fiókom
Használt és külföldi autó kereső
1 402 autó az adatbázisban
Tekintse meg kínálatunkat, válogasson prémium márkájú, import autóink között!
Audi A5 behozatal és felvásárlás
Keresse munkatársainkat:

Az Audi biztosra ment a külsőt illetően. 2003-ban mutatták be a Nuvolari névre hallgató kupé tanulmányt, amelyből sok formai megoldást felhasználtak a megvalósuló A5 családnál. Az Audi 2006. május 10-én hozta nyilvánosságra, hogy piacra dobja az A5 modell kupé kivitelét. Ezzel megjelent a harmadik kupé a dél-németek kínálatában: A5 Coupé, TT, R8. Annak érdekében, hogy mindenhova eljusson az Audi A5 színrelépésének híre, a csillogás és a gazdagság autószalonján, Genfben mutatták be. Vele szinte egy időben, 2007. március 6-án, a Melbourne-i Motor Show-n is megmutatta magát az A5 széria első darabja. Ahogy már fentebb említettük, 2009 tavaszán az USA-ban landolt a kabrió kivitel, többféle színben választható vászontetővel.

Az Egyesült Államok és Kanada jó átkötés a négyajtós kupéra, ugyanis a 2009-ben bemutatott autót ebben a két országban nem forgalmazták. A négyajtós kupé modellt a Mercedes-Benz hozta létre az első generációs CLS piacra dobásával (2004). Az Audi A5 is hozta a tőle elvárhatót, a szép formához és a sportossághoz hozzájárultak a keret nélküli ablakok.

A bajorok széles motorválasztékkal dobták piacra az A5 családot, így mindenki megtalálta a pénztárcájának és ízlésének legmegfelelőbb darabot. Az első generációs A5 egész modellciklusa alatt közel húsz különböző teljesítményű motorral került forgalomba.

A belépő modell az Audi A5 1.8 TFSI volt, amely az évek alatt 160/170, illetve 177 lóerővel került forgalomba. Nyomatéka 250 és 320 Nm volt.
Egy lépcsővel feljebb, az Audi A5 2.0 TFSI esetében, már 179/211 lóerőt és 320/350 Nm-t találunk a motoradatoknál. Az igazán finom műszaki megoldásokat felvonultató Audi A5 3.0 TFSI első kivitele 272 lóerőt és 400 Nm-t teljesített, ami a frissítést követően 333 lóerőre és 440 Nm-re emelkedett. A motor különlegessége, hogy feltöltésére nem turbófeltöltőt, hanem az európai gyárak által ritkán alkalmazott kompresszort használtak.

A benzines kínálatban tovább haladva, az igazán nagy vad az Audi A5 4.2 TFSI, melynek motorházában 4.2 literes motor található. Míg az S5-ben a V8-as motor 354 lóerőt és 440 Nm-t produkál, addig a legerősebb Audi A5, az RS5 (szintén V8-as erőművel) főbb adatai: 450 lóerő és 430 Nm.

Most pedig következzenek a dízelek. Az Audi 2.0 TDI feliratú autókban négy teljesítményszintet kínáltak. Indításként a 136 lóerős modell, amely később 143 lóerősre módosult, 320 Nm nyomatékkal. A legerősebb kivitel akkoriban 170, illetve 177 lóerős változatban került beépítésre és a nyomatékértékek már 350 és 380 Nm-t mutattak.

Majd bevetették a V6-os dízelt, ahol 190 lóerőt és 400 Nm-t teljesített a 2.7 literes erőmű. A csúcsot az Audi A5 3.0 TDI jelentette, ahol az első időkben 239 lóerőt tudott a V6-os motor, az utolsó kivitel pedig már 245 lóerővel és 500 Nm-rel hasított.

Mivel kilenc évig volt piacon az A5 család első generációja, két ráncfelvarrást is kapott a típus. Az első beavatkozásnál 10 milliméterrel növekedett a hossza, a lökhárítók és a hűtőrács is változott. A felfrissített kivitel 2011 szeptemberében, a Frankfurti Autószalonon debütált (IAA).
Ezt követően, 2013-ban kapott még egy komolyabb átalakítást, hogy friss maradjon 2016-os leváltásáig.

A második generációról 2016 júniusában láthattunk először adatokat és képeket. Az extralistára felkerült a virtuális műszerfal, a jó felbontású folyadékkristályos (LCD) kijelző választható volt a ma már hagyományosnak mondható, mutatós műszerfal helyett. A motorválaszték kialakítása tisztult és erősödött, összesen hatféle motort tartalmaz a kínálat, amelynek leggyengébb darabja 190 lóerős.

Az Audi A5 2.0 TFSI jelenti a belépő szintet 190 lóerővel. Ez a motor is lágy hibrid rendszert kapott, így az erősebb kivitele már 252 lóerős. Egy szinttel fölötte a sportos S5 modell található, melyet 354 lóerős,  háromliteres, V6-os motor hajt meg. Ám ez az erőmű (éppúgy, mint az S4 esetében), a 2019 végén történt frissítés után már nem kapható Európában. Helyette ott a háromliteres dízel, ami 347 lóerővel és 700 Nm-rel elérhető.

Az RS5 modellben 2.9 literes, hathengeres motor található és hogy a sportos A5 fel tudja venni a harcot konkurenseivel, két turbófeltöltővel szerelték fel. Így viszont már szükséges a négykerék hajtás, mert 450 lóerőt és 600 Nm-t nem könnyű két hajtott kerékkel a talajra átvinni. A dízeleknél háromtagú a csapat. Indulásnak megfelelő az Audi A5 2.0 TDI, amelyet 190 lóerős motor hajt. A háromliteres turbódízel belépő kivitele 218 lóerőt és 400 Nm-t tud, aki viszont többre vágyik, annak ott a 286 lóerőre és 600 Nm-re képes erősebb változat.

Néhány különlegességgel is szolgált az Audi az A5 kategóriában.

Audi A5 behozatal és felvásárlás

Ha import autó: MatiPro!