Használt és külföldi autó kereső
44 944 autó az adatbázisban
Tekintse meg kínálatunkat, válogasson prémium márkájú, import autóink között!

Mercedes CLA / CLA Shooting Brake (Széria)

Minden modell tesztekkel, műszaki adatokkal, árakkal és költségekkel

 

A Mercedes CLA modellt tekinthetjük a CLS kistestvérének. A Daimler kompakt autóplatformján alapszik, amelyet az A- és B-osztály, valamint a GLA esetében is alkalmaztak. A Daimler első Concept Style Coupé tanulmánya során 2013. április 13-án C117 néven egész Európában elindította a négyajtós CLA Coupé-t. A CLA 180 BlueEfficiency Edition változat 0.22-es Cd-értékével új áramvonalassági világrekordot állít fel az autógyártásban. A keret nélküli oldalablakok ebben az autóosztályban teljesen egyediek. 2015. március végén a Mercedes elindította az „X117” -et, a CLA Shooting Brake nevű, kombi-szerű változatot. 2016 nyarán a sorozat átesett az első enyhébb „ráncfelvarráson”.  Mindkét CLA változatot a magyarországi Kecskeméten gyártják. 

Műszaki adatok

2017 tavaszától a CLA modellcsalád öt benzin- (AMG hattal) és három dízelmotorból áll. A CLA 180 és CLA 200 benzinmotorokban 122 LE és 156 LE teljesítmény hajtja csak az elsőtengelyeket, a CLA 220 modellben pedig mindkét tengely 184 lóerős. A CLS 250 és a 250 Sport modellek összkerékmeghajtással és anélkül is elérhetők, a három dízelüzemű közül csak a kettő erősebb verzió érhető el 4x4-es változatban.  A 180d a négykerék-meghajtás helyett a 3,7 liter (CO2: 98 g / km) üzemanyagfogyasztásával hívja fel magára a figyelmet. Az alapfelszerelés és a speciális Sport modell mellett létezik két Exterieur-csomag is (AMG Line és Urban), amelyek többek között a 16 vagy 17 hüvelykes felnik helyett 18-as felnikkel csábítanak. A sebességváltók esetében az alternatívát a hatsebességű kézi tengelykapcsoló vagy a hétsebességes kettős tengelykapcsoló jelenti - ez utóbbi minden 4Matic négykerekmeghajtású modellnél és a CLA 220d modellnél gyárilag elérhető.

• Széles választék benzin- és dízelüzemű modellek (109 LE és 381 LE között)
• Négykerékmeghajtású kivitel gyárilag, hétsebességű kettős tengelykapcsolóval
• 180d (98 g / km) CO2-vel, AMG 45 4,2 másodperc alatt gyorsul 100 km / h-ra

Tesztek

A CLA megtalálta a piaci rést, egyszerre testesíti meg a négyajtós Coupé-Limousine-t vagy a kombi-szerű Shooting Brake modellt, amely ugyanúgy magán hordozza az avantgárd designt, mint a Mercedes A-osztályához tartozó fiatalosabb imázst. Arról a tényről sem szabad megfelejtkezni, hogy ez a koncepció nagy kompromisszumokhoz vezet a praktikusság, az áttekinthetőség és a mindennapi használatra való általános alkalmasság szempontjából. De, aki kedveli a kiváló és stabil felfüggesztést, az intuitív vezetést, a prémium kialakítású belső teret és az exkluzív megjelenést, annak a CLA a megfelelő választás.

Már az alap benzinmotoros, valamint a közepes erősségű dízel modell is „sokat tud”, de 2100 euróért további extrák is szolgálhatják a kényelmünket: úgy, mint a kettős tengelykapcsoló és néhány egyéb extra.

 

• kiváló minőségű alapanyagok és összetéveszthetetlen megjelenés (design)
• elől elegendő hely és nagy méretű csomagtartó
• keskeny hátsó rész és masszív alváz

Árak

A legkedvezőbb CLA 180 modell 29 700 euróért lehet a miénk – így mintegy 3800 euróval drágább, mint a hasonló A-osztályú verzió. A legolcsóbb dízelmotoros modell ára 32 000 euróról indul. A Shooting Brake felára 600 eurót tesz ki. A négykerék-meghajtásért pedig további extra 4300 eurót számolnak fel. A CLA minden bizonnyal nem olcsó alternatívája a kétajtós C-osztályú Coupé (35 600 eurótól), mert még a kevésbé motorizált változatok esetén is néhány hasznos extra feltornázhatja az árát 40 000 euróra. 

Nagyon sok pluszköltség merül fel olyan, szinte nélkülözhetetlen extrákért, mint például a visszapillantótükör-kamera funkció, az ülésfűtés, a hátsó oldalsó légzsákok, navigációs rendszer, a kétzónás automatikus klímaberendezés, sávtartó asszisztencia, és a sávváltó figyelmeztetőrendszer, Pre-Safe-System, indítókulcs nélküli indítórendszer, parkolási asszisztens vagy akár a vezetőülés elektromos beállítása.

•  Magas ár egy sok kényelmi extrával rendelkező autóért, de szerény alapfeszereltség
• Az alapfelszerelés meglehetősen szerény, kicsinyes felárpolitika, csak kétév garancia
• A Shooting Brake-verzió felára 600 euró, a négykerékhajtású modell felára 4300 euró

 

Szérialeírás

Mint az A-osztály második generációja, az ugyanazon az elsőkerék-meghajtáson alapuló Mercedes CLA szintén feltűnést kelt az utakon.  Gordon Wagener, a formatervezés vezetője „stíluslázadónak” jellemzi a Edel-Coupé-t: karakteres, stílusos, áramvonalas, szobrászati felületű” A karosszéria kialakítása úgy hat, mintha az autó „ugrásra készen állna”.

 A meredek ívű, masszív, de ugyanakkor számos vonal által kissé „nyugtalannak” tűnő dinamikus frontrészhez egy hal farkuszonyára emlékeztető izmos, robosztus farrész  kapcsolódik. Mindkettőt mély vonalvezetésű szárny kötik össze, hátul két összetartó, összefutó bordával. 

 „A CLS kistestvére, a maga 0,22 Cd-értékével a világ legáramvonalasabb szériamodellje”

Egy igazi designer darab 

Egy igazi design-alkotás farkuszonyra emlékeztető farrésszel

A kombi-szerű Shooting Brake-nek ugyanakkora a tengelytávja és a tengelyhossza mint a Coupé-nak. A változások a B-oszloptól indulnak, és a 470 literről a 495 literig kibővített csomagtartóig tartanak. A csomagtartó egyébként a hátsó ülés lehajtása után akár 1.354 literesre is bővíthető. Ezzel szemben a légellenállási együttható (Cd-érték) ezeknél a modelleknél 0,22-ről 0,26-ra csökkent.

A 4,63 méteres hosszával Mercedes CLA négy centiméterrel rövidebb, mint a C-osztályú modellek, ez azonban nem tükrözi a belső teret. A hátsó rész különösen szűk kialakítású. A kupé-szerű kialakításnak köszönhetően a fejtér eléggé korlátozott, így az 1,70 méter feletti személyek feje súrolhatja a tetőt.  A kisméretű oldalsó ablakok tovább erősítik a szűk térérzetet. A műszerek, a kiszolgáló egységek, valamint a központi Info-Display (információs kijelző egység) megjelenése szempontjából a belső terek erősen hasonlítanak az A- és B- osztály megjelenésére. A „platform-rokonság” más tekintetben is egyértelmű: például a középső konzol szignifikánsan keskenyebb, mint a C-osztályú modelleknél. A hangsúly a három nagy klímafúvókán van a műszerfal középső részén.

A Daimler a piaci bevezetéskor elsőkerék-, és négykerék-meghajtású változatokat kínált, valamint öt injekoros négyhengeres motort, amelyek mindegyike turbófeltöltéssel rendelkezik. Egy 1,6 literes, direkt befecskendezésű 122 LE benzinmotor jelzi a belépést a CLA-sorozatba. A továbbiakban a CLA 200 156 LE-re fejlesztett motorját építették be ebbe a modellbe. A CLA 250 két literes 211 LE turbómotorja csúcsteljesítménynek számít a benzinmotorok ezen kategóriájában.

A dízel-fejlesztés kezdetben a CLA 220 CDI-re korlátozódott - egy 2,1 literes 170 LE dízelmotorra. De már 2013 novemberében megjelent a beszállószintű CLA 180 CDI (ma CLA 180d) egy 109 lóerős motorral. 2014 szeptemberétől a CLA 200 CDI hengerűrtartalma 2.1 liter helyett 1,8 liter lett, és (mint a CLA 220 CDI-t 170 LE-vel és 2014 végétől 177 LE-vel) szintén összkerék-meghajtású modellként kínálták. 

Az AMG CLA 45 verziója 2013 júniusában indult 360 lóerővel és 450 Newton-méter teljesítménnyel, jó két évvel később a Daimler megalkotta a 21 LE-vel erősebb modelljét, amely 381 LE lenyűgöző teljesítményre képes. 

A 218 lóerős CLA 250 Sport modell 2014 februárja óta új a sorozatban, és 2016 nyarától a 184 lóerős CLA 220 benzinmotoros változat szériaként 4MATIC motorral gazdagítja a sorozatot.

Ráncfelvarrás 2016: új gyémántrácsozás és optimális Voll-LED-fényrendszer

2016 júliusában a Daimler a CLA Coupé és a Shooting Brake modellnél végrehajtott egy - szinte csak a hozzáértőknek feltűnő – „ráncfelvarrást”, korrekciót. 

Azóta minden modell frontrészén megtalálható a fekete gyémánt hűtőrács és a kissé átalakított, módosított lökhárító. Hátul a kipufogócsöveket integrálták a lökhárítóba. A CLA 45 és minden AMG Line modell átvette a nagyobb AMG modellekből már jól ismert frontrész ún. A-Wing-Design-kialakítását.

Az összes CLA gyárilag aktív fék-asszisztenssel, valamint Dynamic Select vezetési programmal rendelkezik. Opcionálisan a teljes LED-es fényszórók is elérhetők. A csomagtérajtó kérésre mozdulatvezérelt módon nyílik, és a AMG Line-hoz vonóhorog is rendelhető. 

 Az AMG CLA 45 modellek alapkivitelben LED-es fényszórókkal vannak ellátva, ezüstkróm hűtőrácsokkal, hátsó spoilerral (Coupé), újratervezett frontrésszel, valamint a hátulján egy módosított diffúzor-beépítéssel.

A különleges felszereltségű sportos CLA típusokhoz AMG aerodinamikai csomagot kínálnak, ezen felül tartalmaz egy első lökhárító alatti spoilert (front splitter), valamint a hátsó részen, oldalt egy fekete csomagtartó élt (slim spoiler) és szellőztetőt is. 

Ha import autó: MatiPro!