Használt és külföldi autó kereső
2 955 autó az adatbázisban
Tekintse meg kínálatunkat, válogasson prémium márkájú, import autóink között!

Mercedes E-osztály (Széria)

Minden modell tesztekkel, műszaki adatokkal, árakkal és költségekkel

A Mercedes E-osztály sosem volt olcsónak mondható. Ennek ellenére a stuttgarti prémium felsőosztályú Mercedes megéri az árát, hiszen kiváló kivitelezés, modern felszereltség és magas szintű kényelem jellemzi.

Műszaki adatok

Míg az E-osztály és elődjei hagyományosan elsősorban csupán limuzinként és kombiként voltak elérhetőek, addig a W 212 gyári sorozat óta már elérhető kabrióként és kupéként is. A négy karosszériaváltozat minden elképzelhető üzemmóddal kialakítható - a 150 lóerős gazdaságos dízelmotortól a 612 lóerős Sportmodell AMG E 63 S-ig.

• Sokrétű üzemmód
• Hatékony motorok és sebességváltók
• Erőteljes turbó benzinmotorok

Teszt

Számos összehasonlító tesztben az E-osztály kiváló minősítést kapott a kényelemért, a tágas belső terekért és mindenekelőtt a széles körű biztonsági felszerelésért. Ez a modell végképp búcsút intett elődjei „komótos” jellegének. A Mercedes E-osztály kétségtelenül a stuttgarti felsőosztály legdrágább modellje.

Árak

A Mercedes soha nem volt olcsó - főleg nem a felső középosztályú kategória. A presztízs, a biztonság és a kimagasló színvonal azonban igazolja a stuttgarti prémium márka magas árfekvését. A jelenlegi E-osztály 43 000 euróról indul. A motortól és a felszereltségtől függően ez az ár azonban akár a duplájára is emelkedhet.

• Magas árszínvonal
• Igényes extrák
• Gazdag felszereltségi opció

Az E-osztály prémium kényelmet, nagy belső teret, és elegáns megjelenést biztosít.

Szérialeírás

A Mercedes E-osztály mindig is a felső középosztály egyik legdrágább modellje volt. De ez a modell mindig is több extrával és opcióval rendelkezett, mint a müncheni vagy az ingolstadti versenytársa. Az E-osztály jelenleg a piacon az egyik legmodernebb és legbiztonságosabb modell.

Az E-osztály története messzebb időkre nyúlik vissza, mint ahogy azt a neve sugallja. A Mercedes az 1990-es évek elején módosította kategóriabesorolását betűjelzésű osztályokra. A felső középosztály addig sikeres W124 jelzésű sorozata hivatalosan megkapta az E-osztályú besorolást. De gondoljunk a nem kevésbé legendás elődjeire: W123, Dash-Eight (W114), a kis Heckflosse (W110), magyarul fecskefarkú Mercedes, vagy az úgynevezett Ponton modell. A korábbi modellek egészen a háború utáni korai évekre nyúlnak vissza. A Mercedes már a második világháború előtt is gyártott limuzinokat a felső középosztály számára.

Magától értetődő, hogy az E-osztály a stuttgartiak egyik legfontosabb és legígéretesebb modellje. A W124-es modellből mintegy 2,6 milliót értékesítettek, és ugyanolyan érdeklődés övezte az üzletemberek, mint a magasabb életszínvonalat élvező családok körében. Fontos megemlíteni, hogy a turbódízel üzemmód is belépett a limuzinok világába.

A W210 gyári sorozat nem csak az optikai hagyományokkal szakít

Utódja - a dupla fényszórós Mercedes - folytatta ezt a tendenciát. Az 1990-es évek közepén az E-osztályok nagy részét dízelként értékesítették, és nem csupán a taxis társaságok számára. A modellek a 88 lóerős E 200 dízelüzeműtől a 197 lóerős E 320 CDI-ig terjedtek. A benzinmotoros modelleknél az E 320 (220 lóerős) vagy az E 36 AMG (280 lóerős) már jelentősen meghaladta a 200 lóerős teljesítményt. A T-Modell kombi változata is egyre népszerűbbé vált. A W210 sorozat mind a mai napig nagy népszerűségnek örvend, annak ellenére, hogy elvesztette az elődjeire jellemző stabil minőséget. Erre utalnak a gyakori rozsdásodási és elektronikai problémák, amelyekre a W211 modell tulajdonosai gyakran panaszkodnak.

Amikor 2002-ben bemutatták a modellt, sokan elismerően nyilatkoztak róla, dicsérték a dizájnját, a magas szintű kényelmet és a magas biztonsági felszereltséget. A modellciklus során először valósult meg a légrugózás, a távolság-radar és a beszédvezérlésű Linguatronic rendszer. A modell motorjai lényegesen többet tudtak, mint elődjeik. Egy nyolchengeres volt a dízelmotor-sorozat „zászlóshajója” (420 CDI; 314 lóerő). A benzinmotoros modellek között az AMG E55, 476 lóerős V8-kompresszoros volt a topmodell. A W211 sorozat mind a mai napig az E-osztály legsebezhetőbb modellje. A túl sok elektronika és a rossz lemezminőség rontja a hosszú távú tartósságot.

A 2009-es W212 kompenzálta elődjeinek gyengeségeit

Ismét megjelent a szögletes vonalvezetés. A hagyományos rajongói bázis 2009-ben nagy lelkesedéssel fogadta, amikor megérkezett az új E-osztály a szögletes dupla fényszóróval. A stuttgarti márka kívül-belül szép, szögletes vonalvezetésű lett, amivel határozottan megkülönböztette magát a közeli riválisoktól, a BMW Fifth-től és az Audi A6-tól. A gazdag standard alapfelszereltséggel, gazdaságos motorokkal és rengeteg kényelemmel rendelkező Mercedes fokozatosan visszanyerte a rajongók szívét. Ráadásul a cég egy kabrióval, egy kupéval és egy nagy teljesítményű csúcsmodellel (585 lóerős E 63 S) is kényeztette a lelkes rajongókat.

A világ legmodernebb és legbiztonságosabb autója: az új E-osztály W213

Az utódnak 2016-ban ismét nagy figyelmet kellett szentelni. Nem annyira a formatervezés miatt - ami nem volt meglepő a C- és S-osztály megújítása után -, hanem sokkal inkább más képességei alapján. A részben autonóm-vezetés funkciójával a stuttgarti székhelyű vállalat megmutatta, hogy a modern biztonsági technológia mennyire fejlett. Ez volt az első alkalom, hogy az S-osztály felső középosztálya modern technológiákat alkalmazott. A hatékony radar- és kameraérzékelőkkel ellátott E-osztály W213 a legmodernebb és legbiztonságosabb autó a piacon. Az kombi autót kedvelőknek a lekerekített formák miatt egy kissé szerényebb méretű csomagtartóval kell beérniük.

Kárpótlásképpen az új E-osztály tartozéka a kilenc fokozatú automatikus sebességváltó, ezen felül pedig a hatékony dízel- és benzinmotorok széles skálája áll a vásárlók rendelkezésére. Ráadásul már egy rendkívül erős hibrid modell, egy Offroad-verzió és több nagy teljesítményű AMG-verzió is elérhető.

Ha import autó: MatiPro!