Használt és külföldi autó kereső
3 106 autó az adatbázisban
Tekintse meg kínálatunkat, válogasson prémium márkájú, import autóink között!

Mercedes A-osztály (Széria)

Minden modell tesztekkel, műszaki adatokkal, árakkal és költségekkel

A Mercedes A-osztály 1997-ben indult, a stuttgarti autógyártó belépő osztályának „Best-Ager”-modellje, amely 381 LE teljesítménnyel szárnyalt az utakon. Az ehhez a modellhez újonnan kifejlesztett dupla padlózat lehetővé tette a magas szintű közlekedésbiztonságot (Crash-Sicherheit). Az ebben az osztályban bevezetett modell húsz innovatív újítása kétségkívül úttörőnek számított. Az A-osztály harmadik generációjában a Mercedes 2012-ben úgy döntött, hogy szakít a Baby-Benz imázsával, és fiatalabb célcsoportot céloz meg. A kísérlet sikeresnek bizonyult. Az A-osztály egykori vásárlói a később bevezetett B-osztályú termékcsaládban is felfedezhették a kisteherautó-szerű magasított ülésüket.

Műszaki adatok

A 2015-ös ráncfelvarrás (Facelift) következtében a teljesítmény spektruma a 90 lóerős motortól a 160 d alapdízelen át (a korábbi rövidítés CDI-t elhagyva) egészen a 381 lóerős 45 AMG-ig terjedt. Összesen hat benzin- és öt dízelüzemű modell érhető el a piacon. Az AMG mellett további öt típusú négykerék-meghajtású 4MATIC modell is létezik. A leggyengébb benzinmotoros modell (A 160) 102 LE teljesítményű, az A 250 Sport modell teljesítménye 218 LE, a legerősebb dízelmotor (A 220 d) teljesítménye pedig 177 LE. LED-fényszórók helyettesítik a korábban megszokott xenon-lámpákat, és a Daimler első alkalommal kínál adaptív lengéscsillapítóval rendelkező alvázat az A-osztályhoz.

• Széles választék a 90 LE és 381 LE benzin- és dízelüzemű motorok között
• Gyári négykerék-meghajtású változatok hétsebességű, dupla tengelykapcsolóval
• 180 d 89 g / km CO2-vel; 45 AMG 4,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km / h-ra

Tesztek

Az A 180 (122 LE) motorral a benzinmotorok szerelmesei jól járnak: azoknak, akik sokat vezetnek, az A 200 d (136 LE) modell különösen hasznos. Mivel a szokásos széria-felfüggesztés meglehetősen stabil, így a sportosan vezetőknek sincs szükségük külön sportfelfüggesztésre. A mintegy 2000 eurós dupla sebességváltó az alapfelszereltség része minden összkerék-meghajtású és a 220 d modellben – a többi modellnél pedig a kényelemnövekedést garantálja. Elől tágas, világos és kényelmes, hátul viszont kissé szűk és sötétebb érzetet kelt. A panoráma-kilátás korlátozott, a 341-1157 literes csomagtartó nyílása keskeny, a rakodófülke beltere magas. Az A-osztály sportos külsejének kialakítása azt eredményezi, hogy egy átlagos A-osztályú motor is rendkívül dinamikusan, sportosan hajtja a modellt.

• Könnyű kezelhetőség, kényelmes ülések és erős fékek
• Kiváló minőségű alapanyagok és visszafogott, profi kivitelezés
• Szűkös belső terek, kényelmetlen, szűkös hátsó rész és kedvezőtlen panoráma-kilátás.

Árak

A Mercedes-Benz az A-osztály alapverziója mellett a következő típusokat kínálja: Style, Urban és AMG Line. Ez utóbbi a következő extra felszereltséget tartalmazza 2800 euróért: „Direktlenkung”, 18 hüvelykes felni, részleges bőrülések és sportfelfüggesztés, sportos kinézet. További extrák az úgynevezett gyémántrácsos verziók, különösen az AMG Line króm „szegecsekkel” és krómbetétes ezüst lamellákkal. Gyárilag az összes A-osztályú modell hét légzsákkal, ütközés-figyelmeztető rendszerrel, fényérzékelővel, fáradtság-figyelmeztető rendszerrel, osztott hátsó üléssel és Start-Stopp-System (start-stop rendszerrel) felszerelt. A legolcsóbb benzinüzemű modellt 24 680 euróért kínálják, a legolcsóbb dízelüzeműt pedig 27 420 euróért. A 4MATIC modellek választéka 184 LE (benzinüzemű) teljesítménnyel indul, amely 33 430 euróért lehet a miénk, de elérhető a 136 LE modell is 34 000 euróért (A 200 d).

• Magas árpozícionálás, például összehasonlítva a VW Golf-val vagy az Alfa Giuliettával
• Összkerék-felárak 4300 euró, valamint - a 220 d modell esetében - 2200 euró
• A számos Design csomagnak köszönhetően magas szintű testreszabási lehetőségek

Szérialeírás

Az első A-osztályú modell világpremierje (Genfi Autószalon, 1997 március) után nem sokkal egy hatalmas technológiai csapás történt. Az ún. borulási-teszten (jávorszarvas-teszt) egy svéd szakújság egyik munkatársa felborította az elsőkerék-hajtású W168 modellt. A Mercedes-Benz először megpróbálta elbagatellizálni az esetet, de végül válságkommunikációs spirálba került. Ezt követően a futóművet áttervezték, valamint minden A-osztályú modell alapfelszereltsége lett a menetstabilizáló ESP.

Az A-osztály immár a harmadik generációja a Mercedesnek a piacon, amit teljesen átalakítottak. A kisteherautó-szerű modellből egy dinamikus, kupészerű modell lett, amelynek legerősebb változata egy 381 lóerős AMG-modell. Aki ma a régi A-osztály előnyeit keresi, az a B-osztályban találja meg azt.

Az első A-osztályú előfutára az 1993-as IAA-n

A Daimler mutatta be az első jövőbeli A-osztályt az 1993-as IAA -on: A szériaközeli Vision A 93 számos későbbi szériamodell tulajdonságát birtokolta: elsőkerék-meghajtás, magas felépítésű One-Box-karosszéria (egydobozos), tágas, változtatható, átalakítható belső tér és dupla "szendvicsszerkezet”. A dupla padló egyik különleges előnye lett a szériamodellnek. Összességében az A-osztály 20 soha nem látott újítást végzett ebben a járműosztályban.

Az átlósan felszerelt négyhengeres motor mellett a padlólap és az utastér közötti üreg kiemelkedett. Frontális ütközés esetén a motor lecsúszhat az utastér alá, így enyhítve ezzel a baleset utasokra gyakorolt következményeit. A Daimler szabadalmaztatta ezt a kifinomult biztonságtechnikai koncepciót.

Továbbá a dupla padlólemez kiváló helyet biztosított az akkumulátornak vagy a víztartálynak. Ennek következtében az A-osztály rendkívül előnyösen módosítható volt belülről. Az innovatív hátsó ülésrendszer és az opcionálisan kivehető utasülés 72 különböző ülésváltozatot tett lehetővé. Az autót ötről négyre, háromra, kettőre vagy akár együlésesre is lehet módosítani. A hosszirányban eltolható hátsó ülések helyzetétől függően a csomagtér térfogata 390 és 1340 liter között változott; az utasülést eltávolítva akár még 1.740 liter is lehetett.

A 2001-es modellváltás többek között a 170 mm-rel kibővített V 168-as verziót hozta. Az S-osztályban először használt „ablak-légzsákok” (Windowbags) kérésre az A-osztályba is beszerezhetők voltak.

Az alternatív üzemmódú modellek csak lassan fejlődnek

2004 májusáig a 168-as sorozatból majdnem 1,1 millió (882 661 normál modell és 204 212 hosszú tengelytávú modell) autót gyártottak a kifejezetten az új Baby-Benz számára épített ausztriai Rastatt üzemében. Az új koncepció kockázata és a modellcsalád lefelé történő kibővítése megtérült a Mercedes számára. Csak a megcélzott célcsoportot, a fiatalabb ügyfeleket nem sikerült elérni. Az arra tett kísérletek, hogy az A-osztályt alternatív üzemű motorokkal lássák el, nem értek el átütő sikert: az 1997-ben bemutatott úgynevezett „zebra-akkumulátoros” modell nem került sorozatgyártásra.

Az 1997 és 2001 között bevezetett különféle metanol- vagy hidrogén-üzemű / üzemanyagcellás NECAR modellek (új elektromos autó) 2002-ben az A-osztályú NECAR F-Cell modellekhez vezettek.
A négyüléses autók két kilogramm hidrogént tároltak egy 350 bar nyomású tartályban, amely legfeljebb 150 km távolság megtételére volt elegendő.

Az első kis számban gyártott Fuel-Cell-Modell (üzemanyagcellás modell) a jelenlegi F-Cell-Generation (F-cellás generáció) a B-osztályon alapuló előfutárának tekinthető.


 

2004 tavasza: Elindul a második A-osztályú generáció

Az A-osztály második generációja 2004-ben lágyabb vonalakkal érkezett a piacra, de általánosságban a formatervezés csak mérsékelten lett továbbfejlesztve. Mint korábban a kisteherautó típusra jellemző megjelenéssel, dupla padlóval, magasított üléspozícióval, de ezúttal négy ajtóval (W169) vagy két ajtós változatban (C169).

Ezenkívül az autónak 3,57 méterről 3,83 méterre növelték meg a hosszát, a tengelytáv pedig 2,42 méterről 2,57 méterre nőtt. Ez a következő modelleket érintette: A 150, A 170, A 200, A 160 CDI, A 180 CDI és A 200 CDI. A modellfrissítéshez 2005 júniusában csatlakozott az A200 turbó is, majd 2008 tavaszán jött egy kisebb design-váltás („ráncfelvarrás”). 2010-ben a háromajtós kupét (Coupé) és az A200 turbo modellt kivették a programból. Az utolsó W169 modell április 19-én gördült le a futószalagról. Összességében a második osztályból pontosan 1 057 862 autót gyártottak, ez az osztály is szinte ugyanazt az eredményt érte el, mint az elődje. A korábbi „jávorszarvas-teszt” áldozata így végül egyfajta sikertörténetté vált.

2012 - Paradigmaváltás a harmadik generációban

A Daimler 2012-ben paradigmaváltáson ment keresztül a harmadik A-osztály (W176) megjelenésével. A kisteherautó-szerű, valamint a „Best Agern“ modellek szerepe szép lassan átkerült a B- osztályra: ez utóbbi alternatív üzemű megoldásokat is kínált, például földgázüzemű és elektromos változatot. A 4.30 méterre megnyújtott új A-osztály a 4MATIC modellek mellett a 381 lóerős 45 AMG modellt is kínálta. Ugyanakkor ugyanazon a moduláris elsőkerék-meghajtású architektúrán (MFA) egy kis modellcsalád született (CLA, a CLA Shooting Brake és GLA). Az új A-osztály 0,26 cw-értékével a legjobb új aerodinamikai teljesítménnyel rendelkezik.
Összefoglalás: Az új A-osztály designja (megjelenése), üléspozíciói és alvázszerkezete jóval dinamikusabbá vált.
A belső tér megváltoztatása azonban ezt a modellt kissé hátrányosan érintette. A nem túl tágas belső tér és az áttekinthetetlenség róható fel kritikájának.


 

Ha import autó: MatiPro!