Használt és külföldi autó kereső
43 230 autó az adatbázisban
Tekintse meg kínálatunkat, válogasson prémium márkájú, import autóink között!

VW Passat 2019: TDI és Hibrid - ADAC Teszt

A megújult VW Passat limuzin (szedán), kombi és terepjáró változata modernebb: új segédrendszereket (Assistant-System), tökéletesebb motorokat kapott és okostelefonnal (Smartphone) vezérelhető. ADAC teszt: plug-in hibrid GTE modell és TDI modell

• Új motorok: 120 LE és 272 LE közötti teljesítmény
• A hibrid GTE ideális ingázók számára, a dízel előnyös a hosszú távolság megtételére
• A LED-fényszórók már alapkivitelben is elérhetők
• Jobb segédrendszerek (Assistant-System), új adaptív lengéscsillapítók, új online infotainment

A VW Passat évtizedek óta sikeres, több mint 30 millió ügyfél választotta már a limuzint (szedán), a kombi Variant modellt vagy az Alltrack modellt.

Annak érdekében, hogy ez a töretlen folyamat folytatódjon, a VW frissítette a 2014-ben bemutatott nyolcadik Passat-generációt, és ezzel beharangozta egy korszak végét: a Passatot 42 évig Emdenben gyártották, de az utódjának gyártását a Volkswagen áthelyezi Csehországba, ahol a VW testvérmodelljét, a Skoda Superb-et is gyártják.

Kisebb optikai retusálás, jobb felszerelés

Az elkövetkező években azonban Osfrieslandban először az új elülső és a módosított hátfallemezt szerelnék fel a karosszériára: elölről egyből szembetűnnek az új LED-fényszórók és LED-ködlámpák, de kérésre beszerelik a Touareg által már jól ismert mátrix-fényszórót, amely 44 külön-külön vezérelhető LED-del ragyogja be az éjszakát. Ezek lehetővé teszik a lehető legnagyobb fényhatást a szembejövő forgalom elvakítása nélkül.

Hátul igen meggyőzőek a módosított kipufogócsövek, valamint a LED-technológia, ezenkívül történt egy kis ráncfelvarrás a helyzetjelző funkciónál (Klick-Klack-Funktion) a hátsó lámpákban: fékezéskor a fény megváltoztatja grafikáját (irányvonalát), így még jobban vonzza a figyelmet.

A Passat belülről is számos új csúcstechnológiájú funkcióval rendelkezik: az infotainment rendszerekkel (Infotainment-Systeme) korszerűsítették, a prémium rendszer (Premium-System) alapja a VW Touaregé. A rendszerek kezelése nagyrészt problémamentes a középső konzolon található nagy méretű érintőképernyőn keresztül - azonban a kiegészítő mozdulatvezérlés nem minden esetben működik megbízhatóan.

Kiemelkedő szolgáltatás, hogy az új technológiájú Passat kérésre mindig online. Az internet-hozzáférés nemcsak a forgalmi adatokat kezeli vagy a webes rádiót fogja, hanem a VW a "We Connect" online szolgáltatáson keresztül kommunikál a külvilággal is, így bárhova kényelmesen eljuttatja az autó vezetőjét.

Népszerű középkategóriás modellek az ADAC szemszögéből

A VW Passat Variantnak többek között olyan modellek a versenytársai, mint a BMW 3-as Variant, a Volvo V60 és a Mercedes C-osztály T-Modell.

VW Passat: sok új asszisztencia-rendszer ( Assistant-System)

A VW kiváló segédrendszereket (Assistant-System) épített: A „Travel Assist” egyesíti a távolság-sebességtartó (tempomat) automatikát és az automatikus sávtartást: a Passat 210 km / h sebességig nem csupán fenntartja az előtte lévő járműtől való távolságot, hanem figyelembe veszi a sebességkorlátozásokat és a navigációs adatokat is, így automatikusan optimalizálja a kanyarokat. A továbbfejlesztett vezetői asszisztensrendszer a járművezető viselkedését is monitorozza, és az autót közepén tartja a sávban.

Az "head-up display" olcsó konstrukció, nem túl érzékeny a beállíthatóság, valamint a be- és kiálláskor produkált súrlódó hang alapján az 565 eurós felár megfizetése nem ajánlott.

Az új Passatban a VW már egy szenzoros kormányt épített, amely érzékeli a tapintást. És: Ha a Passat észreveszi, hogy a sofőr még a komplex figyelmeztető jelzés után sem reagál, az Emergency Assist nemcsak biztonságosan megállítja az autót, hanem az út jobb oldalára is irányítja azt, amennyiben ez lehetséges.

Az új Passat teljes hálózatba van kapcsolva

A VW Services We Connect néven a VW több kényelmi szolgáltatást is ajánl: digitális kulccsal nem csupán kinyithatja és elindíthatja autóját, hanem digitális mobilkulcsokat küldhet más vezetőnek, vagy más cégeknek, illetve hozzáférést adhat a csomagtartóhoz is.

Hamarosan integrálódnak a levél- és csomagkézbesítési szolgáltatások is, amelyek során a megrendelt csomagokat a szolgáltatók egyszerűen a csomagtartóba helyezik. A jövőben az is elképzelhetővé válik, hogy parkolási jegyeket vásároljon közvetlenül az infotainment rendszer segítségével.

Az árak 32.000 euróról indulnak

Az előző modellekhez viszonyítva a VW kissé megemelte árait, a 150 lóerős belépő szintű benzinmotoros limuzin (szedán) 32 000 eurót (Variant 33 000 euró) kóstál, a legkisebb dízelmotoros 120 lóerős limuzinért (szedán) 35 000 eurót, a kombi változatért pedig 36 000 eurót kell fizetnünk, hogy a miénk lehessen. Az ADAC tesztjében is szerepelő két verzió egyike sem érhető el ennyiért. A 190 lóerős DSG-s TDI Elegance-felszereltséggel 47 410 euróért kapható. A plug-in hibrid GTE egy 218 LE motorral pedig kicsit kevesebb összegért, egész pontosan 45 810 euróért lehet a miénk. E két középkategóriás autóért nagyon mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk.

TDI vagy hibrid? Attól függ…

Vajon melyik motor jobb? A TDI vagy a plug-in hibrid? Attól függ, hogyan használja a különböző modelleket. A mindennapi használhatóság szempontjából nem kell aggódnia a TDI miatt. A teszten mutatott átlagosan 5,8 liter dízel üzemanyag-fogyasztással viszonylag gazdaságos, és 66 liter üzemanyaggal több, mint 1100 kilométer megtételére képes. Majd 5 perc alatt feltöltheti, és ismét „hadra fogható”.

Annak érdekében, hogy kipufogógáza kevésbé környezetszennyező, vagyis tisztább legyen, az SCR-Kat és az AdBlue felel. Ennek tartálya 16 liter, azaz néhány ezer kilométerre nem kell újratölteni. Ez a technológia megtérül, az ADAC mérései szerint a károsanyag-kibocsátás értékei mind a városban, mind a városon kívül rendkívül alacsonyak. Csupán autópályán történő haladáskor növekszik a NOx-kibocsátás.

A 190 lóerős dízel Passat meglehetősen jól motorizált és jó vezetési teljesítménnyel büszkélkedhet. De az alacsonyabb fordulatszámú tartományban a motor kissé fáradtnak tűnik és kevésbé „harap”. Nem mondható túl harmonikusnak, és az üzemanyag-égetéssel járó zajok sem különösebben elbűvölőek.

A plug-in hibrid jobb, mint korábban

A plug-in hibrid teljesen más. Csendesen, szinte észrevétlenül gurul, akkor is, amikor az akkumulátora teljesen fel van töltve. Megnyugtató élmény a zajérzékeny vezetők számára. A GTE-változatot további ráncfelvarrással optimalizálták, a jobb kipufogógáz-értékek érdekében az 1,4 l-es TSI egy részecskeszűrőt kapott, és a nagyobb távolságok megtétele érdekében az elektromos motor (E-Motor) egy nagyobb és erősebb akkumulátorral lett kiegészítve. A károsanyag-kibocsátás értékei most lényegesen jobbak, és a kilométerben megtett hatótávolsága is körülbelül 30 százalékkal javult. Az ADAC Eco-teszt programban a GTE tisztán elektromos hatótávolsága 48 kilométer.

Ezért a Passat GTE alkalmazási köre bővült, ami különösen az ingázók számára kedvező, mivel a plug-in hibridnek mindenekelőtt akkor van értelme, ha a lehető legnagyobb mértékben elektromosan működtetik. Ha üres akkumulátorral vezetünk tisztán hibrid-üzemmódban, akkor csupán kb. 720 km –es távot képes megtenni az 50 l-es (tartály)töltéssel.

Az akkumulátor töltése (kapacitása 13,0 kWh) 3,7 kW teljesítmény mellett három és fél órát vesz igénybe - a Passat GTE sajnos csak egy fázisban tölthető. Tesztfogyasztása az Eco-teszten: 3,9 liter Super és 11,2 kWh /100 km villamosenergia.

Aki inkább rövidebb vagy közepes távokon használja, és mindig újra fel tudja tölteti, annak a GTE nagyon jó választás lehet. A távolsági járművezetők, és akik általában hosszabb távolságokat (több száz km) tesznek meg, azok nagy valószínűséggel a TDI-vel járnak jobban.


 

Műszaki adatok, tesztértékek, jegyzetek

VW Passat Variant 2.0 TDI Elegance Elegance DG

VW Passat Variant GTE DSG

 

Műszaki adatok (gyártói információk)

VW Passat Variant 2.0 TDI Elegance Elegance DG

VW Passat Variant GTE DSG

 

Motor

Négyhengeres turbodízel, 1968 cm³, 140 kW / 190 LE, 400 Nm 1900 fordulat / perc, 7-sebességes DSG

Négyhengeres plug-in hibrid turbóbenzinmotor, 1395 cm³, 160 kW / 218 LE rendszerteljesítmény, 7 sebességes DSG

Vezetési teljesítmény - gyorsulás

7,9 s 100 km / h, végsebesség 232 km / h

7,6 s 100 km / h, végsebesség 222 km / h

Fogyasztás (WLTP)

5,9 l dízel / 100 km, 154 g / km CO₂
1,4 l super / 100 km, 37 g / km CO₂,

Méretek, súly (üres állapotban)

hossz 4,77 / szélesség 1,83 / magasság 1,52 m, súly 1600 kg

hossz 4,77 / szélesség 1,83 / magasság 1,52 m, súly 1760 kg

 

 

Csomagtér

650 – 1780 l

483 – 1613 l

Ár

47.410 €

45.810 €

 

ADAC értékek (kivonat)

VW Passat Variant TDI

VW Passat Variant GTE

előzéskor 60-100 km / h

4,5 s

3,9 s

Fékút 100 km/h-ról

33,6 m

35,1 m


Fordulási kör

11,7 m

11,6 m

Fogyasztás / CO₂-kibocsátás ADAC Eco-teszt

5,8 l dízel / 100 km, 184 g CO₂ / km (well-to-wheel)

3,9 l Super + 11,2 kWh/100 km , 169 g CO₂/km (well-to-wheel)

 

ADAC-értékelés Eco-teszt (max. 5 csillag)

***
***

 

maximális hatótávolság km-ben egy üzemanyag-töltéssel:

1135 km
770 km

 

Belső zajszínt 130 km/h-nál

67,0 dB (A)
67,5 dB (A)

Összsúly üresen/ feltöltve

1640 / 550 kg

1775 / 485 kg

Csomagtér normál/ közepes/ max kihasználtság

475 / 880 / 1505 l

395 / 800 / 1425 l

 

ADAC Teszteredmények

VW Passat Variant TDI

VW Passat Variant GTE

Karosszéria/Csomagtér

2,2
2,3

belső tér
1,9
1,9

Komfort
1,9
2,0

Motor

1,8
1,6

Vezetési tulajdonságok
2,1
2,4

Biztonság
1,7
1,7

Környezetvédelem/Eco-teszt
3,1
3,5

Általános osztályzat

2,2
2,3

 

 

 

 

Ha import autó: MatiPro!