Használt és külföldi autó kereső
2 955 autó az adatbázisban
Tekintse meg kínálatunkat, válogasson prémium márkájú, import autóink között!

VW Golf (Széria)

Minden modell teszttel, műszaki adatokkal árakkal és költségekkel

Nem véletlen, hogy a Volkswagen Golf néven futó modelljei egy teljes járműcsaládot foglalnak magukban. Több mint 40 éve örvend a népszerűségnek a Golf, hiszen a VW Golf az „osztály nélküli autó”, amely bármilyen célra ideális. Tökéletes, sokoldalú, de természetesen nem mindig olcsó.

Műszaki adatok

Az autómárkák között alig van olyan modell, amely szélesebb és változatosabb üzemű motorokkal rendelkezni, mint a Golf. Míg a 70-es évek első generációjának teljesítménye 50-112 LE-re volt képes, addig a Golf 7 motorjai 86-360 LE-vel büszkélkedhetnek.

Emellett a Volkswagen legkeresettebb (Topseller) modelljei között hibrid és tisztán elektromos változatot is találunk. Vezetési teljesítmény szempontjából a Golf mindent lefed: a gazdaságos és kényelmes családi autótól a sportmodellekig.

• Széles körű, változatos üzemű motorok
• Motortól függően az átlagostól a sportos csúcsteljesítményig
• Rendkívül gazdaságos dízelmotorok

Műszaki teszt

Számos teszten a VW Golf nagyon jól teljesített, ami főleg a következőknek köszönhető: változatos, „osztály nélküli” modellek, gazdaságos teljesítmény, kényelmes, praktikus alváz vagy éppen sportos teljesítmény. A tágas belső tereket és annak változatos belső kialakítását, valamint a számos hasznos kényelmi szempontot gyakran dicsérik. A csomagtér térfogata is átlagon felülinek mondható, és az állítható ülések garantálják a minden testméretnek megfelelő kényelmes ülőhelyet.

• Rendkívül sokoldalú
• Változatos, „osztály nélküli” modellek
• Erős és gazdaságos motorok

Árak

A VW Golf árjegyzéke jóval 20 000 euró alatti árszínvonalról indul – természetesen ezért az árkategóriáért csak a gyengébb teljesítményű, benzin üzemű modelleket lehet elérni. Ha nagy teljesítményű motorokra, jó felszerelésre vagy akár dízelre vágyunk, akkor gyorsan felszökhet a fenti értékhatár. Ez igaz a Variant (kombi), a Sport-modellek (GTI vagy akár a Golf R) esetében is. A GTE hibrid modell és az Elektro-Variante E-Golf (elektromos E-Golf) több mint 35 000 euróba kerül.

• Kedvező belépési ár
• Számos, sokoldalú felszereltségi lehetőség
• Költséges extrák

A Golf sikerreceptje: „osztálynélküliség”, időtlenség, praktikusság

Szérialeírás

A VW Golf új és használt autóként is messze a legkeresettebb, legnagyobb számban értékesített autó Németországban - már több mint 40 éve. A világszerte jóval több mint 30 millió (hét generációban) eladott autóval a VW a történelem egyik legsikeresebb autómodellje. És ez bizony nem véletlen. Ez a siker számos okra vezethető vissza. Viszonylag pragmatikus design (kialakítás), ugyanakkor rengeteg és sokféle értékkel rendelkezik: sokakat meggyőz a magas változtathatósági faktor, a kompakt autók megjelenése óta extrém sokoldalúság jellemzi, és az is nagy erénye, hogy gyakorlatilag ún. „osztály nélküli” modell, tehát különböző típusai szinte minden igényt kielégítenek, lefednek. Átlagon felüli belső terei, tágassága arra predesztinálja, hogy teljes értékű, kedvelt családi autó lehessen.

A wolfsburgi autómárka első generációja 1974-ben került piacra: elsőkerék-meghajtással, valamint széles motor- és karosszéria-változattal. A három- és ötajtós modelleken kívül volt még Golf Caddy (Pick-up), egy 112 lóerős sportos GTI vagy a VW Golf Cabrio, amelyet egyébként 1993-ig szinte változatlanul gyártottak. Az elsőgenerációs Golf- modelleket mostanság „klasszikus árért” lehet elérni a használt autók piacán. A piacon eltöltött kilenc év és hatmillió modell értékesítése után, 1983-ban jött a második generáció - a Golf 2.

A kissé nagyobb Golf 2 folytatta a wolfsburgi autómárka diadalmenetét, és nyolc év alatt még több vevőre talált, mint elődje. A Volkswagen még tovább kibővítette a motorválasztékot, és ebben az osztályban a GTD először kapott turbódízel motort.

Ismét megjelent a GTI - a GTI G60 sőt 160 LE-vel és innovatív G-Lader technológiával (G-Lader-Technik) (csak a 210 lóerős szigorúan korlátozott Golf a még erősebb). Aki ma egy eredeti GTI-t birtokol, az szerencsésnek mondhatja magát, és jó eséllyel számíthat arra, hogy az elkövetkezendő években komoly értéknövekedést érhet meg az autója a használt autópiacon.

A kilencvenes években a Golf lekerekedett

A Golf következő generációváltására 1991-ben került sor: ekkor jött a Golf 3. Az előző „szögletes” generációhoz képest a harmadik generáció modelljein egyértelműen tetten érhető a lekerekített megjelenés, bár műszakilag a változás nem volt olyan meghatározó. A Variant kombi modell új volt, és a mai napig népszerű a karosszériája. A kilencvenes évek Golfjának biztonsági besorolása lényegesen meghaladta elődjeiét. Itt már légzsákok is rendelkezésre álltak, ami abban az időben még nem volt olyan magától értetődő, mint manapság. A VW Golf VR6 csúcsmodellt 190 LE teljesítménye miatt ünnepelték.

A Volkswagen jelentős lépést tett a fejlőd útján 1997-ben a Golf 4 bevezetésével. A teljesen horganyzott karosszériával és a tizenkét év rozsdásodás elleni garanciával a wolfsburgi márka új szintre emelte a minőségi szabványt. A legerősebb Golf VR6 benzinmotorja és 4Motion négykerekű-meghajtású modellje már 240 lóerő (R32) teljesítményre volt képes. Ma a négyes Golf egy igen népszerű használt autó. A modern, közvetlen befecskendezésű dízel turbómotorok úttörőjének tekintik, mivel a rendkívül gazdaságos, de nagy teljesítményű 1.9 TDI motorok az ezredforduló körül rendkívül kelendőek voltak

A 2003-ban bevezetett Golf 5-ben továbbra is elérhető volt a szivattyú-fúvókás technológia, amelyet a mai szempontból már nem tekintünk ideális befecskendezési technológiának. Az ötödik Golf továbbra is a legkevésbé sikeres generációnak számít - még akkor is, ha csaknem 800 000 járművet adtak el belőle Németországban. A wolfsburgi társaság valamivel összetettebb és biztonságosabb alváztechnikát alkalmazott. És ráadásul a Golf Plus volt az első kisteherautó-szerű modell. Ennek ellenére a VW-nek a tervezettnél korábban be kellett mutatnia az ötödik generáció utódját.

A kényelem és a sokoldalúság a felszereltségben új szintre lép

A Golf 6 2008-ban jelent meg, jó arányokkal, kellemesebb méretekkel és stílusosabb megjelenéssel. Az új hatos generáció bár technikailag az ötösnek felelt meg, ennek ellenére az ügyfelek érdeklődése már a kezdetektől élénk volt. És végül a GTI verzió (2009-től) is kielégítően hozta az eladási számokat. Nem csoda - a turbóbenzin-motor 211 lóerős volt, és 7,2 másodperc alatt gyorsult 100 km / h-ra. A 7,5 liter / 100 km üzemanyagfogyasztás továbbra is a zöld tartományban maradt. A VW Golf hatodik generációjának legerősebb képviselőjének azonban az R-modell bizonyult. A feltöltött négyhengeres motor teljesítménye 270 lóerő volt, és az összkerék-meghajtásnak köszönhetően a sportautókhoz hasonló teljesítményt nyújtott. A hatodik generáció óta nincs öt- vagy akár hathengeres motor a Golfban.

A wolfsburgi autómárka hetedik generációjának (2012 óta) teljesítményére sem lehet panaszkodni. A motorválaszték a 86 lóerőtől a 360 lóerőig terjed. Különösen népszerű Németországban a két literes dízelmotor 2.0 TDI, Common-Rail-befecskendezéssel és 150 lóerővel. A Golf VII az első modell, amely a Volkswagen Csoport moduláris keresztirányú rendszerére épül –műszaki moduláris rendszer keresztirányban beépített elülső motorral. Nemcsak a Golf Sportsvan, a Touran vagy a Passat, hanem más csoport márkái is, például az Audi A3, a Seat Leon vagy a Skoda Octavia termékei is ugyanazon a platformon futnak. Maga a Golf továbbra is megőrzi a mindenki számára érvényes erényeket és előnyöket. Ezzel a generációval a VW Golf új mértéket állított fel az autógyártásban - különösen a multimédia berendezések, a biztonságtechnikai felszerelések és a vezetési kényelem vonatkozásában.

Ha import autó: MatiPro!