A Q-család új tagja, az Audi Q8 újszerû kisugárzásával hívja fel magára a figyelmet. Ilyen többek között a kifejezõ dizájn, iránymutató technika és a legmagasabb igények kielégítésének mûvészete. Sportos megjelenésével nosztalgikus hangulatot idéz meg, a nyolcszögletû singleframe hûtõrács azonban már egyértelmûen a jövõ irányába mutat. Tágas utasterében szalonhangulat uralkodik, amelyben luxusszínvonalú, széleskörû hálózati kapcsolatokkal rendelkezõ fedélzeti irányítást találunk, intelligens kezelési rendszerekkel és olyan high-tech navigációval (az MMI touch response technikától egészen a hangvezérlésig), amely a digitális korszakba vezet. A csúcsszínvonalú MMI Navigációs rendszer plusz infotainment-berendezéssel érkezik, amely az Audi connect LTE Advanced szabvány szerinti adatátviteli moduljával, valamint WLAN-hotspottal készül. Az Audi connect online-szolgáltatások elõretekintõ módon egészítik ki az útvonaltervezést.
Számos funkció közvetlenül a kormánykerékrõl hívható le gyorsan és biztonságosan az innovatív hangvezérlés segítségével, így avatva intelligens beszélgetõpartnerré az Audi Q8 modelleket. Egy SUV-kupéhoz képest, kétméteres szélességének köszönhetõen ez a modell tágas térkínálattal szolgál. A visszafogott és igényes dizájn mellett kívánságra masszázs- és szellõztetõ funkciót is kínáló individual-kontúrülések, négyzónás automatikus légkondicionáló berendezés, valamint illatosítót és ionizátort is tartalmazó légminõség-csomag (Air Quality Paket) gondoskodik a minõségi és kényelmes autózásról.
Dinamikus menettulajdonságokkal rendelkezõ futómûve és hajtásrendszere akár a mûutaktól távol is agilitást biztosít az Audi Q8 számára, így ez a modell mindenütt sportosan, dinamikusan, és az új mild-hibrid technikának (MHEV) köszönhetõen gazdaságosan is közlekedik. A tisztán mechanikusan mûködõ központi differenciálmû alapesetben 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az elsõ és a hátsó tengely között, szükség esetén azonban túlnyomó részét az éppen hatékonyabb vonóerõátadási képességekkel rendelkezõ tengelyre irányíthatja. Az Audi extrafelszerelésként összkerékkormányzást is kínál, az alapkivitelhez tartozó progresszív kormányzás mellett, amelynek áttétele a bekormányzási szög növekedésével egyre közvetlenebbé válik. Az összkerékkormányzás technikájának segítségével akár öt fokos tartományon tudjuk a hátsó kerekeket bekormányozni, az agilitás növelése érdekében kis sebességeknél az elsõ kerekekkel ellentétes, míg a magasabb sebességtartományokban a fokozott stabilitás érdekében velük megegyezõ irányban.
Az Audi Q8 a márka nyolcszögletû, impozáns singleframe hûtõrácsával a Q-család újszerû arculatát képviseli. Az elõrenyúló elsõ légterelõvel, illetve a határozott kontúrokkal kiformált, nagyméretû légbeömlõ nyílásokkal felszerelt, függõleges állású hûtõrács erõteljes, magabiztos megjelenést tesz lehetõvé. Az elegánsan ereszkedõ tetõív erõsen megdöntött D-oszlopokba csatlakozva támaszkodik a nagyméretû, akár 22 col peremátmérõjû
kerekeket rejtõ sárvédõk jellegzetes domborulataira, míg a Q8 hátulján végighúzódó fénysáv fekete alappal teszi tökéletessé a megjelenést.
Ami a világítástechnikát illeti, az utastér meghatározó dizájnvonalait az extrafelszerelésként rendelhetõ kontúrvilágítás emeli ki, amely ezzel egyidejûleg - kiváló példaként az Audi részletek iránti figyelmességére - a kesztyûtartó feletti, lézerrel kimunkált, háromdimenziós hatású quattro-embléma háttérvilágításaként is szolgál. Ezenkívül az új Audi Q8 már alapkivitelében LED-technikájú fényszórókkal világítja meg az utat. Az úttest precízebb és nagyobb felbontású megvilágítását a kívánságra rendelhetõ HD Matrix LED fényszórók teszik lehetõvé, amelyek idõben érzékelik a szembõl érkezõ és az elöl haladó jármûveket, ennek megfelelõen árnyékolva ki a fénykévéket, miközben a közöttük, illetve mellettük húzódó fontos területek továbbra is teljes megvilágítást kapnak.
Az egyes fényszegmensek be- és kikapcsolását teszi lehetõvé az aktív és dinamikus fényeloszlás, a tompított világítás, illetve a távolsági fény esetében is mechanikus alkatrészek nélkül mûködõ rendszer. Ezzel - szinte eltüntetve a hagyományos tompított és távolsági fény közötti a határt - lehetõség nyílik arra, hogy ne csak az út megvilágítása javuljon, hanem a vezetés biztonsága és kényelme is növekedjen.