkel összehasonlítva magabiztosnak tűnik. A negyedik generáció, minimum 32 000 eurós ára a legdrágább középosztálybeli modell a piacon, de mindezért széles körű felszereltséget is kínál. A stuttgarti székhelyű gépjárműgyártó mindenekelőtt a biztonság területén vívott ki hírnevet magának, annak ellenére, hogy a modern segédrendszerek egy része extra költségeket jelent. A C-osztály alacsony értékvesztésének köszönhetően a használt autók piacán is magas árakkal rendelkeznek.

• Magas árszínvonal az új és a használt autók piacán is
• Számos felszereltségi lehetőség
• Drága extrák

Kiemelkedő biztonsági felszerelések és legújabb asszisztens- rendszerek

Szérialeírás

A negyedik generációban a C-osztály egy igen sokoldalú sorozattá érett.  Mivel a limuzin és a kombi (T-modell) mellett megjelent még a kupé és a Cabriolet is. A kiváló, minőségi kidolgozottság és a modern segédrendszerekkel ellátott, kiemelkedő biztonsági felszerelés már az alapkivitel részévé vált. A Mercedes C-osztály emellett négykerék-meghajtású, kilenc- sebességes automata sebességváltós modellt, valamint két hibrid változatot is kínál. Az árlista körülbelül 32 000 eurónál kezdődik a C 160 alapmodellnél. Azok az ügyfelek is megtalálhatják számításaikat, akik lényegesen többet is hajlandók fizetni egy modellért, az AMG verzió esetében az 510 lóerős C 63 S modellért 85 000 eurót kell fizetni.

Az elpusztíthatatlan klasszikus: a Mercedes 190

Ki nem ismerné a jó öreg 190-es Mercedest az 1980-as évekből? A kompakt limuzin Mercedes volt a „népautó”, gyakorlatilag mindenkinek megfelelt - kisebb, de olcsóbb, mint a korábban kínált Mercedes modellek. A Baby Benz (sorozat: W201) hivatalosan nem tartozik a C-osztály „ősei közé”, ám úttörője volt a stuttgarti márka középosztálybeli sikereinek.  Az a tény, hogy sokan még ma is a 190-es modellt használják mindennapi autóként, megmutatja a modell létjogosultságát - és nagyszerű értékesítési sikerét. Majdnem kétmillió modellt gyártottak. Nyilvánvaló, hogy ennek az autónak méltó utódot kellett találni.

1993-ban érkezett a 202-es sorozat, és először kapta a C-osztály nevet. Az elődnél modernebb, gyorsabb és sokoldalúbb C-osztálynak még szélesebb vevőcsoport számára is vonzónak kellett lennie. A hátsó ülés immár a felnőttek számára is kényelmes lett. Ezen túl a motorválaszték is rendkívül gazdag volt - létezett akár 150 lóerős turbódízel és nagy nyomatékú V6 benzinmotoros verzió is –, a modell gyártása során az AMG modelleket még kibővítették kompresszor-változatokkal és V8 modellekkel, amelyek akár 347 lóerővel is képesek voltak dübörögni. 1996-ban megjelent a kombi változat, amelyet a Mercedesnél hagyományosan T-modellnek neveztek. 2001-re a Mercedes majdnem 1,9 millió járművet értékesített a W202-ből.

Egyértelműen lekerekedett az új évszázadban

Amikor 2000-ben bevezették az új C-osztályt (W203), sokan felfigyeltek rá. Az egykori szögletes karosszériából a modern időket idéző lekerekedett limuzin lett, futurisztikus fényszóró-designnal és számos elektromos extrával. Ezenkívül a sorozat kapott egy szokatlan formájú, kompakt Sport kupét (Sportcoupé) egy nagy csillaggal a hűtőben és nem a motorháztetőn. A következő években a Mercedes olyan extrákat kínált, amelyek korábban csak a magasabb osztályokban voltak elérhetők. Bi-xenon fényszórók irányjelzőkkel, hathengeres turbódízel motorok és opcióként az összkerék-meghajtás is hamarosan elérhető lett. Még akkor is, ha sok vásárló hiányolta az elődök minőségét - a széles választék és a modern szemlélet tette a W203 sorozatot az egyik legsikeresebbé. 2006-ban már a kétmilliomodik 203-as gurult le a brémai gyártósorról. És a Mercedes a soron következő utóddal még jobb minőséget ígért az ügyfeleknek.

A modell 2007-es bevezetése előtt 24 millió tesztkilométer állt a tesztelők rendelkezésére a kiértékeléshez, ami a korábbi gyakorlathoz képest szokatlanul magas adat. A Mercedes a W204-es sorozattal szerette volna hosszú távra visszanyerni az ügyfelei bizalmát. A 204-es sorozatot 2015-ig gyártották, és ez a modell képviselte a C-osztály harmadik generációját. A benzinmotoros választék a kompresszoros 156 lóerős C180-as modelltől az 507 lóerős C63 AMG modellig terjedt. A dízelmotor sorozat a 120 lóerős C180 CDI-vel kezdődött és a legerősebb, 265 lóerős, hathengeres C350 CDI-be beépített dízelmotorral ért véget.

A kupé (Coupé) megújult karosszériát kapott, és már nem végződött rövidített farrésszel, hanem elegáns hátsó részt alakítottak ki a tervezők.  A szemtelenül drága C63 AMG Coupé Black Series csúcsmodell 517 lóerő teljesítményre képes, és limitált darabszámú (600 db) modellt gyártottak belőle.

Új lépték a modern biztonsági berendezésekben

A 2014 óta forgalomba hozott C-osztály negyedik generációja a legmodernebb asszisztensekkel ellátott, kiemelkedő biztonsági felszerelésekkel rendelkező modell, ismét különleges tulajdonsággal bír a kínálatban: ez a Cabriolet. A nyitott változat négy teljes értékű üléssel rendelkezik, és széles motorválasztékkal, sőt akár négykerék-hajtással is felszerelhető.

Akárcsak a Coupé és a T-modell esetében, a benzinmotoros változatok a 156 lóerős C180-tól (limuzin: C160, 129 lóerő) az 510 lóerős AMG C63 S-ig terjednek. A dízelmotor változatok 116 lóerőnél (C180d) kezdődnek és a 204 lóerős 250d-vel és a C300h dízel-hibrid motorral végződnek. A Mercedes a W204 sorozatban először is két hibrid változatot kínál. A C350e különösen lenyűgöző, rendkívül erőteljes megjelenésű, amely tisztán elektromos üzemre is képes, benzinfogyasztása a próbapadon pedig 2,1 liter/100 km.

 

 

 

Ha import autó: MatiPro!