fiókom
Használt és külföldi autó kereső
1 375 autó az adatbázisban
Tekintse meg kínálatunkat, válogasson prémium márkájú, import autóink között!
Audi A5 behozatal és felvásárlás
Audi A5 behozatal és felvásárlás I. kerület Várkerület
Audi A5 behozatal és felvásárlás I. kerület Várkerület
Keresse munkatársainkat:

Az Audi biztosra ment a külsőt illetően. 2003-ban mutatták be a Nuvolari névre hallgató kupé tanulmányt, amelyből sok formai megoldást felhasználtak a megvalósuló A5 családnál. Az Audi 2006. május 10-én hozta nyilvánosságra, hogy piacra dobja az A5 modell kupé kivitelét. Ezzel megjelent a harmadik kupé a dél-németek kínálatában: A5 Coupé, TT, R8. Annak érdekében, hogy mindenhova eljusson az Audi A5 színrelépésének híre, a csillogás és a gazdagság autószalonján, Genfben mutatták be. Vele szinte egy időben, 2007. március 6-án, a Melbourne-i Motor Show-n is megmutatta magát az A5 széria első darabja. Ahogy már fentebb említettük, 2009 tavaszán az USA-ban landolt a kabrió kivitel, többféle színben választható vászontetővel.

Az Egyesült Államok és Kanada jó átkötés a négyajtós kupéra, ugyanis a 2009-ben bemutatott autót ebben a két országban nem forgalmazták. A négyajtós kupé modellt a Mercedes-Benz hozta létre az első generációs CLS piacra dobásával (2004). Az Audi A5 is hozta a tőle elvárhatót, a szép formához és a sportossághoz hozzájárultak a keret nélküli ablakok.

A bajorok széles motorválasztékkal dobták piacra az A5 családot, így mindenki megtalálta a pénztárcájának és ízlésének legmegfelelőbb darabot. Az első generációs A5 egész modellciklusa alatt közel húsz különböző teljesítményű motorral került forgalomba.

A belépő modell az Audi A5 1.8 TFSI volt, amely az évek alatt 160/170, illetve 177 lóerővel került forgalomba. Nyomatéka 250 és 320 Nm volt.
Egy lépcsővel feljebb, az Audi A5 2.0 TFSI esetében, már 179/211 lóerőt és 320/350 Nm-t találunk a motoradatoknál. Az igazán finom műszaki megoldásokat felvonultató Audi A5 3.0 TFSI első kivitele 272 lóerőt és 400 Nm-t teljesített, ami a frissítést követően 333 lóerőre és 440 Nm-re emelkedett. A motor különlegessége, hogy feltöltésére nem turbófeltöltőt, hanem az európai gyárak által ritkán alkalmazott kompresszort használtak.

A benzines kínálatban tovább haladva, az igazán nagy vad az Audi A5 4.2 TFSI, melynek motorházában 4.2 literes motor található. Míg az S5-ben a V8-as motor 354 lóerőt és 440 Nm-t produkál, addig a legerősebb Audi A5, az RS5 (szintén V8-as erőművel) főbb adatai: 450 lóerő és 430 Nm.

Most pedig következzenek a dízelek. Az Audi 2.0 TDI feliratú autókban négy teljesítményszintet kínáltak. Indításként a 136 lóerős modell, amely később 143 lóerősre módosult, 320 Nm nyomatékkal. A legerősebb kivitel akkoriban 170, illetve 177 lóerős változatban került beépítésre és a nyomatékértékek már 350 és 380 Nm-t mutattak.

Majd bevetették a V6-os dízelt, ahol 190 lóerőt és 400 Nm-t teljesített a 2.7 literes erőmű. A csúcsot az Audi A5 3.0 TDI jelentette, ahol az első időkben 239 lóerőt tudott a V6-os motor, az utolsó kivitel pedig már 245 lóerővel és 500 Nm-rel hasított.

Mivel kilenc évig volt piacon az A5 család első generációja, két ráncfelvarrást is kapott a típus. Az első beavatkozásnál 10 milliméterrel növekedett a hossza, a lökhárítók és a hűtőrács is változott. A felfrissített kivitel 2011 szeptemberében, a Frankfurti Autószalonon debütált (IAA).
Ezt követően, 2013-ban kapott még egy komolyabb átalakítást, hogy friss maradjon 2016-os leváltásáig.

A második generációról 2016 júniusában láthattunk először adatokat és képeket. Az extralistára felkerült a virtuális műszerfal, a jó felbontású folyadékkristályos (LCD) kijelző választható volt a ma már hagyományosnak mondható, mutatós műszerfal helyett. A motorválaszték kialakítása tisztult és erősödött, összesen hatféle motort tartalmaz a kínálat, amelynek leggyengébb darabja 190 lóerős.

Az Audi A5 2.0 TFSI jelenti a belépő szintet 190 lóerővel. Ez a motor is lágy hibrid rendszert kapott, így az erősebb kivitele már 252 lóerős. Egy szinttel fölötte a sportos S5 modell található, melyet 354 lóerős,  háromliteres, V6-os motor hajt meg. Ám ez az erőmű (éppúgy, mint az S4 esetében), a 2019 végén történt frissítés után már nem kapható Európában. Helyette ott a háromliteres dízel, ami 347 lóerővel és 700 Nm-rel elérhető.

Az RS5 modellben 2.9 literes, hathengeres motor található és hogy a sportos A5 fel tudja venni a harcot konkurenseivel, két turbófeltöltővel szerelték fel. Így viszont már szükséges a négykerék hajtás, mert 450 lóerőt és 600 Nm-t nem könnyű két hajtott kerékkel a talajra átvinni. A dízeleknél háromtagú a csapat. Indulásnak megfelelő az Audi A5 2.0 TDI, amelyet 190 lóerős motor hajt. A háromliteres turbódízel belépő kivitele 218 lóerőt és 400 Nm-t tud, aki viszont többre vágyik, annak ott a 286 lóerőre és 600 Nm-re képes erősebb változat.

Néhány különlegességgel is szolgált az Audi az A5 kategóriában.

Audi A5 behozatal és felvásárlás

Ha import autó: MatiPro!